Bæresele og sjal

Brooke

Elsker forumet
MayDay2021
Skuddårsspirene 2024
Dere som har peiling på dette :joyful:
Når er det "for sent" å begynne med det? Har en Ergobaby omni 360 sele og et Ergobaby Aura wrap sjal.
Baby er 6 uker og begynte å prøve for ca en uke siden.. Baby er ikke særlig happy i noen av delene og begynner å gråte etter en liten stund...

Er det bare å fortsette å prøve? Noen andre bra tips til bæring?
Hvordan vet man at sjalet ikke er for stramt/slakt?
 
Ikke for sent nei, absolutt ikke :) men babyer er ulike og trenger ulik tid for å bli vant til å henge der :)
Mitt beste råd er å søke kunnskap i ulike bæregrupper på andre sosiale medier. Bruk også baereglede for å se gode videoer, eller bruk YouTube og «wrapinmylove» til ulike bæremetoder i sjal :)
 
Her var sele og sjal helt uaktuelt i begynnelsen. Bare skrik og skrål og misfornøyd baby. Jeg var også redd for at løpet var kjørt for oss siden jeg ikke fikk vendt han til det fra fødselen.

Men det løsnet da han ble 11 uker. Da hadde han begynt å bli veldig interessert i å følge med på omgivelsene og likte godt å bli båret i armene.

Jeg var litt slu og brukte en uke på å bære ham rundt med kjipere utsikt enn det han fikk i selen (i motsetning til det veldig gode utsynet han fikk om vi bar ham på hoften eller med hodet over skulderen vår). Så prøvde jeg selen igjen, og han var strålende fornøyd med å bli båret rundt i den på oppdagelsesferd. Etter det har han likt selen bedre enn vogn :hilarious:
 
Ikke for sent nei, absolutt ikke :) men babyer er ulike og trenger ulik tid for å bli vant til å henge der :)
Mitt beste råd er å søke kunnskap i ulike bæregrupper på andre sosiale medier. Bruk også baereglede for å se gode videoer, eller bruk YouTube og «wrapinmylove» til ulike bæremetoder i sjal :)
Det er ALDRI for sent og det er VELDIG vanlig at babyen gråter når du setter hen i et sjal eller en sele.
Bruk god tid når du setter babyen i og byss litt/ dype knebøy underveisZ gå gjerne en tur rundt huset etter babyen er i, de første roer seg bedre når de får litt frisk luft. Masse tips på denne siden her, linker til innlegg pm gråt i bæretøy :)
https://www.google.no/amp/s/baerehjelpen.wordpress.com/2017/06/15/nar-baby-grater-i-baeretoyet/amp/
Her var sele og sjal helt uaktuelt i begynnelsen. Bare skrik og skrål og misfornøyd baby. Jeg var også redd for at løpet var kjørt for oss siden jeg ikke fikk vendt han til det fra fødselen.

Men det løsnet da han ble 11 uker. Da hadde han begynt å bli veldig interessert i å følge med på omgivelsene og likte godt å bli båret i armene.

Jeg var litt slu og brukte en uke på å bære ham rundt med kjipere utsikt enn det han fikk i selen (i motsetning til det veldig gode utsynet han fikk om vi bar ham på hoften eller med hodet over skulderen vår). Så prøvde jeg selen igjen, og han var strålende fornøyd med å bli båret rundt i den på oppdagelsesferd. Etter det har han likt selen bedre enn vogn :hilarious:
Oppdatering :
Etter bare 5-10min i sele hver dag, sovnet baby i selen i dag :DSå fornøyd :joyful:
 
Back
Topp