Bæresele - hvilke bruker du?

livelovelaugh

Forelsket i forumet
Jeg har prøvd angelpack og synes den er bra for nyfødte - og har tenkt å prøve Manduca til større barn......
Leste at de er for korte? Jeg er 172 høy - og ikke så slank.

Hvilke har du? Hvor høy er du og hvordan kroppsfasong har du?

Jeg brukte mest mei tai og sjal, men mannen min ( ca 170 høy )brukte manduca. Mener vi brukte den til gutten var rundt 2 år.
Ikke tenkt på at den var for kort, men gutten vår var noen cm kortere enn gjennomsnittet.

Har inntrykk av at de fleste bruker ergo (men det er gjerne fordi den er en av få som selges i kommersielle butikker). Aldri prøvd ergo, men den ser bra ut/virker bra iallefall.

Ta en titt og spør innpå tettinntil :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg brukte elastisk bæresjal sist frem til hun var 6-7 kg også gikk jeg over til Beco Butterfly bæresele. Veldig fornøyd med begge og kommer til å bruke de denne gangen og. Men lyst å prøve manduca og andre. Kan jo være man går glipp av noe :p

Jeg brukte elastisk bæresjal sist frem til hun var 6-7 kg også gikk jeg over til Beco Butterfly bæresele. Veldig fornøyd med begge og kommer til å bruke de denne gangen og. Men lyst å prøve manduca og andre. Kan jo være man går glipp av noe :p

Har prøvd Beco men den passet ikke til meg :) Hihi, ja du får prøve Manduca i butikken :)

Jeg brukte mest mei tai og sjal, men mannen min ( ca 170 høy )brukte manduca. Mener vi brukte den til gutten var rundt 2 år.
Ikke tenkt på at den var for kort, men gutten vår var noen cm kortere enn gjennomsnittet.

Har inntrykk av at de fleste bruker ergo (men det er gjerne fordi den er en av få som selges i kommersielle butikker). Aldri prøvd ergo, men den ser bra ut/virker bra iallefall.

Ta en titt og spør innpå tettinntil :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg leste at mange som har prøvd både Manduca og Ergo likte Manduca best :) .........Kan få prøve begge deler tenker jeg :)

Takk - skal sjekke på tettinntil :)

Ergo:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hadde babybjørn sist, men tenkte å kjøpe ergobaby denne gangen:) og kanskje kjøpe et bæresjal i tillegg:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Brukte kun ergobaby på smurfen, fra nyfødt.
Vert kjempefornøgd med den, brukte den på ryggen fra ca 7/8mnd, og hadde brukt den enda om bekkenet mitt hadde tillatt det!

Har Manduca, og den kan brukes fra nyfødt ("nyfødtinnlegg" til hodet som føler med og ligger slik at hoftene deres ikke blir belastet med vekt..) og opp til de er ganske gamle.. gutten min er 2 år, og han sitter fint i den på ryggen når han blir lei av å gå selv når vi er på tur ;) har også et moby wrap bæresjal. Det er veldig kjekt..men sliter litt med å feste det stramt nok. Er jo elastisk, så følte uansett at det ble for slakt når jeg hadde hatt det på en stund... Men manducaen vil jeg virkelig anbefale :) Jeg er 164 cm, mannen 172, og begge synes den er behagelig å ha på :)

Sniker fra feb/mar: jeg bruker ergobaby med nyfødtinnlegg:) supert! Han sitter i froskestilling inntil meg og sovner med en gang ;)

Mh

Syr bæreseler selv, de ligner på ergo, men har ikke nyfødtinnlegg så har litt lyst å kjøpe en original..

Tenkte jeg skulle kjøpe Manduca, noen som vet hvor jeg får kjøpt denne?

Brukte elastisk sjal til hun var rundt fire/fem måneder sist, og så gikk vi over til Babybjörn One (den nyeste). Har i tillegg nå arvet en MeiTai som jeg gleder meg til å prøve ut! :)

Prøvde både Ergobaby og Stokke-sæla i butikken, men de satt ikke godt på noen av oss.

Back
Topp