Bæresele/bæresjal.

Smor27

Elsker forumet
August 2018
Novemberlykke 2020
Skal dere bruke dette? Og hva har dere og anbefaler dete? Jeg vurderer å kjøpe en ergobaby omni. Men til den første tiden og hjemme er det kanskje bedre å bruke noe lettere? Ser for meg at jeg vil kløne fælt med bæresjal, også er det ganske dyrt også. Sett litt på close caboo, men tror det er ganske kort tid man kan bruke den.
 
Jeg har en Ergobaby etter sistemann og kommer til å bruke denne[emoji5] har også hørt veldig mye bra om close caboo, så har vurdert å kjøpe denne brukt, men tror jeg venter å ser behovet litt an[emoji5]
 
Jeg har kjøpt bæresjal til den første tiden :) Bestilte Aldoria bæresjal på jollyroom, og syns ikke prisen var ille! Har testet ut knyttinga allerede og det var egentlig ganske enkelt. Sikkert enda lettere uten magen i veien :p Leste flere som anbefalte det merket. Så tenker vi ergobaby bæresele etterhvert.
 
Har kjøpt elastisk bæresjal fra ergobaby. Det er veldig enkelt når man først har prøvd et par ganger. :)
 
Elastisk sjal er der beste for de minste, men bør erstattes med vevd sjal når barnet blir tyngre, elastisk vi da fort sige.

Selv har jeg ikke kjøpt sjal denne gangen, men Ergobaby Adapt - for å slippe spebarnsinnlegg. Enkelt og greit for den jeg skal bruke det til; turer i skog og mark. Hvis bærebehovet blir større, kjøper jeg heller sjal da.
 
Har kjøpt ergobaby aura babywrap å skal teste. Må bare vaske den og putte den i fødebaggen
 
Har en close caboo, tror det var ca 4 måneder det stod på den. Tenker hvis vi bruker den en god del, så kjøper vi en etterfølger. Hvis ikke blir det vel en bæremeis eller lignende for fjellturer enda litt senere.
 
Har en close caboo, tror det var ca 4 måneder det stod på den. Tenker hvis vi bruker den en god del, så kjøper vi en etterfølger. Hvis ikke blir det vel en bæremeis eller lignende for fjellturer enda litt senere.

Ja, bæremeis er neste ut når evt selen ikke passer med. Det er primært der jeg legger bæringen min nå tror jeg, til turer etc. Det er koselig med bæring, men jeg er også en som liker godt å bare være meg, så avstanden kan være veldig viktig for meg - altså å ikke være tett inntil HELE TIDEN. Jeg er den som elsker når de sover ute i vognen og synes den beste tiden på døgnet er når man kan ta leggerutinene og kle de i pysj. Elsker elsker elsker det!
 
Ja, bæremeis er neste ut når evt selen ikke passer med. Det er primært der jeg legger bæringen min nå tror jeg, til turer etc. Det er koselig med bæring, men jeg er også en som liker godt å bare være meg, så avstanden kan være veldig viktig for meg - altså å ikke være tett inntil HELE TIDEN. Jeg er den som elsker når de sover ute i vognen og synes den beste tiden på døgnet er når man kan ta leggerutinene og kle de i pysj. Elsker elsker elsker det!
Bærwmeus
Har en close caboo, tror det var ca 4 måneder det stod på den. Tenker hvis vi bruker den en god del, så kjøper vi en etterfølger. Hvis ikke blir det vel en bæremeis eller lignende for fjellturer enda litt senere.
du trenger ikke meis. Bæresele kan fint brukes til toddler også. Det er mye lettere enn meis. I meis bør ikke barnet sovne de sitter ikke riktig og det kan bli ubehagelig å bli bært lengre i meis. Man skal heller ikke bære i meis før de kan sitte Selv og da kun bære like lenge som de kan sitte.
 
Ja, bæremeis er neste ut når evt selen ikke passer med. Det er primært der jeg legger bæringen min nå tror jeg, til turer etc. Det er koselig med bæring, men jeg er også en som liker godt å bare være meg, så avstanden kan være veldig viktig for meg - altså å ikke være tett inntil HELE TIDEN. Jeg er den som elsker når de sover ute i vognen og synes den beste tiden på døgnet er når man kan ta leggerutinene og kle de i pysj. Elsker elsker elsker det!
Ny sele fremfor meis. Lettere for deg og bedre for barn.
 
Har kjøpt ergobaby adapt og moby wrap :)
 
Ny sele fremfor meis. Lettere for deg og bedre for barn.
Fra de er ett-to år har mine gjerne foretrukket meis. I 3-4års-alderen har det gjerne blitt mei-tai. Den er lett å ha i sekken. Da går de så langt de klarer og bæres hjem igjen:) For meg har det vært sjal - mei-tai - bæremeis - mei-tai.
 
Bærwmeus

du trenger ikke meis. Bæresele kan fint brukes til toddler også. Det er mye lettere enn meis. I meis bør ikke barnet sovne de sitter ikke riktig og det kan bli ubehagelig å bli bært lengre i meis. Man skal heller ikke bære i meis før de kan sitte Selv og da kun bære like lenge som de kan sitte.
Som sagt; hvis jeg ser at sjalet ikke blir brukt kjøper vi ikke et til, men venter til bæremeis blir mer relevant. Ser for meg 1års alderen.
Men håper jeg liker sjalet og fortsetter med det. :)
 
Har kjøpt Close Caboo. Men litt skuffa når eg fant ut kor kort rekkevidde den har ift pris. Spes for oss som begynner med unge på sikker 4 kg +. Då blir den fort utdatert..

Men har også ein gammal ringslynge frå storebror + ein arve-manduca. Samt eg driv å luktar litt på å kjøpe endå ei ringslynge (i betre kvalitet, den eg har er i så tjukt stoff)..så skal sikkert alltids klare meg :angelic: Det er jo riiiimelig stive prisar på slikt, om ein skal ha "the real deal" (og er opptatt at veving, stofftype, lengde, osv). Eg er (lese)medlem av den tidligare omtalte bæregruppa på Facebook, kan bli litt svimmel av alt dei har føre seg..
 
Ja, bæremeis er neste ut når evt selen ikke passer med. Det er primært der jeg legger bæringen min nå tror jeg, til turer etc. Det er koselig med bæring, men jeg er også en som liker godt å bare være meg, så avstanden kan være veldig viktig for meg - altså å ikke være tett inntil HELE TIDEN. Jeg er den som elsker når de sover ute i vognen og synes den beste tiden på døgnet er når man kan ta leggerutinene og kle de i pysj. Elsker elsker elsker det!
Med første hadde jeg valget mellom å bære eller å høre på at han skreik. Da ble det mye bæring.... Når han sov måtte jeg sove om jeg kunne.
 
Med første hadde jeg valget mellom å bære eller å høre på at han skreik. Da ble det mye bæring.... Når han sov måtte jeg sove om jeg kunne.

Klart det avhenger litt av ungen. Jeg har ikke hatt sånne barn så langt, så jeg satser på at jeg slipper nå også. Butikkene er heldigvis åpne etter fødsel og!
 
Ny sele fremfor meis. Lettere for deg og bedre for barn.
Dette kommer helt an på bruken. Hvis du skal på en litt lengre tur, er meis med rom nødvendig for å få med det man trenger (kan henge sovepose etc utpå).
 
Ja, altså, meis er jo ment til fjellturer og den slags når barnet blir eldre. Ikke daglig bæring.
 
Back
Topp