Bæresele/sjal

Lf85

Forelsket i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Er det noen som har noen anbefalinger å komme med når det gjelder bæresele/sjal til de små?

Det er jo en hel junge der ut
e hehe.

Jeg har fått anbefalt Mobywrap til den første stunden, dette må knyttes og finnes forskjellige knyttemetoder, kan også brukes i forbindelse med amming...[:)]
Selv har jeg bestilt Manduca bæresele, skal ta den i bruk når våren kommer[:)] Kansje øve litt inne først![:D] Selen kan brukes til barnet veier 20kg, og er ikke en knyttestyrete sele[:D]

Jeg har mobywrap og er veldig fornøyd med den! Lille Aurora blir veldig rolig når hun sitter i sjalet og sovner ofte. behagelig å ha på og ganske varmt! På sommeren ser jeg for meg at det hadde blitt for varmt, men nå på vcinteren er den kjempegod. Enkelt å lære hvordan man skal snurre den på også :)

Av bæretøy ellers hadde jeg babybjørn til storebror, anbefaler IKKE den! Får grusomt vondt i skuldrene av den... Så den er bare brukbar til barnet er max 5 kilo vil jeg si! Bortkastete penger med andre ord.... [8D]

Men kjøpte ergo bæresele isteden da han ble større og den er kjempegod! Vet man får kjøpt et spedbarnsinnlegg for å ha i den når babyen er mindre slik at man kan bruke den fra fødselen, men det har ikke jeg. Men den er kjempegod å bruke når babyen er blitt noen måneder iallefall :) Kan brukes med babyen p magen, hofta eller på ryggen :)

Flere jeg kjenner er veldig fornøyd med mei-tai bæresele, den skal visst være veldig god også :) (Skal ikke være så vanskelig å sy selv om man vil prøve seg på det! )

Jeg har mei-tai.Er superfornøyd med den. Kan brukes fra de er helt små til de er ganske store. Kan ha den frem på magen og bak på ryggen når barnet blir større. Brukte den masse med førstemann som hadde kolikk.. Fikk ikke gjort noe hvis jeg ikke bar han. Bruker den nå når jeg vil gjøre husarbeid eller når jeg vil gi storebror opmerksomhet når hun er våken. Ikke lett å være alene med 2 barn.. Og så sovner de så fort i den, og da knyter jeg den av meg og legger hun i vuggen:D:D anbefaler den virkelig!! Har også babybjørn. tror de må være 3 mnd før en kan bruke den. Synes ikke den er go å gå med...

Jeg kjøpte en mei tai på ebay. Betalte vel rundt hundrelappen bare (inkl. frakt)... og den er veldig fin [:)] anbefales.

jeg har elastisk bæresjal. kjøpt på barnas hus og heter tricon slen. er ekstremt behagelig å være lenge i og det er også gunstig for hofteunger, premature og kolikk unger. men de to siste gjelder vel all bæring på... Finnes masse elastiske sjal, mitt er nok ganske varmt, men det passer meg og årstiden bra. ble litt for varmt når gradestokken bikket 20 grader ute

Hehe, jeg har vel kjøpt halve jungelen, de forskjellige passer til forskjellig bruk.

Jeg bærer babyen masse i mobywrap / elastisk sjal.[:)] Det er det aller mest behagelige jeg har prøvd av bæretøy, og barna storkoser seg i det. Det er mest for små babyer, jeg sluttet å bære storebror i det da han ble ca 9 kg. Med elastisk sjal kan du ta babyen inn og ut uten å knytte på nytt.

Storebror brukte mye en ganske liten hjemmesydd meitai fra han var 3 mnd, og fram til han vokste ut av den da han var 1,5 år. Jeg liker å bære i meitai også. Eneste ulempen er at du må knytte for hver gang du tar på babyen, og de lange reimene på MT sleper i bakken der du er. Upraktisk ute i regn og ruskevær.

Nå bærer jeg storebror i manduca. Som baby_ sier så kan den brukes helt til 20 kg. I dag glemte jeg å ta med sjalet til babyen da vi var på musikkbarnehage med storebror, og det gikk helt fint å bære henne også i manducaen, den har et eget spedbarnsinnlegg.[:D] Vil absolutt anbefale den hvis du er ute etter ett bæretøy som kan brukes hele bæreperioden fra nyfødt til "går lange fjellturer selv". Manduca er en ferdig bæresele, ingen knyting, så den er lettvint å ta av og på.

Ellers har jeg også ringslynge, rebozo og onbuhino. De er alle fine til hvert sitt bruk, men det er ikke mye jeg har fått bruk for dem.

Tusen takk for så mange tilbakemeldinger :)

Etter en kikk på nette tror jeg det blir Manduca. Jeg ser for meg at den blir brukt siden den e lett å ta av og på. Kjenner jeg oss rett blir ikke ting brukt hvis d blir for mye styr ut av det (litt lat kansje men men)

Samme her, liker ting som er praktisk! [:D]

ORIGINAL: Lenemoren85

Etter en kikk på nette tror jeg det blir Manduca. Jeg ser for meg at den blir brukt siden den e lett å ta av og på. Kjenner jeg oss rett blir ikke ting brukt hvis d blir for mye styr ut av det (litt lat kansje men men)

Da har vi bestilt oss en sånn en vi og :)

ORIGINAL: LadyZ

Da har vi bestilt oss en sånn en vi og :)

Bestilte du den på nette?
Ser du og er fra Bergen, eg tenkte meg en tur til byen i morgen om natten blir grei. Vet du om det er noen av butikkene i byn som har den?

manduca:) kjempegod

har både mai tai og babybjørn. Mye mer fornøyd med mai taien, men har ikke brukt til den minien enda. Men har brukt den mye til jenta mi og kan fremdeles bere henne i den på ryggen. Så vil absolutt anbefale mai tai!! [:D]

Back
Topp