Bæresele/bæresjal

Momme

Elsker forumet
❤Januarlykke 2022❤
Junibollene 2023
Noen som har erfaringer med bruk av bæresele/bæresjal som de vil dele? Er det noen modell dere anbefaler, eventuelt ikke anbefaler?

Vi fikk låne en Babybjørn bæresele da storebror var baby, og syns denne var utrolig kjekk på reisefot. Denne gangen får vi to tette, og jeg ser for meg at det vil være praktisk med bæresele eller sjal for å ha hendene mest mulig fri også i hverdagen :)
 
Veldig fornøyd med Ergobaby original bæresele:) litt krokete i begynnelsen med nyfødtinnlegg bare. Men forrige barn likte den veldig godt, og selen fordeler vekten og er god å ha på. Ergobaby har kommet med en ny sele som kan brukes fra fødsel av (ergobaby omni) uten nyfødtinnlegg - sikler på den! Selv har jeg tenkt å kjøpe et Close Caboo bæresjal denne gang (sjal/sele med mindre knyting) til å bruke de første mnd. Så går jeg over til ergobabyen når lillegutt er stor nok til å bruke den uten innlegget:) Mange anbefaler elastisk sjal til den første tiden, men jeg får litt angst av knytingen:p
 
Jeg brukte/bruker sjal med eldste og skal det med mini. Elsker og bruke sjal. Har en ergobaby også, men på min kropp er sjal mye bedre!
 
Har brukt elastisk sjal i begynnelsen. Lærte ein måte å knyte på og det går fort å bli trygg på den. Føler baby får bedre støtte i sjal i starten enn i sele. Har ergobaby 360 og ein manduca bæresele. Manducaen synes eg har best bærekomfort, medan det er veldig kjekt med muligheten for å væra framovervendt. Har vevd sjal også, men det har eg brukt lite.
 
Er ikke en fanatisk bæremamma, men vi kjøpte et vevd sjal forrige gang. Helt genialt. Får baby helt inn til kroppen og mye bedre å bære. Storebror var veldig lett å ha med å gjøre i den største "bære" perioden, men de få gangene han hadde ubehag ved tannutbrudd, feber etter vaksiner osv var sjalet uunnværlig. Pappaen likte også sjalet best. Var med på å skape kjempe god kontakt mellom far og sønn for han bar han mye hud mot hud. Anbefales på det sterkeste:)
 
Flere som vil dele sine erfaringer med bæresele/bæresjal?:)
 
Vi brukte elastisk sjal fra han var 2 uker ca :) Gikk over til vevd når han var 2 mnd! Elsker det. Noen sjal merker jeg ikke at han er på en gang! Genialt når jeg går tur med hundene etc ^^
 
Jeg har vurdert bæresærle, den som heter LennyLamb LennyUP :) men har også tenkt på å kjøpe en CaboClose bæresærle....så jeg har ikke bestemt meg 100% enda...
 
Sniker litt her ☺ til min lille bar jeg masse, vi begge elsket det! Caboo close er fantastisk i starten. Er også superfornøyd med Storchenwiege Babycarrier Bæresele fra naturligbarn. Den har fordelene til bæresjal og enkelheten ved en bæresele ☺ har spart begge mine seler og kommer til å bruke dem til neste også ☺
 
Last edited:
Hører ikke til i denne gruppa men slenger med en liten komentar her, annbefaler IKKE baby björn bære selle.. jeg fikk ondt i rygg å nakke av den når jeg gikk i mer enn 15 minutter med lille. Det var grusomt. Bæresjal skal vist være mye lettere på ryggen å nakken :)
 
Elastisk sjal har jeg brukt når de er så små, men trur faktisk jeg skal kjøpe en sele som er mindre jobb med :) liker det veeeeldig enkelt [emoji23] når de blir større bruker jeg ergobaby 360, men liker ikke den selen når du må ha i nyfødtinnlegget. Så avventer til hun blir stor nok uten den :)
 
Jeg har kjøpt en caboo close, som jeg håper på å få brukt. Har også en ergobaby, men likte ikke den med nyfødtinnlegget heller. Cabooen virker veldig grei og ikke minst lett å bruke[emoji4]
 
Jeg har kjøpt en caboo close, som jeg håper på å få brukt. Har også en ergobaby, men likte ikke den med nyfødtinnlegget heller. Cabooen virker veldig grei og ikke minst lett å bruke[emoji4]

Har ønsket meg Caboo Close til jul. Den ser meget bra ut! :)
Prøvd den på med en pose ris eller no?
 
Har ønsket meg Caboo Close til jul. Den ser meget bra ut! :)
Prøvd den på med en pose ris eller no?
Prøvde den med en dukke[emoji6] og den virker helt genial[emoji16] og venninna mi som fikk for noen uker siden kan ikke fullrose den nok[emoji4]
 
Prøvde den med en dukke[emoji6] og den virker helt genial[emoji16] og venninna mi som fikk for noen uker siden kan ikke fullrose den nok[emoji4]

Nå ble jeg enda sikrere på at det er den jeg vil ha :D
 
Vi kjøpte oss ergobaby adapt [emoji4] Med ett mulig HDbarn har vi forsøkt å kjøpe alternativer som også vil passe om vi må ha putebebis [emoji7] Og da falt seler med nyfødtinnlegg bort.
Har også kjøpt ett elastisk sjal som vi kan bruke til kosebruk her hjemme [emoji7]
 
Brukte caboo til eldste var 4 mnd, da orket ikke ryggen min mer selvom hun er verdens minste (ryggproblemer), men vi var storfornøyd begge to, og det til tross for kolikktendenser. Aldri sett noen sovne så fort som første gang jeg satt henne oppi, maks fem sekunder :p skal gjenbrukes <3
 
Back
Topp