Bæresele og tripptrapp stol?

Charlis

We will date again, Mr.Moet!
Hei jentene! Jeg trenger å kjøpe ny Bæresele da den Babybjørn vi har holder til max 9 kg.. AC begynner å vippe over 8kg nå.. Noen som har en å anbefale? ikke svindyr for vi bruker den ikke såååå mye..

Også lurer jeg på om det er på tide å kjøpe Tripptrapp stol? Bumbo stolen begynner hun å vri og vende seg i når jeg mater henne så jeg trenger en litt bedre stol hvor hun sitter mer rett og fast.. Problemet er at hun setter  seg jo ikke på egenhånd enda,er straks 6 mnd. Men hun er ikke interessert i å sitte i vippestol mer, da bare drar hun seg opp i en sånn situpsstilling (ser ut som hun trener hardcore magemusklatur[8D])..
Er tripptrapp fin å begynne med nå?

Takk for svar, tips, råd og synspunkter[:)]

Finnes det ikke babybjørn bæresele for mer enn 9 kilo da? Den som heter active eller noe?
Vi har også bare den som går til 9 kilo men vesla har enda ikke tippet over 7 så vi kan fremdeles bruke den en stund.[:)] Aner ikke hva vi skal ty til senere, men tipper det blir ganske tungt å bære henne i bæresele etterhver og. Tenker nok det blir mer i sportsdelen på vognen, og heller litt på armen.[:D]

Vi har en slik tripptrapp stol, med newborn set. Kjempefornøyd![:D]

http://www.stokke.com/no-no/highchair/stokke-tripp-trapp-newborn-set.aspx

Ja, den stolen er jo superfin, men den varer kanskje ikke så veldig mye lenger?? 

ORIGINAL: Charlis

Ja, den stolen er jo superfin, men den varer kanskje ikke så veldig mye lenger?? 

Den varer hele livet faktisk[:D] Man bare fjerner babysettet så blir den vanlig tripp trapp stol. Du trenger heller ikke å kjøpe den med babysett.

Jeg har hokus pokus høystol til storebror. Den begynte han å sitte i da han var ca 6mnd med stolpute i og den bruker han ennå (18mnd) [:)]
Så jeg vurderer å la lillebror overta den snart [:)]

vi har også den fra stokke med newborn set.
den holder visst til 6 mnd [:)] men her er det enda god plass:)
neste steg på stolen kan jo brukes fra 6 mnd :)
http://www.stokke.com/no-no/highchair/tripptrapp-gallery/tripp-trapp-cushion-tales-purple.aspx

vi har manduca :) kjempe fornøyd og den kan brukes til 20 kg [:D]

Siden hun snart er 6 mnd så kan hun nok sitte i Tripp Trapp stolen under mating nå. Storesøster brukte den fra 6 mnd's alder, vi bare dytta et teppe rundt henne sånn at hun ikke vingla frem og tilbake oppi bøylen (det holdt ikke bare med den putesaken i starten).
Jeg ville ikke brukt penger på et newborn sett nå (men det hadde vært genialt å hatt fra starten av...kanskje til neste barn [;)]).
Vi er hvertfall kjempefornøyde med tripp trapp stolen. Storesøster bruker sin enda og vil nok ha den i mange år til [:D]

De hvite plasthøystolene fra ikea er også veldig greie. De er billige, men du har de ikke så lenge som en tripp trapp da. Husker ikke når storesøster vokste ut av den (vi har en sånn stående på hytta).

Jeg har ergobaby-bæresele og er superfornøyd med den! Den er ikke blant de dyreste selene, kan bære på bage og rygg (men nå tar jeg henne snart på ryggen, 8,5 kg på magen er litt i overkant av hva jeg orker [8D]) og er veldig behagelig [:D] Anbefaler! Og kan brukes forever (omtrent - husker ikke hvor mange kilo den går til, men det er MASSE)

(Og du finner den lett på finn.no også tror jeg [:D])

Ang bæresele ville jeg gått for Mei tai ( den må knytes da), manduca eller ergo...Hvertfasll et ergionomisk bæretøy.
De koster litt mer, men man kan bruke de til ryggbæring , de er langt bedre og bære og sitte i, og de kan brukes leeeeenge!
Jeg bærer enda snart2åråingen min i Mei tai.

Og ang stol så er jeg ikke fan av tripp trapp stolen til så små, den er tung og setet er så bredt at de lett mister balansen.
Samt vanskelige og få inn/ut av (uten og ta av bøyla).
Den vi har er pyton og få rein og etter måltidene.

Ville heller satset på en IKEA høystol med bord, koster rett over 100lappen og man har de lenge (er god plass til eldstemann på snart 2 år her enda).
Og så gått over til Tripp trapp stol når de er så store at de kan sitte uten bøyle.

Takk for masse fine svar folkens, det er alltid kjekt med tips og råd fra dere her inne- setter stor pris på det[:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)]

vi har manduca [:)] Kostet rundt 1000 kr på nettet, med gratis frakt [:)]

stol... hmm, du kan jo se på f.ex http://www.ringoshop.no/estore/visvare.asp?vareid=3736&KatId=28
vi har hatt lyst på slik...meeen har en tripp trapp etter meg, så kanskje litt drøyt å bruke så mye penger på en stol han kan bruke frem til trip trappen kan brukes.... + vi har en slik billig hvit fra ikea. Rundt 100 lappen!

ORIGINAL: Morellskatten

Jeg har ergobaby-bæresele og er superfornøyd med den! Den er ikke blant de dyreste selene, kan bære på bage og rygg (men nå tar jeg henne snart på ryggen, 8,5 kg på magen er litt i overkant av hva jeg orker [8D]) og er veldig behagelig [:D] Anbefaler! Og kan brukes forever (omtrent - husker ikke hvor mange kilo den går til, men det er MASSE)

(Og du finner den lett på finn.no også tror jeg [:D])

den har vi også og er superfornøyd[:D]

syddihodet skrev:
Og ang stol så er jeg ikke fan av tripp trapp stolen til så små, den er tung og setet er så bredt at de lett mister balansen.
Samt vanskelige og få inn/ut av (uten og ta av bøyla).
Den vi har er pyton og få rein og etter måltidene.

Nja, vi har 6mnd baby som sit utan problem oppreist i tripptrapp m/babysett (ny type) og putar. Ho brukte  berre eit par minutt på å læra seg å sitja oppreist i den.

Evt. kan ein bruka litt ekstra støtte slik andre nemner oppe i tråden. 

IKEA sin baby-høgstol er sikkert gode greier det også. Men IMHO så er Tripptrapp med babysett veldig gode greier frå 6mnd. Kan også anbefala Stokke sin "harness" til Tripptrapp kjapp og enkel å ta av og på, så klarer ikkje ein aktiv pode å reisa seg og vri seg utav.

Back
Topp