Bæresele/bæresjal

svizzrulla

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Oktoberbarna 2021♡
Jeg har en ergobaby med nyfødtinnlegg fra første gutten (første typen som de hadde) men jeg synes den var litt vanskelig å få av/på helt alene.
Har dere noe tips til bæretøy som ikke er kjempedyrt, og som er veldig enkelt å bruke?
Tror det blir mest brukt hjemme til de urolige nettene/dagene..
 
Det er denne her jeg har. Føles klumpete og upraktisk med nyfødtinnlegg…
1F2CEC98-25A1-46AE-ABF4-60331FA929EA.jpeg
 
Vi har eid mye bæretøy, alt fra sjal til massevis av seler. Vi sverget til Angelpack til førstemann. Du kan krysse stroppene bak noe som gir økt komfort og du kan feste ene skulderstroppen før du tar baby inn slik at baby sitter trygt mens du fester den på deg. Den har en liten flapp som akkurat gir nok nakkestøtte. I tillegg er den superlett så enkelt å ha liggende under vogna eller i stellevesken. Vi brukte den fra 5 uker og den passet veldig fint opp til ca 10 mnd. Da ble panelet litt kort. Her vises det hvordan du tar den på. https://bereglede.no/instruksjonsvideo-baeresele-kryssede-stropper/

Elastiske bæresjal er det mange som elsker fordi det knyttes på deg før du putter baby oppi. Veldig behagelig. På Norsk bæregruppe er coracor veldig populært nå. Det passer best til nyfødt og opp til ca 6kg.
Etter det begynner det å sige.

Av andre nyfødtseler så er ergobaby embrace veldig populært nå. Jeg hadde ikke denne til førstemann, men skal teste den ut nå.
 
Last edited:
Jeg har masse bæresjal. Det funker veldig greit å ta på alene, men krever jo litt mer øving.
Har også kjøpt en ergobaby embrace - ikke prøvd den, og en Tula Free to Grow (kjøpt brukt). Denne er ikke nyfødt-innlegg i, men kan brukes fra 3,5-20kg. Den ser veldig grei ut, men jeg har som sagt ikke fått prøvd den enda.

Men, det jeg tenker, hvis det er for korte perioder hjemme i huset, så kan kanskje ringslynge være tingen? Man slipper å knyte, må bare lære seg å lage sete og stramme. :)
Får tak i mye fint brukt bæretøy, ville sett på bruktmarkedet (istedenfor å kjøpe nytt. Brukte sjal er mykere - og hvis man ikke er sikker, så er det kanskje dumt å kjøpe helt nytt også) :)
 
Vi har Ergobaby omni 360 som er uten nyfødtinnlegg og kan brukes rett fra nyfødt:)

Og har prøvd å kjøpe disse i tillegg. Bæresele/sjal ish man ikke trenger å knyte:joyful:

Screenshot_20210912-192512_Gallery.jpg
Screenshot_20210819-212326_SOL.jpg
Screenshot_20210819-212236_SOL.jpg
 
Det er denne her jeg har. Føles klumpete og upraktisk med nyfødtinnlegg…
Vis vedlegget 365808

Sniker
Ja, denne har jeg også hatt, upraktisk og klumpete. Unngå generelt alle seler med nyfødtinnlegg, for erfaringsmessig så er bare seler og sjal som ikke krever et nyfødtinnlegg så mye bedre :)
Her er mine tips for nyfødttiden

Ergobaby Embrace
Eller
Elastisk bæresjal fra feks Coracor eller Aldoria. Disse forhåndsknytes også putter du baby oppi. Enkelt å få til som helt nybegynner.

Nyfødtbæring er virkelig aller best med noe som passer skikkelig godt til den lille kroppen. Alternativene over varer til ca 7-8 kg. Så kjøper man noe annet siden. :)
 
Jeg synes elastisk sjal er fantastisk til nyfødt! Har selv et fra Aldoria jeg brukte til forrige og det kommer jeg til å bruke denne gangen også. Det går sikkert an å finne brukt :)
 
Likte veldig godt ergobaby embrance! Tror jeg skal prøve å få tak i denne brukt! :rolleyes:
Sett etter noen andre men utsolgt, synes det er så mye utstyr som er vanskelig å få tak i.. er vel pga corona og vansker med levering generelt i verden :meh:
 
Likte veldig godt ergobaby embrance! Tror jeg skal prøve å få tak i denne brukt! :rolleyes:
Sett etter noen andre men utsolgt, synes det er så mye utstyr som er vanskelig å få tak i.. er vel pga corona og vansker med levering generelt i verden :meh:

I tillegg til Finn kan du sjekke kjøp og salg bæretøy på Facebook om du ikke kjenner til denne siden. Selges Embrace der stadig vekk :)
 
En brukt manduca eller angelpack får du rimelig på Finn.no. Kjøp gjerne et tynt, vevd bæresjal også, de kan du finne for ca 500kr brukt.
 
Back
Topp