Bæremeis, anbefalinger?

Marmorita

Glad i forumet
Hei!

Jeg vil kjøpe en bæremeis til bruk på kortere og lengre turer i marka. Tenker litt på Sherpani Rumba. Noen som har erfaring med denne?

Noen som kan anbefale andre?

På forhånd takk :)

vi har sherpani. Veldig fornøyd med den egentlig, men det er mannen sommå bære for den er er stor til meg, er 160 høy og ryggen min blir for kort for den, selv om meisen er stillt på det minste. Men gullet sitter veldig fint i den, det er god plass til å ta med seg litt andre ting i den og, og den står veldig stødig på bakken.

har brukt bæremeis før, men etter å ha prøvd manduca er det ikke tvil om hva som er enklest å bære med. og mini satt best i manduca også, for han hang liksom mot kantene i bæremeisen. Så vil annbefale deg å prøve formsydd bæresele, eventuelt mei tai som alternativ. 

Vi har manduca, og er veldig fornøyd med denemoticon
Men syns ikke den egner seg for lengre turer når lille blir større, og ser for meg at han vil klare å sove lettere i bæremeisen :)

Vi har to stk fra Tatonka, kjempebra! Veldig fornøyd, og mange av vennene våre har fått sånne av oss i barselgave. Du ser de på www.beatboard.net

Jeg anbefaler deg å kjøpe enn formsydd bæresele og ikke bæremeis.
Vi kjøpte oss bæremeis, for jeg trodde det var mye bedre på tur, men der tok jeg feil.
Bæremeisen har jeg brukt enn gang, men formsydde selen har jeg brukt enormt mange ganger.
Som da vi gikk til topps på gjellet 1300 m.o.h Og jeg hadde ikke vondt ett sted, eller da vi stod på ski i flere timer. Jeg hadde ikke klart meg uten den formsydde. Nå er han tre år og vi bruker formsydd enda. Men bæremeisen har vi satt lang langt bort. :)
Men nå sporet jeg helt av, var jo ikke dette du spurte om:)
Vi har norheim, fin bæremeis, men liker best formsydd sele:)

Men klarer barna å sove i den formsydde? Føler liksom at de sover bedre i meisen, men kan godt være jeg tar feil :)

Barna sover fint i formsydd. De har oftest med sovehette, som kan brukes både til å skjerme og støtte hodet på de små barna. De største barna sover sjelden så mye lenger uansett - men jeg har aldri opplevd det som noe problem at Jr. sovnet på ryggen min, de sitter så tett inn mot kroppen din i bæreselen at de bruker ryggen din som pute. :)

Han sover mye bedre i den formsydde egentlig for da sitter han tett inntill meg og får støtte både foran og bak hode. På min ergo sele har vi enn sove hette som støtter opp hode, den er lett og ta på for den er bare å kneppe den på skuldra.
I meisen synes jeg de henger veldig med hode, da de sitter ganske "løst" oppi der. :)
Vi kunne aldri ha gått så lange turer vist ikke han hadde kunne sovet noe særlig.
Og en posetiv ting til er jo at den kan brukes mye tidligere enn en meis, som ikke skal brukes før barnet kan sitte selv, enn formsydd sele kan brukes fra de er bitte små:)

Vi har skal selge både pulken og meisen da det ikke er behov for de og tyngere å dra på.
Jeg sliter enormt mye med skuldre og rygg og meisen er ett mareritt, men bæreselen kan jeg bære min sønn på 15 kg uten å merke tyngden noe særlig:)

Lykke til med valget ditt;)

Back
Topp