Bære

jc

Gift med forumet
Har dere bæresjal eller bæresele?

Til storebror hadde jeg en babybjørn, men turte ikke annet enn å kaste den etter å ha vært inne på bv ei stund:eek:
Nå har jeg kjøpt meg en ergobaby. Men jeg liker den ikke! Alt for lite støtte i ryggen for meg, og tungvint å ta på.
Lillebror sitter jo fint i den da. Har prøvd den bak på ryggen med storebror, og det var veldig bra:)

Så lurte på om jeg skulle kjøpe en ny, til å bruke mens han sitter på magen.

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Jeg har et helt utvalg, føler jeg... Har fire vevde sjal, to elastiske, to ringslynger, tre meitaier og manduca. Jeg liker alle til sitt bruk. Vevd sjal er fantastisk å bære i på lengre turer, mens manduca er genial å bare kaste på seg i full fart. Den er kjempegod å bære i, og jeg synes det er god ryggstøtte. Jeg synes den er god både på mage og rygg..

Har babybjørn,og brukt den en gang. Fikk den av broren min og kona hans. Broren min er fysioterapeut,så stoler på at han anbefaler produkter som er bra for onkel ungen hans.

babybjørn er dessverre ikke så bra for de små, da de blir hengende i feil stilling for hoftene. Hodet får heller ikke god nok støtte og ryggen får feil posisjon... Men brukt med måte, altså veldig lite, kan det gå bra. I ergonomiske bæretøy kan man bære hele dagen og natten med uten at det er skadelig for barna, pluss at det er mye mer behagelig for både barn og voksen.

Ser at babybjørn har fått en ny, der de sitter lik som i ergobaby:)

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Ja ja,jeg bruker nå det brodern anbefaler jeg da,og ingen av de tre ungene hans har hatt noe problem med hoftene av bruken av den. Bæresjal kommer jeg ikke til å bruke,det er absolutt ikke min greie.

Eg har vevd sjal og elastisk sjal og manduca. Har brukt det elastiske sjalet mest, har vert heilt supert fram til no. No må eg nok læra meg ein ny knute, for han e blitt for stor for den eg har lært meg ;) det vevde sjalet har eg knapt brukt, synes det blir litt styr at eg må knyte sjalet rundt ungen, mulig det går med "ferdigknute" på dei og? Manducaen er eg vldig fornøyd med når eg krysser skulderreima, den kjem eg nok til å bruke mykje framover :)

Har en babybjørn, men bruker sjeldent, bare når vi skal på f.eks hytta(10 min gange) og på reise(fly)... Om dagen så har jeg han enten bare på hofta, på babygymmen, i vugge, vippestolen eller i fange:-)

Eg har vevd sjal og elastisk sjal og manduca. Har brukt det elastiske sjalet mest, har vert heilt supert fram til no. No må eg nok læra meg ein ny knute, for han e blitt for stor for den eg har lært meg ;) det vevde sjalet har eg knapt brukt, synes det blir litt styr at eg må knyte sjalet rundt ungen, mulig det går med "ferdigknute" på dei og? Manducaen er eg vldig fornøyd med når eg krysser skulderreima, den kjem eg nok til å bruke mykje framover :)

Jeg synes min kar er for tung til elastisk sjal, så det er en stund siden vi brukte sist. Nå går det for det meste i manduca eller meitai. Vevd sjal er en vanesak, det er litt knot de første gangene, men himmel og hav så deilig å bære i!

Back
Topp