Bæresele eller bæresjal

Tommelise

Glad i forumet
Himmelbarn
MayDay2021
Utmarsj 2024
Hvilke tanker har dere om bæring av baby? Har en ergobaby omni360, men baby ble for liten i den sist, så lurer på hva jeg burde se etter:) hva er å anbefale? Blir en keiser eller keiserinne, så er virkelig gull med noe bæretøy:D

Jeg brukte ergobaby embrace de første mnd med frøkna, veldig fornøyd! Til marsbabyen nå har jeg kjøpt bæresjal, aldri prøvd før, men har troa på at det er deilig :hilarious: :Heartred

I starten med uentungen brukte eg Caboo Close, synes den var veldig praktisk med nyfødd og litt i ørska då det var mindre kav med forskjellege knytingar og slikt.

Har brukt manduca og ergobaby til mine. Får helt klaus av sjal og synes det blir altfor varmt. Har ventet til de er 3,5-4kg. Redd for at de skal kveles før den tid. :dead:

I starten brukte vi sjal, og når barnet ble litt større (holde hode oppe selv) så brukte vi bæresele. Super fornøyd :happy:

Blir å bruke caboo close, har også kahubaby til senere. Men har så gjeeerne lyst å prøve meg på sjal også

Har brukt mest Aldoria elastisk sjal og Ergobaby Embrace i begynnelsen. Senere er KahuBaby og MehDai/halvklips mine favoritter.

Hadde elastisk sjal til storesøster i starten, men det var ikke det minste praktisk sammenligna med ergobaby embrace, elska den selen! Siden har vi brukt ergobaby 360 omni, men syns den er klumpete, stiv og tar stor plass. Har tula toddler til henne nå, men den passer ikke før de når klesstørrelse 86 cirka. Ønsker meg ringslynge til mini2 i starten!

Hvor får jeg kjøpt bæresjal? Og hvilke bæresele bør man ha er så mye å velge i? Tenkte å ha begge deler slik at vi kan se hva som er best å bære baby med :D

Kunne ønske jeg kunne mer om sjal , hadde stetch sjal til tredje mann , brukte den bare hjemme , var tungvindt ute . Hadde babybjørn bære sele til de to andre og elsket den med at den var tjapp og ta på når man skulle frese inn på Biltema feks . Brukte den jo bare til sånne trappe turer . Ønsker noe lett . Så må titte litt .

Syns det var lettere å ta på bæresjal enn bæresele :bag: sikkert dårlig teknikk.. men brukt sjal de første mnd og gikk over til bæresele rundt 3 mnd

Kunne ønske jeg kunne mer om sjal , hadde stetch sjal til tredje mann , brukte den bare hjemme , var tungvindt ute . Hadde babybjørn bære sele til de to andre og elsket den med at den var tjapp og ta på når man skulle frese inn på Biltema feks . Brukte den jo bare til sånne trappe turer . Ønsker noe lett . Så må titte litt .
Har du sjekket fb om det er noen bæregrupper eller bæretreff i nærheten av der du bor? Lettere å få info og opplæring i bruk av sjal fra noen som har erfaring. Jeg prøvde, men både jeg og ungen fikk Klaus, så vi gikk for bæresele.

Har du sjekket fb om det er noen bæregrupper eller bæretreff i nærheten av der du bor? Lettere å få info og opplæring i bruk av sjal fra noen som har erfaring. Jeg prøvde, men både jeg og ungen fikk Klaus, så vi gikk for bæresele.
Nja jeg er ikke helt der at jeg har behov for å møte en gjeng med sjal folk i bøgda her hehe :bag: brukte YouTube en del og lærte en del triks der . Men tror bare ikke jeg er noe sjal jente selv , havner alltid tilbake til sele …

Nja jeg er ikke helt der at jeg har behov for å møte en gjeng med sjal folk i bøgda her hehe :bag: brukte YouTube en del og lærte en del triks der . Men tror bare ikke jeg er noe sjal jente selv , havner alltid tilbake til sele …
Man kan også bestille bæreveiledning av bæreveiledere, f.eks hos Bæreglede. I bæregruppen på Facebook er det flere bæreveiledere du kan spørre. :)

Jeg er også mest fan av sele…

I starten med uentungen brukte eg Caboo Close, synes den var veldig praktisk med nyfødd og litt i ørska då det var mindre kav med forskjellege knytingar og slikt.
Denne har jeg tenkt litt på!
Er den litt sånn elastisk i stoffet?

Back
Topp