Bæresele/ -skjal

F-40425073

Flørter med forumet
Litt tidlig å begynne å tenke på bæreskjal allerede, menneeee... :D
Jeg kunne jo tenkt meg elaatisk skjal, men jeg har rett og slett en generelt sett overopphetet kropp. Hadde barnet kommet på vinterstid hadde det sikkert funket, men null sjans i sommer!
Jeg leser om flere uergonomiske seler, som gjør at barnets rygg blir rett/bekkenet ikke blir vendt i riktig posisjon, eller at de blir dinglende med føttene og ikke får tilstrekkelig tyngdefordeling.
Skal heller ta meg råd til å kjøpe ny etter et par tre måneder, så lenge det er luftig på side/rygg, og at barnet ikke blir hengende og dingle fra bleia, skal jeg være fornøyd.
Noen erfaringer eller sider å henvise til?
 
Det finnes vel flere tynne sjal man kan bruke i varmen? Tipser om norsk bæregruppe på Facebook, mye bra kunnskap!
 
Elastisk sjal funker på nyfødt, når de bikker 5-6kg er de for tunge for elastisk sjal. Men de er jo tynne og luftige og funker fint på sommeren. Hadde det til førstemann. Har også 2 Ergo baby bæresele. Det jeg ønsker meg nå tror jeg er en hybrid mellom sjal og bæresele. Men ja, sjekk ut Norsk bæregruppe på facebook. Der får du vite alt du trenger om bæring, sjal og seler :happy:
 
Sjekk ut mehdai? Det er litt lettere enn de stramme elastiske som blir som ei skjorte, også varer de en del lengre. Der får du det beste fra sjal og sele iallefall.
 
Bæregruppa på Facebook har mye god info og tips! :) Jeg kjøpte brukt på Finn. Tror det var Omni 360. Vi har brukt den 1 gang da vår baby ikke var en bærebaby. Prøvde også sjal, men ga opp :joyful: Så anbefaler definitivt å kjøpe brukt for å spare penger om det skulle vise seg av babyen hater å bli bært:angelic:
 
brukte close caboo sist, hadde ikke overlevd uten!
Denne gangen håper jeg vi slipper særlig med bæretøy, men har ergobaby embrace i tilfelle.
 
Hvis du er varm av deg, så anfelaer jeg Coracor eller Aldoria. Begge er elastiske bæresjal.
Styr unna Najell og CloseCaboo sine typer. Disse har tykkere stoff og er ner klumpete/varme fordi de er halvknytt. I tillegg er de også litt mindre justerbare nettopp fordi de er halvknytt. De jeg nevner knyter du hele selv. Men det er enkelt. Jeg lærte det med YouTube i stua alene med eldstemann. Det er det beste alternativet til nyfødt og opp til 6 kg.
Så kan du bestemme da om du vil gå over til bæresele eller vevd bæresjal. Eller begge deler som meg, haha :D
 
Eg venter på plass på veven til ein av Norges veldig gode vevarar av babysjal. Håper det er ferdig utpå våren ein gong.
Ellers har eg eit godt utvalg. Kjøpte nett eit elastisk coracor til å bruke første vekene.
 
Har en close caboo for den første tiden og deretter wrap thai fra lennylamb i både stor og liten størrelse. Veldig fornøyd med alle tre i grunn. Hadde julibaby sist, og det ble aldri for varmt selv om det var en heit sommer og ungen hata vogn :)
 
Jeg hadde baby k’than til forrige. Elsket den! Slipper å knyte, kan brukes på forskjellige måter, og brukte den faktisk helt til lillemor var over et år ved å ha den på siden ved hofta så den avlastet. Er også varm av meg, men synes det gikk bra. Så glad jeg tok vare på den så jeg kan bruke denne gangen også:D
 
Jeg hadde baby k’than til forrige. Elsket den! Slipper å knyte, kan brukes på forskjellige måter, og brukte den faktisk helt til lillemor var over et år ved å ha den på siden ved hofta så den avlastet. Er også varm av meg, men synes det gikk bra. Så glad jeg tok vare på den så jeg kan bruke denne gangen også:D
Takk alle. Denne ble kjøpt i natt da jeg ikke fikk sove! :D
 
Takk alle. Denne ble kjøpt i natt da jeg ikke fikk sove! :D
Da håper jeg du også blir fornøyd! :D Glemte å si at jeg ikke fikk prøvd den i nyfødtperioden sist, så vet ikke hvordan den er da, men den er jo laget for å brukes fra nyfødt og opp til 16kg. Så gleder meg til å prøve denne gangen:Heartred
 
Back
Topp