Bæresele/bæresjal

Dragemamma

Forumet er livet
*MIA*
Tror det kanskje har vært oppe før. Men nå nærmer det seg jo at vi skal få møte våre små :) og noen har fått møte sine.

Har dere bæresjal eller bæreseler hjemme klare til bruk?
Planer om å prøve noe?

Mannen og jeg har hver vår mei tai - har brukt det en god del til de to andre.
Da lillesnupp skulle komme kjøpte jeg ett kortsjal, men fikk aldri rotet meg til å bruke det. Kanskje jeg får brukt det denne runden :) Men må finne noen som er gørrgode på bæring sånn at jeg er helt sikker på at jeg lærer meg å lage en knute som heeeelt sikkert holder ;)

Har kjøpt en ergobaby som ligger klar :-)
Virker hvertfall enkel å bruke :-)
Har planer om å bruke den mest utendørs og korte turer på senteret/butikken o.l.
Har vurdert å skaffe et sjal, men vi får se :-)

Har en ergobaby bæresele vi også, men vet at det er en fare for at det blir lite brukt...
Men håper vi "husker" å bruke den på turer o.l. :)

Har caboo og har prøvd den litt inne i stua bare. Synes hun er litt liten ennå (12 dager). Og så har det gått greit å bære på armen. Skal prøve litt mer etterhvert, men kommer til å øve mer, altså fem min av gangen i første omgang.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har kjøpt baby bjørn one, den nye som er ergonomisk. Ble den og ikke ergobaby da baby ikke kan sitte fremover i ergobaby, og det gjorde storebror en del fra han var 6 mnd sist :)

Vi har bæresjal fra storebror, men husker det var veldig komplisert og tungvint å bruke. Vi skal ønske oss babybjørn one når tulla har kommet

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg brukte caboo veldig mye forrige gang, og det gleder jeg meg til å gjøre igjen :) Babyen sitter veldig godt i den, ihvertfall når de sitter bakover eller ligger. Den føltes veldig trygg, og følte at jeg kunne gjøre "hva som helst" mens den lille kunne sove godt på magen min. Jeg syns det var vanskelig å få den til ordentlig sånn at babyen kunne se forover, men prøvde ikke så mye på det.
Ellers er den veldig lett å ta på. Bare å ta den over hodet, så er den klar, også tar den liten plass når den ikke brukes. Og på lange turer er det lett å kunne forandre litt f.eks. over skuldrene hvis du blir sliten, eller å forandre litt på stillingen til babyen.

Har en Mobywrap og en Manduca, så får vi se hvor mye de brukt i starten. Sist hadde jeg nok med å gå selv de første ukene ;)

Jeg har bestilt en boba wrap. Venter bare på at den skal komme i posten.
Tenker å kjøpe vevd sjal også etterhvert, men tar det som det kommer :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Har en mei tai fra sist, men lyst til å prøve noe nytt denne gangen, muligens ergobaby eller manduca.. Men venter til babyen er født, å vi ser om det er behov - å ikke minst får prøvd med baby, før vi kjøper:)..

Jente født juli 2011 ~ termin med lillebror, i april 2014 :)

Vi har sett på en Angelpack nå...
Så får se om det ikke blir det i tillegg til mei tai.

Back
Topp