bæreglade mødre

enlitenigjen

Betatt av forumet
Noen her som skal bære den nyfødte? Og er det noen som har tips til hvilken type bæresele/ sjal som
foretrekkes? Gjerne del deres erfaringer :cat:

Selv skal jeg bære i sjal og tar gjerne imot råd eller triks til bæremetode :happy:
 
Vi har kjøpt oss slynge eller hva det heter og Ergobaby bæresæle med spedbarnsinnlegg. Har ikke prøvd noen av de før, så det blir spennende
 
Jeg skal kjøpe meg en caboo og bruke på barsel og i de første månedene. Det er et hybridsjal, litt som to slynger som er satt sammen. Ekstremt lett i bruk! Veldig elastisk og kan derfor ikke brukes så mange mnd. Av andre bæregreier kan jeg anbefale både mobywrap og ergobaby sele :) Mobywrap er veldig lett å knyte og passer godt til nybegynnere! Også et elastisk sjal :)
 
Vi har fått en sånn bærebjelke fra babybjørn til jul, men såvidt jeg vet er den kun fra når mini holder hodet greit selv.
Eller er jeg helt på bærtur?
Sånn bærebjelke kan man kanskje bruke tidligere?

Og enda et spørsmål siden jeg er i gang.... Når ca holder de hodet selv?
 
Vi har tenkt å kjøpe Ergobaby 360 med spedbarnsinnlegg :) Har ingen erfaring selv!
 
Vi har fått en sånn bærebjelke fra babybjørn til jul, men såvidt jeg vet er den kun fra når mini holder hodet greit selv.
Eller er jeg helt på bærtur?
Sånn bærebjelke kan man kanskje bruke tidligere?

Og enda et spørsmål siden jeg er i gang.... Når ca holder de hodet selv?


Å det vet jeg faktisk ikke? er det babybjørn bæresele du mener? Jeg har ikke erfaring med de selv desverre!
Men mulig det står noe på selve esken, eller hos forhandleren :)

Det er vel nokså forskjellig når de holder hodet selv, men det sies vel rundt 3/4 mnd.
Husker ikke når mine holdt hodet selv haha.:shifty::hilarious: Følte jeg gav deg flere spørsmål enn svar her, får skylde på tidlig ammetåke og at noen andre kanskje har bedre svar hehe.
 
Eg hadde lyst på sånn sjal så eg kunne gå med babyen tett inntil meg mens eg gjorde andre ting, men las at det har vert tilfeller der det har blitt brukt feil og babyen ikkje har fått puste og ja.. Så no veit eg ikkje om eg tørr lenger, sjølv om eg har veldig lyst :'(
 
Jeg fikk en Caboo close til jul :) ønsket meg den etter å ha fått den anvefalt fra flere :)
 
Å det vet jeg faktisk ikke? er det babybjørn bæresele du mener? Jeg har ikke erfaring med de selv desverre!
Men mulig det står noe på selve esken, eller hos forhandleren :)

Det er vel nokså forskjellig når de holder hodet selv, men det sies vel rundt 3/4 mnd.
Husker ikke når mine holdt hodet selv haha.:shifty::hilarious: Følte jeg gav deg flere spørsmål enn svar her, får skylde på tidlig ammetåke og at noen andre kanskje har bedre svar hehe.

Hahaha, ser nå at det ble bærebjelke... :hilarious::hilarious::hilarious:
Mente bæresele!!

Har ikke giddet lese på den enda. Den ligger bare i den store esken med julegavene i.
Må få sjekket det.
 
Vi har fått en sånn bærebjelke fra babybjørn til jul, men såvidt jeg vet er den kun fra når mini holder hodet greit selv.
Eller er jeg helt på bærtur?
Sånn bærebjelke kan man kanskje bruke tidligere?

Og enda et spørsmål siden jeg er i gang.... Når ca holder de hodet selv?
Lo godt av bærebjelka :D

Jeg veit ikke hvordan det er med babybjørn, men ergobaby kan brukes fra de er nyfødte med nyfødtinnlegg :) uten innlegget er først ved fire mnd eller noe tror jeg, kanskje enda eldre.
 
Vi bar storebror masse, kommer til å bære baby også :) liker best formsydd som mei-tai og bæreseler over sjal, men det er en smakssak.

Har solgt unna det meste etter hvert som han vokste og jeg ville prøve nye ting, men foretrakk Manduca over Ergo og syns Boba er aller best (har beholdt)
 
Eg hadde lyst på sånn sjal så eg kunne gå med babyen tett inntil meg mens eg gjorde andre ting, men las at det har vert tilfeller der det har blitt brukt feil og babyen ikkje har fått puste og ja.. Så no veit eg ikkje om eg tørr lenger, sjølv om eg har veldig lyst :'(
Det er veldig lett å bruke sjal riktig :) du skal alltid ha babyen i en posisjon der du kan kysse hodet ved bare å bøye hodet ditt, og ansiktet til babyen skal aldri være tildekt :) Masse gode videoer på YouTube om knyting osv!
 
Vi bar storebror masse, kommer til å bære baby også :) liker best formsydd som mei-tai og bæreseler over sjal, men det er en smakssak.

Har solgt unna det meste etter hvert som han vokste og jeg ville prøve nye ting, men foretrakk Manduca over Ergo og syns Boba er aller best (har beholdt)
Sikler på mei tai jeg også!
 
Vi har kjøpt ergobaby 360, brukt originalen veldig mye med nevøen og liker den godt. Kunne egentlig lånt den, men ville gjerne ha 360-funksjonen også :)
 
Lo godt av bærebjelka :D

Jeg veit ikke hvordan det er med babybjørn, men ergobaby kan brukes fra de er nyfødte med nyfødtinnlegg :) uten innlegget er først ved fire mnd eller noe tror jeg, kanskje enda eldre.

Da må jeg sjekke om det finnes et nyfødtinnlegg til denne også.
Guuuud, merker at det er så mye man ikke vet og ikke tenker på som førstegangs og i tillegg ikke har noen erfaring med barn :wacky:
 
Da må jeg sjekke om det finnes et nyfødtinnlegg til denne også.
Guuuud, merker at det er så mye man ikke vet og ikke tenker på som førstegangs og i tillegg ikke har noen erfaring med barn :wacky:
He he kjenner følelsen :) Du kommer til å bli en perfekt mor likevel <3
 
Det var veldig snilt sagt! Det går veldig opp og ned mellom ren panikk og pur glede :joyful:
Mye kommer ved instinkt, noe med veiledning men du virker så flink til å oppsøke informasjon og da kommer man langt med det "teoretiske"! Det praktiske kommer av seg selv med babyen :) Sunt å ha litt panikk, tror jeg! Man setter jo et nytt liv til verden! Ikke er det hverdagskost og ikke skal det tas lett på :) livet forandrer seg <3
 
De er veldig fine til nyfødte, er så lett å justere :) ei venninne som sydde til meg forrige gang, kan hende jeg må ha en Angelpack også denne gangen :-D
Åh har kikket på angelpack jeg også, pris holder meg litt igjen bare! Klarer ikke helt å forsvare det når vi allerede har to bæreting og skal ha en caboo jeg tenker å kjøpe brukt for å spare litt :)
 
Back
Topp