Bæremeis tips

Juicyfruit

Betatt av forumet
Hei, ville bare tipse dere om en god bæremeis. Etter mye om og men valgte vi Norrøna sin. Og det viste seg å være et veldig godt valg.Den er ganske smal, slik at barnet sitter stabilt og man ikke mister balansen fordi barnet veiver frem og tilbake i meisen.

I forhold til f.eks Bergans sin, har den ikke tak og masse muligheter for oppbevaring...det er kun et bur på baksiden...så en må jo se på hva man skal bruke den til selvfølgelig. Men det at den ikke har tak, har ikke vært et problem.

Min samboer bruker meisen mye til å gå i litt bratt terreng og er veldig fornøyd.

Takk for tips :-) At det ikke er tak, er egentlig ikke krise... Liker ikke fjellturer når det regner uansett... ;-)  Hva er prisen på denne vs Bergans...?

Vi var så heldige at vi FIKK norrøna meis av sjefen til gubben (brukt, men dog!).. Gleder meg til å bruke den.. men NÅR kan ungen begynne å sitte i bæremeis? er en tur vi har sååå lyst til å være med å gå i slutten av september, men det er kanskje for tidlig?

Vi har phil and teds bæremeis og er også veldig fornøyde, selve meisen er lett det er ok oppbevaringsplass og tak med :)

Carisma90, de skal ikke sitte i meis før de kan sitte selv så september er nok alt for tidlig, men kan anbefale andre bærealternativer, her har vi en manduca etter knerten, den var helt fantastisk for oss, men her gjelder det å prøve seg litt fram. Må bare si at manducan ikke kun ble brukt på tur, men for å få knerten til å sove (han hadde kolikk) og for at jeg skulle kunne bruke begge hendene til litt i huset innimellom ;) Den var i hvertfall vel verdt pengene :)

Carisma90 skrev:
Vi var så heldige at vi FIKK norrøna meis av sjefen til gubben (brukt, men dog!).. Gleder meg til å bruke den.. men NÅR kan ungen begynne å sitte i bæremeis? er en tur vi har sååå lyst til å være med å gå i slutten av september, men det er kanskje for tidlig?

De skal jo helst ikke sitte i bæremeis før de sitter selv....rundt 6mnd alder. I mellomtiden anbefaler jeg bæresjal, mei tei osv:)

Norrøna sin meis ligger på ca 1800 kr mot Bergans på litt over 2000. Så det er ikke store forskjellen egentlig. Taket som Bergans meisen har, er sikkert godt å ha når det er sol også, men det er vi ikke nevneværdig plaget av i Bergenemoticon Regn derimot....det har han måttet lære seg å tåle!

Vi har Vaude sin bæremeis og er også kjempefornøyd!
Høres ut som det er flere bra meiser der ute, så da er det jo bare å velge og vrake

Back
Topp