Bæresele, noen tips?

Tuttelure

Forumet er livet
Junilykke 2020 ♡
Augustlykke 2022 ❤️
Jeg hadde både sjal og manduca bæresele med storesøsknene. Alt er solgt. Sjal syns jeg er styrete.

Har dere noen erfaringer, tips, anbefalinger?

:-)

Fidella fly tai har vi vært mest fornøyd med. Enklere enn sjal og mykere en sele. Har også ergobaby 360 som var veldig grei når han var litt større, men likte den ikke til nyfødt. Og caboo close, men den klarte jeg aldri å slappe av med for følte den var for slapp/elastisk.

Brukte elastisk sjal inne, og stort sett Angelpack ute da hun var helt liten. Bytta over til Ergobaby 360 da hun flytta over på rygg, og en enkel ringslynge på reiser (typ flyplass).

Kommer nok til å kjøre samme taktikk denne gangen, bortsett fra at jeg har lånt bort sjalet mitt, og vet ikke om jeg får det tilbake før fødsel. Vurderer å se etter en Caboo Close på bruktmarkedet, men hører litt ymse erfaringer, så har ikke riktig bestemt meg enda :)

Jeg synes Ergobaby 360 var tungvint å bruke sist gang, og satt ikke noe bra på meg (jeg har ganske lang rygg, mulig det var årsaken).

Nå skal jeg låne en Caboo Close - hun jeg låner den av digget den :)
Også har jeg kjøpt en større sele av svigerinna mi, husker ikke navnet, men har litt samme designet som Ergobaby 360, bare at den virket litt enklere å få av og på seg.

Jeg kjører ergobaby 360 og elastisk/vevd sjal fra forrige gang. Tror ikke jeg orker å lære meg noe nytt, selv om jeg er enig i at 360-en ikke er helt optimal... følte aldri han kom høyt nok på rygg i den.

skal øve mer på sjal på rygg denne gangen!

Har kjøpt «ergobaby adapt bæresele cool air» ,,,,ikke prøvd enda, men har hørt veldig veldig mye bra om den av mine venner, +at den skal vistnok puste godt til å bruke på sommerbaby:)

Brukte elastisk sjal inne, og stort sett Angelpack ute da hun var helt liten. Bytta over til Ergobaby 360 da hun flytta over på rygg, og en enkel ringslynge på reiser (typ flyplass).

Kommer nok til å kjøre samme taktikk denne gangen, bortsett fra at jeg har lånt bort sjalet mitt, og vet ikke om jeg får det tilbake før fødsel. Vurderer å se etter en Caboo Close på bruktmarkedet, men hører litt ymse erfaringer, så har ikke riktig bestemt meg enda :)
Jeg kjører ergobaby 360 og elastisk/vevd sjal fra forrige gang. Tror ikke jeg orker å lære meg noe nytt, selv om jeg er enig i at 360-en ikke er helt optimal... følte aldri han kom høyt nok på rygg i den.

skal øve mer på sjal på rygg denne gangen!
Hvilke type sjal er dere fornøyde med? Har veldig lyst å prøve sjal denne gangen siden jeg ikke likte bæreselen jeg hadde sist. Syns den var vanskelig å få på selv :p

Hvilke type sjal er dere fornøyde med? Har veldig lyst å prøve sjal denne gangen siden jeg ikke likte bæreselen jeg hadde sist. Syns den var vanskelig å få på selv :p

Jeg har Aldoria elastisk :) Passer jo bare for de helt minste, men jeg var veldig fornøyd med det til sitt bruk!
Vurderte å kjøpe vevd sjal etterhvert, men ungen var så utålmodig at bæresele passet bedre for oss :)

Jeg kjøpte billig vevd sjal på finn, men husker ikke hva det heter nå. Men brukte kanskje 400 kr. Og veldig greit at noen hadde brutt det inn allerede! Du kan sjekke Norsk Bæregruppe på face, men husk at man ikke teenger å beuke mye penger i det hele tatt!!

Hehe, selv synes jeg elstisk sjal er absolutt best, men om du synes det er styrete så ville jeg gått for en meitai.

Hvis du vil ha mer sele så ville jeg gått for ergobaby eller en tilsvarende, for de er ergonomiske og har ofte ganske godt pustende stoff osv :)

Det jeg selv har lært etter hvert er at det varierer så sykt fra person til person hva de foretrekker, så man må nesten bare prøve seg frem. Sjal er ihevrtfall sånn som trenger å testes noen ganger før man blir ordentlig komfortabel med knytingen, men når det er inne så kan man knyte det på 10 sek i søvne, og baby kan ammes og ligge og sitte osv, så derfor foretrakk jeg det. Følte også at det satt godt inntil, og derfor var mest behagelig for min rygg <3

Vi har en manduca som storesøster brukte sist da vi var i Syden før jul. Syns den har vært ok, særlig etter hun ble 6 mnd og vi begynte med ryggbæring. Også har jeg kjøpt en brukt close caboo til bruk den første tiden. Storesøster var ingen bærebaby, så er spent på hva lillebror blir

Jeg brukte ergobaby adapt til mellomstor, sjal, ringslynge og Tula.

Til minstebror har vi Tula free to grow og ringslynge, men jeg tror jeg skal kjøpe en Angelpack i tillegg for jeg har hørt at Tula Free to Grow blir for stor for nyfødt.

Vi arvet i dag ett elastisk sjal, så vi starter m det så får vi se. Ergobaby kommer veldig godt ut i tester seg j!

Back
Topp