Bæresele til baby?

mame89

Andre møte med forumet
Jeg har tenkt til å kjøpe en bæresele til min lille skatt på tre måneder.

Så lurer derfor på hvilken dere vil anbefale, trenger noen gode tips her ;)

Ønsker en som kan brukes både på ryggen, magen og en der jeg kan ha lille mot meg og utover, slik som Babybörn sin:

Men har hørt fra mange at Babybjörn ikke er så bra?... 

Noen som vet hvorfor? og som kan tipse om noen andre gode bæreseler med samme funksjon?

Baby Bjørn er ikke bra fordi den bla a belaster barnets hofter og øker sjansen for hoftedysplasi. Den beste stillingen for en baby er froskestillingen, så det viktigste er å finne en bæresele som gir god støtte til bakende og hoftene. 

Har forstått at Ergobaby skal være bra.

Har du vurdert bæresjal?

stokke har en bra
ergobaby sin er bra

Mei Tai er bra. Men det er jo mer å knyte sammen enn BB f.eks. (men det går riktig så raskt når man har gjort det noen ganger. Ellers syns jeg selv at sjal er best når de er helt små.

Er veldig fornøyd med Manduca, kan faktisk bruke den enda, og no er mini 2 år.
Men den kan såvidt eg hugsar ikkje brukast med babyen sitt fjes vekk fra mor, ikkje at eg sakna det nokon gang heller :o)

FrkPedersen skrev:
Baby Bjørn er ikke bra fordi den bla a belaster barnets hofter og øker sjansen for hoftedysplasi. Den beste stillingen for en baby er froskestillingen, så det viktigste er å finne en bæresele som gir god støtte til bakende og hoftene. 

Har forstått at Ergobaby skal være bra.

Har du vurdert bæresjal?

Tusen takk for svar =) da bli det nok ikke Babybjörn sin ;)

nei har egentlig ikke det, og det er vel mest fordi da ser jeg for meg at far ikke gidder å lære seg å knyte så må jeg gjøre det hver gang hehe :D

*Snuppo+1+1* skrev:
stokke har en bra
ergobaby sin er bra

Tusen takk! =) da skal jeg sjekke de to ut =)

Det at den kan brukes fremovervendt er faktisk en av de tingene som ikke er bra med BabyBjörn, på samme måte som man fraråder fremovervendte barnevogner til barn som er noe særlig under året - minst.
De minste barna skal helst bruke foreldrene som "sosiale filtere" når de oppdager verden rundt seg. Når de hører en lyd for første gang, ser de opp på mamma og pappa for å se hvordan de reagerer - pappa ler? Da er det en morsom lyd.
Det blinkende lyset er litt skummelt - men mamma reagerer ikke, så da er det visst ikke farlig.

Når du bærer barnet mot deg kan de høre stemmen din, kjenne på spenningen i kroppen din, og skjerme seg inn mot deg - både på magen og på ryggen.
Dersom du har et barn som er veldig nysgjerrig og vil ha mer utsyn - bær det på ryggen. :)

I tillegg er det så og si umulig å få til en god, fremovervendt stilling med bærekomfort for bæreren også. Enten får du en "dinglestilling" på babyen a la den i BB, eller så får du en korrekt sittestilling med rumpa lavt og knærne høyt som gjør at mye av barnets vekt kommer vekk fra kroppen din, og vekten oppleves som mye større enn den er.
Når barnet blir litt større, kan flere av bæreselene og f.eks. ringslynger brukes til bæring på hofta - altså der hvor mange naturlig bærer barnet, men slik at du i større grad får armene fri. :)

ErgoBaby eller Manduca har vi, og veldig fornøyd med begge! :) Bærer enda gutten litt på skogturer, han er snart 3.

Stokke sin er heller IKKE å anbefale, den er langt på vei som BabyBjørn den også dessverre, selv om den kan brukes på ryggen

Anbefaler deg å se på seler som Ergo (min soleklare favoritt) eller Manduca, eller vudere en meitai. Det er absolutt ikke mye knot om man bare gir det en eneste sjanse.    

Jeg har ergo med nyfødt innlegg til min gutt på 3.5 måned. Han sover som en stein når jeg bærer og vi var på fiske tur og stod og fisket en lang stund på søndag men jeg ble ikke sliten for får tyngden ned på hoftene!

Veldig fornøyd med Beco butterflyen min, bare en annen variant av manduca og ergobaby. Koster litt, så lurt og kjøpe brukt. Kan bære i den opp til 20 kg. Kan ikke bæres forover da, men det er så om gjøre egentlig Den er også lett og få ungen på ryggen med, siden ungen sitter i den mens du svinger den bak.

jeg har beco butterfly og den kan brukes både på magen og ryggen. den er ergonomisk riktig både for den som bærer og for babyen. det er en egen "lomme" for babyen, mens barn opp til 4 år også kan bruke den. det eneste jeg savner er en liten lomme slik som ergo-selen har til å putte nøkler e.l. man har med på tur. synes det er vanskelig å gå med veske i tillegg.

babybjørn er ikke bra for babyens hofter, fordi babyen skal ikke sitte med bena ned. knærne skal være høyere enn rompa. det blir feil belastning på hofter og rygg.

Ergobaby- uten tvil!!

Vi kjøpte det til minstemann, med nyfødtinnlegg, og han elsker å sitte oppi der. Han sitter riktig, behagelig for den som bærer og kan brukes på hofte og rygg også.

Back
Topp