Bæresele/sjal

Cailen

Betatt av forumet
Siden jeg har en liten tass fra før så har jeg tenkt at det kan være kjekt med bæresjal. Babybjørn frarådet fyioterapauten fordi de ikke blir sittende riktig i de.
Jeg har sett på Ergo bæresele og manduca. Er det noen som har erfaring med en av disse.? Jeg har prøvd sjal som man knyter selv, men det fikk jeg ikke dreisen på.

Vi kjøpte Beco Butterfly II da lillegutt kom. Vi brukte den ikke så mye men den var veldig kjekk de gangene vi brukte den. Skal prøve å bruke den mer denne gang.

Fordelen med Beco den gang hvertfall var at man kan ta den på barnet først og så feste hele til seg selv etterpå.Da kan man også bytte på hvem som bærer uten at man må ta barnet ut av selen. Det er bare å løsne forsiktig og så løfte over til pappaen feks - omtrent som en ryggsekk. :)

Det var veldig kjekt når vi var på byferie og den ene ble litt sliten så var det bare å løfte over til den andre og bytte på. :)

De andre du nevner har jeg ikke erfaring med dessverre.

jeg skal prøve ringslynge, men har også sett på lommeslynge.. til det jeg ser for meg at jeg skal bære så må det være veldig lett å bare hive på seg uten for masse knyting og mikkmakk :)

Jeg har en manduca til jenta mi på snart to år. Når ho var lita, brukte jeg bæresjal bare. Litt vanskelig i begynnelsen mht knyting, men gleder meg mere til å bruke sjalet mitt igjen enn manducaen. Sjalet brukte jeg ofte i begynnelsen når jeg skulle gjøre ting i huset, gull verdt! Ta knytinga et par ganger, så sitter den :)

Er også glad i manducaen, men den kjøpte jeg ikke før jenta mi var over året, så aner ikke hvordan det er å bære nyfødt i den. Den har jeg bare brukt på ryggen da, var litt slitsomt å ha den på magen synes jeg (sliter med ryggplager). Men veldig behagelig å ha på ryggen når vi går tur og sånn. Ville ikke vært foruten den i dag altså :)

Piplup skrev:
Jeg har en manduca til jenta mi på snart to år. Når ho var lita, brukte jeg bæresjal bare. Litt vanskelig i begynnelsen mht knyting, men gleder meg mere til å bruke sjalet mitt igjen enn manducaen. Sjalet brukte jeg ofte i begynnelsen når jeg skulle gjøre ting i huset, gull verdt! Ta knytinga et par ganger, så sitter den :)

Er også glad i manducaen, men den kjøpte jeg ikke før jenta mi var over året, så aner ikke hvordan det er å bære nyfødt i den. Den har jeg bare brukt på ryggen da, var litt slitsomt å ha den på magen synes jeg (sliter med ryggplager). Men veldig behagelig å ha på ryggen når vi går tur og sånn. Ville ikke vært foruten den i dag altså :)

Jeg prøvde å knyte flere ganger, men jeg syntes det så så ubehagelig ut for han der han lå. Har du noen forklaring/video fra youtube om måten du bar henne på?

BabyCala skrev:
Vi kjøpte Beco Butterfly II da lillegutt kom. Vi brukte den ikke så mye men den var veldig kjekk de gangene vi brukte den. Skal prøve å bruke den mer denne gang.

Fordelen med Beco den gang hvertfall var at man kan ta den på barnet først og så feste hele til seg selv etterpå.Da kan man også bytte på hvem som bærer uten at man må ta barnet ut av selen. Det er bare å løsne forsiktig og så løfte over til pappaen feks - omtrent som en ryggsekk. :)

Det var veldig kjekt når vi var på byferie og den ene ble litt sliten så var det bare å løfte over til den andre og bytte på. :)

De andre du nevner har jeg ikke erfaring med dessverre.

Takk for svar. =) Jeg er også opptatt av at man skal kunne dele på bæringen, men det blir i hovedsak jeg som bruker den mest iom at jeg går hjemme det første året. Jeg kjøpte baby bjørn, men den synes jeg så ubehagelig ut så den brukte jeg kunn et par ganger .

Dollface skrev:
jeg skal prøve ringslynge, men har også sett på lommeslynge.. til det jeg ser for meg at jeg skal bære så må det være veldig lett å bare hive på seg uten for masse knyting og mikkmakk :)

Ringslynge? Er det den hvor du har sele kunn over en skulder?

jeg har freedom slyng fra storebror. kan egentlig brukest til han er 3 år. er veldig fornøyd med den. jeg har baby bjørn baæresele og deg er jeg veldig fristet til å pælme i bosset!!!! så den anbeales ikke og sjønner at fysio ikke anbefaler den heller!! :D

Dollface skrev:

Jeg anbefaler ikke å bruke ringslynge eller lommeslynge. Da fordeles vekta kun over en skulder og det blir fort tungt og ubehagelig. For all del, det kan være det fungerer for andre, men kan ikke tenke meg at det er særlig behagelig å bære andre enn små nyfødte i dem. Prøvde ut ringslynge, lommeslynge og bæresjal til nr 1, ringslyngen ble brukt litt da den selvsagt er mye lettere å få på enn bæresjalet, men det ble veldig fort tung og ubehagelig. Bæresjalet var fantastisk og ble brukt mye! Trengs bare litt knyttetrening, men når det er gjort noen ganger går det som en lek :-)

kattemamma skrev:

Dollface skrev:

Jeg anbefaler ikke å bruke ringslynge eller lommeslynge. Da fordeles vekta kun over en skulder og det blir fort tungt og ubehagelig. For all del, det kan være det fungerer for andre, men kan ikke tenke meg at det er særlig behagelig å bære andre enn små nyfødte i dem. Prøvde ut ringslynge, lommeslynge og bæresjal til nr 1, ringslyngen ble brukt litt da den selvsagt er mye lettere å få på enn bæresjalet, men det ble veldig fort tung og ubehagelig. Bæresjalet var fantastisk og ble brukt mye! Trengs bare litt knyttetrening, men når det er gjort noen ganger går det som en lek :-)

Det er det jeg også tenkte på. Det blir jo en veldig skjev fordeling av vekten på kroppen. Da skal jeg gi bæresjalet en ny sjanse. =) Takk for svar jenter! =)

kattemamma skrev:

Dollface skrev:

Hadde ikke tenkt å bære i evig tid.. :) Har prøvd sjal som skal knytes - men det var ikke noe for meg gitt :)

Har elastisk sjal, vevd sjal og ergosele fra sist. Er veldig glad i det vevde sjalet og ergoselen, bruker de fremdeles. (har blitt mest ergo nå pga været) Fikk aldri helt dreisen på det elastiske sjalet, men skal få ei venninne til å hjelpe meg med knytinga denne gangen. Hvis det er en butikk som selger bæresjal der du bor så dra dit å få hjelp, synes personlig det er mye lettere enn å se på en youtube video.

Elastisk sjal, mei tai og beco, love them all og alle til sitt bruk/alder. Beco bruker vi fortsatt til 2-åringen på 12kg ;)

Back
Topp