Bære "tungt"..

Mrs.J

Elsker forumet
Var på butikken nå og handlet. Ble to fulle bæreposer. Tipper litt i overkant av 5 kg i hver pose. Det stakk skikkelig i magen mens jeg bar posene [&:]

Når jeg var gravid sist bar jeg tungt på jobben ( jobbet i frukt og grønt avd i butikk) Da gikk det helt bra, hadde ikke vondt eller noe.

Nå har jeg noe av samme type bæring på jobben. Håper da jeg kan fortsette  med det.. Hva tror dere? Løfte 12 kg er jo ikke tungt for meg som gjøre dette daglig vil jeg tro...?

D ska vell ikke vær skadelig sjøl om det kanskje ikke e "anbefalt".. Du kan jo prat me legen om du e usikker, sikkert mer broligende å få det bekrefta av en fagperson :)

Men altså trur ikke det ska vær nå problem:)

Sjøl så flytta æ på mandagen, å bært masse eska o.l ,kjent oxo at det stakk i magen, vart bekymra, men sjer ut som det har gått bra[:)]

Hvis du ikke er vandt med å bære tungt så må du være litt forsiktig.
Jeg løfter mye tungt i jobben, men prøver å ikke ta det tyngste da....

ORIGINAL: Frustrert Frue

Greia er at jeg er vant til å bære tungt på jobben hver dag..
Er nok kanskje bare nå i begynnelsen det er sånn.. håper jeg da..
Er jo veldig forsiktig når jeg løfter, og passer på å løfte riktig.

Jeg var hos en lege når jeg var gravid i fjor. Og hun sa jeg fint kunne bære opp til 25 kg uten problemer. O_O
Og ting man allerede var vant med, va ikke farlig i det hele tatt.
Selv ble jeg veldig skeptisk for jeg synes 25 kg er veldig mye.

Prøver nå å være forsiktig, men med en sønn på 15kg så blir det noe løfting på han...

ORIGINAL: *Belle*

ORIGINAL: Frustrert Frue

Greia er at jeg er vant til å bære tungt på jobben hver dag..
Er nok kanskje bare nå i begynnelsen det er sånn.. håper jeg da..
Er jo veldig forsiktig når jeg løfter, og passer på å løfte riktig.

Ja leste det nå at du skrev i hovedinnlegget at du løfta mye på jobben[8D]
Har hørt at hvis kroppen er vandt med tung løfting så går det greit når du blir gravid også. Men jeg tror jeg hadde vært litt forsiktig hvis jeg hadde kjent stikkinger i magen under løftingen[&:]
Men egentlig så er ikke to handleposer så mye, så det skulle gå greit[:)]
Du får "kjenne litt på det" [:)][:)]

Man kan ikke bære på seg abort. Spesielt ikke hvis man ikke bærer mer enn man er vant til. Er d vant til å løfte tungt i jobben, vil du sannsynligvis ikke ta skade av det på noen måte, annet enn at bekkenet og ryggen an bli skadelidende etterhvert.. 

Det blir jo endel løft på Emil, og han veier 14-15 kg...
Tror ikke det skal ha noe å si...

ORIGINAL: civciv

Jeg var hos en lege når jeg var gravid i fjor. Og hun sa jeg fint kunne bære opp til 25 kg uten problemer. O_O

Prøver nå å være forsiktig, men med en sønn på 15kg så blir det noe løfting på han...

Er visst veldig forskjellig hva legene sier..har en venninne som fikk beskjed om at hun ikke måtte bære over 5 kg,og det er jo INGENTING. Fikk litt hetta da kan man si. Så godt å høre det du sier.
Jeg bærer uansett ikke tyngre enn 20kg på jobben, så da skal jeg ikke bekymre meg [:)]

Er visst veldig forskjellig hva legene sier..har en venninne som fikk beskjed om at hun ikke måtte bære over 5 kg,og det er jo INGENTING. Fikk litt hetta da kan man si. Så godt å høre det du sier.
Jeg bærer uansett ikke tyngre enn 20kg på jobben, så da skal jeg ikke bekymre meg [:)]

5kg var ikke mye. Har i grunn alltid hørt at grensa gikk på 10kg før jeg... Forvirrende når fagfolk gir såå forskjellig info til folk. [&:]

5kg var ikke mye. Har i grunn alltid hørt at grensa gikk på 10kg før jeg... Forvirrende når fagfolk gir såå forskjellig info til folk. [&:]

Ja, helt enig. Men jeg får bare føle på kroppen hva som er riktig for meg [;)]

Ja, helt enig. Men jeg får bare føle på kroppen hva som er riktig for meg [;)]

Tror det er det lureste ja.[;)]

Back
Topp