Bæresele/sjal anbefalninger (vond rygg)

010000100

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
Er det noen som kan anbefale en god bæresele/sjal?

Jeg er ganske svai i ryggen som betyr at jeg som gravid belaster nedre del rygg/øvre rumpe og skuldre og nakke. Det ligger dessuten en svakhet i virvler ganske lang nede etter en skiveprolaps i fjor. Er det noen som har et par tips?

Lurte og på reiseseng som skal stå hos foreldrene mine. Hva er bra?

Sent from my iPhone using BV Forum

Støtter Appelsinpikens tips; dra i en butikk og prøv! Om du ikke har muligheten, så kan du alltids sende mail til f.eks. Bæreglede for de har veldig god peiling!

Nå har ikke jeg (eller mannen) noen ryggproblemer fra før, men både mannen og jeg brukt Beco Butterfly II til Storesøster, men nå som hun er to år oppleves den som litt liten og vi skal investere i Manduca eller Ergo. Jeg bar også Storesøster litt i Aldoria bambus sjal da hun var liten og synes det var både enkelt og behagelig.

Når det gjelder reiseseng som skal stå hos besteforeldre, så er det meste ganske greit i kvalitet. Det viktigste er jo madrassen og om man ikke liker madrassen som følger med kan man enkelt kjøpe og tilpasse f.eks. en skumgummimadrass.

Vi har kjøpt ekstra madrass til den sengen vi har hos besteforeldre. Og til reisesenga hun sov i hjemme. Vi har brukt ergo fra nyfødt, og kan faktisk bære 4 åringen vår i den også :)

Jeg vil virkelig tro at et bæresjal vil være aller best for vonde rygger. Det er mye lettere med et sjal å tilpasse kroppen og å få spredt tyngepunkt og unngå presspunkter :)
Elastisk sjal er utrolig deilig til nyfødt, vevd sjal kan også brukes helt fra nyfødt og varer endel lengre.

Jeg har ganske svai rygg og jeg brukte moby wrap - elastisk bæresjal den første perioden. Så tok jeg en tur på bæreglede og endte opp med en manduca bæresele. Begge deler har jeg vært superførnøyd med. I begynnelsen anbefaler jeg veldig elastisk bæresjal, og så vil jeg som Sienna, anbeale at du prøver litt ut hva som kan passe til deg og babyen. Om du har mulighet til å gå på bæreglede så er det et supert sted :-) Lykke til.

Jeg vil virkelig tro at et bæresjal vil være aller best for vonde rygger. Det er mye lettere med et sjal å tilpasse kroppen og å få spredt tyngepunkt og unngå presspunkter :)
Elastisk sjal er utrolig deilig til nyfødt, vevd sjal kan også brukes helt fra nyfødt og varer endel lengre.

Helt enig! Elastisk bæresjal (Moby wrap, f.eks.) er suverent å bære bittesmå i! :) Når babyen blir litt større, og for tung for det elastiske, kan et vevd sjal eller en mei tai el.l. (elsket min mei tai!) være gode alternativer.

Back
Topp