Bærejakke

Sissy1

Glad i forumet
Oktoberlykke2020❤
Novemberlykke 2020
Noen som har erfaringer med å bruke bærejakke, eller er det bare et salgsgimmick? Fra når er det isåfall lurt å bruke, og hvor lenge? Årstid? Hva er fordeler/ulemper sammenlignet med f.eks. bæresjal? Noen bestemte jakker du vil anbefale? Hilsen newbiemamma.

Det er ikke i stedet for sjal. Det er utenpå sjal eller sele, og lurt om du bærer på ryggen, for da hjelper det ikke bare med en stor jakke. Da er det greit å ha åpning til hodet til ungen,

Jeg har aldri brukt bærejakke, har lånt mannens jakke hvis jeg har gått tur ute med baby i bæresela på magen:)

Det er ikke i stedet for sjal. Det er utenpå sjal eller sele, og lurt om du bærer på ryggen, for da hjelper det ikke bare med en stor jakke. Da er det greit å ha åpning til hodet til ungen,
Ja, det var en viktig presisering, takk! :) Jeg lurte først på om det var istedet for bæresele... :joyful: Har ikke prøvd å bære på rygg i sele enda, men ser at bærejakke kan være ekstra smart da, ja!

Jeg har to bærejakker. Én regnjakke og én vinterjakke. De er også fine til bruk uten "bæredelen" på, så har alltid bæremuligheten med meg overalt! Hadde ikke klart meg uten. Deilig å bare gå inne med ungen i sele for og så bare ta på meg jakken uten å måtte tenke på å kle på babyen mer klær. Det blir godt, lunt og varmt inni jakken.

Kan også gjøre som Extra og bruke mannens jakke. Så lenge jakken er stor nok, gjør den susen!
Virker veldig smart ja! Mannen min har nok ikke store nok jakker... Men han kan jo evt bruke bærejakken han også, da...:happy:

Ja, det var en viktig presisering, takk! :) Jeg lurte først på om det var istedet for bæresele... :joyful: Har ikke prøvd å bære på rygg i sele enda, men ser at bærejakke kan være ekstra smart da, ja!
Jeg er usikker på om det gjelder for seler også, men regelen med sjal er ihvertfall at man ikke skal bære på rygg før babyen er 6mnd. Det har med stabilitet i nakke og rygg og gjøre. Kun de som er veldig veldig drevne med sjal bæring gjør dette.

Redigert: sjekket på bæreglede sin nettside, det gjelder for bruk av sele også :)

Jeg er usikker på om det gjelder for seler også, men regelen med sjal er ihvertfall at man ikke skal bære på rygg før babyen er 6mnd. Det har med stabilitet i nakke og rygg og gjøre. Kun de som er veldig veldig drevne med sjal bæring gjør dette.

Redigert: sjekket på bæreglede sin nettside, det gjelder for bruk av sele også :)
Høres logisk ut! Det er vel det samme som bæremeis og pulk, da. Foreløpig er det mer enn nok med elastisk bæresjal her.:joyful:

Back
Topp