Bæresele/bæresjal

Inemor

Juni-spire i magen <3
Sommerfuglene <3
Noen av dere som har erfaring med bæresele eller bæresjal?
Jeg hadde ingenting slikt med første, men vil gjerne kjøpe det nå. Men det er da så mye å velge i!!

Har ingen preferanser egentlig, så kom gjerne med anbefalinger! :D

jeg prøvde sånn bæresjal.. det var bare teit.. :P men hadde baby bjørn baresæle.å den var ypperlig for meg i allefall

blir nok bæresele denne gangen også.

Jeg likte ikke babybjörn! Så kjøpte sjal, tror det heter moby wrap. Super fornøyd og brukte det masse. Tror det er litt smak og behag. Følte han lå godt inntil Kroppen og jeg kunne bevege meg fritt.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg likte ikke babybjörn! Så kjøpte sjal, tror det heter moby wrap. Super fornøyd og brukte det masse. Tror det er litt smak og behag. Følte han lå godt inntil Kroppen og jeg kunne bevege meg fritt.

Den så veldig grei ut! Er det mye prakk med å få den på?

Jeg måtte prøve et par ganger for å få dreisen, men det gikk veldig fint! Brukte den hver dag til jeg ikke orket å bære han mer. Kan ha barnet i mage forskjellige stillinger også både rygg og mage. :)
Ca 30 sek å knyte den på;)

Brukte ergobaby jeg og. Veldig fornøyd, men har ikke prøvd andre

Jeg liker ikke baby bjørn bæresele. Utrolig dårlig støtte i ryggen til den som bærer, så babyen blir fort "for" tung. Sverger til Manduca! Mange variasjonsmuligheter, pappan synes og den er ok å bruke, den tåler vask på vask, god avlastning av vekt under bæring pga hoftebelte, mulighet for å justere den etter som babyen vokser til, osv... Fornøyd ja! Tok den i bruk ved 6 uker, og liten trives fortsatt i den etter ett par år. :)

Jeg brukte Ergobaby fra hun var 6 mnd til 3, 5 år. Kjempefornøyd! Skal kjøpe spedbarnsinnlegg til selen så jeg kan bruke den fra dag 1 med neste! Gleder meg!!!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Tror jeg skal kjøpe ergobaby. Litt vanskelig å vite hva man ønsker seg når man ikke har hatt barn, men man kan jo bare dra ned i butikken å prøve ut litt også.

Jeg har Manduca, brukte den til minstemann her.
Han likte ikke å ligge i vogn, og den var helt genial ;)

Tror egentlig jeg ville anbefalt å prøve med barnet. Man må jo ikke ha det med en gang Evt kan prøve om man kjenner noen med barn. I Oslo er det en butikk som heter Bæreglede, som har alt. Sikkert flere andre stedet som har mye og...

Vi hadde et Aldoria-sjal til storesøster, men hun trivdes ikke så godt i det, men håper lille spire liker det bedre. Og så har vi en Beco Butterfly II som vi har brukt masse og er kjempefornøyd med. Kan trygt anbefales, og det følger med spedbarnsinnlegg :)

Jeg brukte sjal; moby wrap. Helt supert de første månedene! :) Du lærer fort å knytte det på, og da ligger babyen trygt, tett og godt inntil deg, uten belastning på små hofter og rygger (som f.eks. Babybjörn) - og du bærer også godt og riktig.
Det er et elastisk sjal, så når babyen etterhvert blir for tung, kan det være bedre å bytte til f.eks. en mai tai.
;)

Vi hadde bæresele som jeg ikke likte så godt, og moby wrap bæresjal som vi lånte av søstera mi. Det ELSKET jeg. Så det skal vi ha denne gangen :)

Jeg hadde denne og var kjempe fornøyd. Veldig praktisk da den kan brukes på flere måter og helt fra babyen er nyfødt. Jeg hadde mye nytte av den med kolikk baby. Han kunne sovne oppi der og jeg fikk da gjort husarbeid samtidig. Frie hender fordiom man bærer baby ;) ellers så har vi hatt den med på tur.

Back
Topp