Bæresele mens man er gravid?

JLE

Flørter med forumet
Er det ok? Bærer jenta vår på 13 mnd ganske mye, og da er det belte rundt hoftene/magen og klips øverst. Hun er knapt 8 kg, men lurer på om det kanskje ikke er så lurt? Noen som har bært barn mens gravid?

Du vil merke det på kroppen når det ikke er bra lenger, den sier fra Så lenge det ikke er vondt, ubehagelig eller føles feil på noen måte, kjør på

ikke noe problem. hvertfall ikke så tidlig i svangerskapet som du er. etterhvert som du blir stor på slutten så merker du selv hvor mye du orker.

Tusen takk for svar! Tenkte egentlig mest sånn på spontanabort, og det kunne trigge det så tidlig i svangerskapet. Da fortsetter jeg å bære med god samvittighet!

Det er vel meir tunge løft ein skal unngå. Storesøsken som er litt små må jo uansett løftast litt i løpet av dagen, så det kan umulig vere noko verre å løfte barnet opp i selen enn å løfte det opp på f.eks. stellebordet.

Eg brukte bæresele mykje då eg var gravid med nr 2, bar eldste på ryggen dagleg omtrent, så å seie fram til fødselen. Etter fødsel bytta eg litt på det. Av og til hadde eg baby i vogn og storebror på ryggen, av og til hadde eg storebror i vogn og baby i sjal på magen. Storebror har alltid elska bæreselen og det er jo *så* mykje greiare å dra med seg ein bæresele enn ei vogn, når ungen uansett vil ned og gå i tide og utide :o)

Bær i vei med god samvittighet, men ha lav terskel for å slutte om du begynner å verke rundt omkring.

Back
Topp