Bæresele/sjal til nyfødt.

Sommerbarn88

Elsker forumet
Julimammaer 2016
Jeg lurer på om noen hadde noe å anbefale når det kommer til bæretøy til nyfødt? Har en ergo bæresele. Men har lest at den er bedre til litt større barn. Så har lyst på noe som er bra fra nyfødt av. Og helst noe som er lett å ta på av :p

Jeg har mi jente på 4 uker i ergobaby 360. Sover sååå godt i den. Og mor får armene fri:)

Skal ha Caboo denne gangen, den nye modellen :) Superlett å bruke og herlig bæring (bærer rundt på 1 stk Rubens baby-dokke i den). Jeg er håpløs når det kommer til sjal, derfor blir det Caboo :)

Jeg likte også godt caboo carrier, fra nyfødt. Enkelt, etter et par ganger i alle fall. Men syns det ble for tungt når babyen ble 7 kg, så nå bruker jeg ergobaby 360. Men ville kjøpt adapt om jeg skulle kjøpt i dag.

Caboo er finfint frem til baby er 6-8 kg :) Min var 1 dag gammel første gang vi brukte vår, og har brukt den masse siden (han er en måned nå) :)

Ellers får nye sela til ergobaby mye skryt, ergobaby Adapt :)

Har bestilt meg dette :-) Veldig spent på når det kommer.

Vedlegg

• 1467089180148.jpg
    1467089180148.jpg
    23,1 KB · Visninger: 41
Caboo eller annet ferdigknyttet elastisk sjal er veldig enkelt. Jeg har også en angelpack sele fra 3kg og en sydd meitai i størrelse mini.

Jeg skal ha caboo denne gangen :)

Ergobaby 360 med nyfødtinnlegg.
Den kan brukes lenge, og er veldig enkel å ta på og av.
Mindre/ nesten ingen sjanse for brukerfeil heller. :)

Jeg har caboo, er kjempefornøyd! Mini nærmer seg 6 kg og det er en drøm å bære i. Har ergobaby original etter storebror. Syns det er altfor knotete med nyfødtinnlegget, men den er veldig god til litt større barn.

Har nettopp bestilt emeibaby, en hybridsele som er en blanding av ringslynge og sele. Kan brukes fra nyfødt til ca 3 år :) og trenger ingen nyfødtinnlegg. Skulle jeg hatt noe som man får kjøpt i "vanlig" butikk hadde jeg godt for adapt og/eller caboo til nyfødt.

Adapt kan man tilpasse de bitte små, mange justeringsmuligheter for bærer og kan brukes lenge :) mange sier at ergobaby 360 blir liten ved ca 1 års alder. Det er den selen som er smalest av ergobaby sine.

Hvis ikke kan jeg anbefale vevd sjal :) utrolig deilig å bære i men man trenger litt trenging for å få det helt bra :)

Jeg har veldig lyst på bæresjal selv når den tid kommer, og føler at det er mange som ikke er positiv til det! Selvfølgelig er det mitt valg, og jeg vil ha det for å både kunne være nærmere babyen, og for å avlaste for meg selv litt. Men her tror alle at jeg skal bære på barnet 24/7, og dette stemmer ikke. Har noen av dere møtt slike meninger? Evt hva sier dere til dem?...

Jeg har en Angelpack som er fin til nyfødte. Har også kjøpt et vevd sjal, men har ikke fått testet det enda.

Jeg har veldig lyst på bæresjal selv når den tid kommer, og føler at det er mange som ikke er positiv til det! Selvfølgelig er det mitt valg, og jeg vil ha det for å både kunne være nærmere babyen, og for å avlaste for meg selv litt. Men her tror alle at jeg skal bære på barnet 24/7, og dette stemmer ikke. Har noen av dere møtt slike meninger? Evt hva sier dere til dem?...

Jeg tror det er en ganske vanlig reaksjon, basert på en eller annen forestilling om at babyen blir bortskjemt av det. Jeg pleier å svare akkurat det, at babyen og barnet trives med det og det gjør jeg også, og om noen blir bortskjemt er det meg :-). Noen tror også at det er en dårlig og uergonomisk sittestilling for barnet, men de som påstår det har sjelden noe belegg for å si det annet enn at "det har jeg hørt".

Jeg er selv en bærer, bar førstemann mye og er nå gravid igjen og kommer nok til å bære enda mer nå. Både mannen og jeg foretrekker sjal/sele fremfor bæremeis.

Jeg har forøvrig et aldoria elastisk sjal til nyfødtperioden, to vevde sjal (et i bomull og et i ull) til senere, en ringslynge til de korte opp-og-ned bæringene samt to bæreseler (en til baby og en til toddler).

Har kjøpt Caboo 2015.

I tillegg har jeg elastisk sjal, ikke elastisk sjal og mei tei.

Back
Topp