Bære seler?

Har Manduca og er veldig fornøyd med den, frøkna sitter godt oppi den, og den er lett å få av og på, og baby oppi :)

Manduca.
Har ergobaby også, har hatt sjal og slynger.

Foretrekker Manducaen da den sitter bedre på min kropp, jeg er 168 høy og normalt bygget. Ergoen sitter bedre på mannen som er 191 og bred over ryggen.

Egentlig hadde jeg foretrukket sjal men fingrne mine klarer ikke knyttingen (sykdom) men jeg er veldig glad i Manducaen, har faktisk 2 :P Sånn i tilfelle en blir skitten det er krise hehe. Jeg bærer mye mer enn jeg bruker vogn, men om bekkenet og ryggen krangler (sykdom) så bruker jeg vogn.

Av ergoene ville jeg valgt vanlig ergo og ikke 360 fordi den er smalere nede der bena skal komme i M-posisjonen og derfor holder den ikke like lenge etter hvert som barnet vokser, som en vanlig ergo. i tillegg bør man unngå å snu dem forover så mye, pga ergonomi og fordi det blir veldig mye inntrykk og det bør man jo skjerme dem fra.

Om du har noen bæretreff i nærheten av deg (du finner grupper på facebook) så kanskje du kan få prøve dem.

Mange mener at manduca er fra 6 mnd og oppover, men om man feks har ergobaby sitt nyfødtinnlegg oppi er det ikke noe problem, og fra 3 mnd kan man bruke den vanlig, gjerne med innlegget i den (det er ikke sånn fantastisk bra men jeg brukte det fra 6 uker opg opp til 13-14 uker og gikk veldig fint).

Kjøpte Babybjörn One, og ble ikke fornøyd med den. Synes jeg bar altfor mye velt på skuldrene, og jenta ble sittende så langt ned. Går for Ergobaby denne gangen.

Back
Topp