Bæresele til nyfødt

Bkno3553130

Blir kjent med forumet
Er det noen som har erfaringer med bæresele til nyfødt fra Babybjörn? Evt. hva synes folk er best av Babybjörn og Ergobaby sine bæreseler? Blir glad for alle svar! :)

Ingen jeg har sett fra babybjørn er ergonomiske. Baby får ikke riktig sittestilling.
Så av de to merkene ville jeg valgt ergobaby uten tvil.

Ergobaby embrace. Prøvde hos en venninne og skulle ønske den fantes da vi fikk første (bærte fort 5-6 timer om dagen).

Ergobaby embrace til nyfødt, ja. :)) Babybjørn vil jeg fraråde, både for deg og baby. Den er kanskje ok hvis du aldri bærer i mer enn 20-30 min, men den blir fort vond for bærer, og er ikke ergonomisk for baby.. Så over lengre trekk, blir den ikke noe god for noen av dere.
Embrace er dog en fin babysele!

Embrace er gull til de minste! Eller elastisk sjal, men Embrace er hakket enklere

Jeg går til innkjøp av Embrace denne gangen da fingrene mine og knyting av sjal ikke er helt venner.

Oscha sin halvsele er lin favoritt sammen emd godt sjal :)
Anbefaler å melde deg inn i lokal bæreklubb, der får du prøve mange forskjellige seler og sjal

Har hatt BabyBjørn og husker at jeg syns baby vinglet litt i den, og at jeg aldri fant en god måte å bære "riktig" på. Har valgt å kjøpe Ergobaby denne gangen, og håper den er bedre. :)

Helt enig med de som sier ergobaby embrace. Om en vil ha en sele som varer lengre så er kahubaby ganske god også, og passer fra de er ganske små av. Men jeg syns embrace var gull til nyfødt, og så gikk jeg over til LennyUpgrade fra LennyLamb (litt stor til de minste syns jeg, men super fra ca 3mnd og varer kjempelenge). Den passer enda min 2,5åring.

Elastisk sjal er favoritt for nyfødt her, ellers er angelpack gid. Brukte klassisk ergobaby med nyfødtinnlegg til første, men den er litt tungvint. Har ikke prøvd embrace.

Back
Topp