Bære sele...

over-lykkelig

Glad i forumet
Noen tips om gode bære-seler? Har en "gammel" BabyBjørn, men den er veldig liten synes jeg, kunne nesten ikke bruke den til minstemann her... Nå var han en ganske så stor baby da:)

Ergonomiske seler er bedre for mor og barn! Ergo, beco, Manduca er gode bæreseler, men til nyfødt ville jeg ha valgt et sjal eller slynge:)

Jeg har kjøpt en Manduca, og har planer om å kjøpe et elastisk sjal til den første tiden. Så da håper jeg at jeg får en unge som liker å sitte i bæretøy, viss ikke så er det ikke noe problem å få solgt utstyret på finn. Kan forresten være lurt å sjekke om du finner noe brukt, kan være mye å spare på det:)

Har nettopp kjøpt manduca. Hadde babyhawk maitai sist gang, men syntes det ble litt stress med knytinga. Så denne gangen ville jeg ha en med spenner. Har såvist prøvd manducaen på gutten vår på 1 1/2, han satt godt i den, men er litt for urolig til å sitte i den alt for lenge. Det er greit å ha ei sele som kan benyttes til både babyen og storebror!
Husker jeg sist gang fikk beskjed om helst ikke bruke babybjørn de første 6 månedene pga hoftene ikke får nok støtte i den. Var innom barnashus og prøvde ergobaby, denne var også veldig god, men endte opp med manduca da jeg fant en farge/mønster jeg likte kjempegodt!

Jeg har akkurat kjøpt og fått min nye BabyHawk MeiTai, og håper den fungerer som den skal. Den har knyting, men det er ikke så ille som de lange bæresjalene...

http://www.babyhawk.com/

Jeg bestilte også custom made, så da fikk jeg akkurat den fargen og mønsteret jeg ville ha

Har hørt mye bra om Manduca, så tror jeg kommer til å gå for den!

Jeg har kjøpt et nytt elastisk sjal. Også har jeg 4-5 mei tai'er etter mellomste jenta. Har aldri prøvd formsydd før.

jeg har en close baby carrier, å er kjempefornøyd med den. elastisk sjal som du slipper i knytte.

jeg skal bruke kanga i begynnelsen=)

Takk for gode tips:)

Nån som har prøvd Babasling? Har lyst på nåkka superenkelt, uten knyting eller ringa. Tenkte å bruke den når æ e ute på cafe og ska amme, eller bare litt rundt om hjemme.

GlædeMæMasse skrev:
Nån som har prøvd Babasling? Har lyst på nåkka superenkelt, uten knyting eller ringa. Tenkte å bruke den når æ e ute på cafe og ska amme, eller bare litt rundt om hjemme.

Jeg har ikke prøvd den du nevner, men jeg sydde meg en lommeslynge sist jeg hadde baby og det blir jo samme greia. Den funka veldig fint til bæring i kortere perioder. Du får jo ikke fordelt tyngden på samme måte som med bæretøy som går over begge skuldre. Men til det bruket du beskriver funker det sikkert fint. Nå kjenner jeg som sagt ikke til akkurat den du nevner da :)

Har kjøpt en babasling, men får jo ikke prøvd den før knøttet kommer:) Men brukte ringslynga mi masse med bamsemumsen, og ho var/er stor. 4605 og 55 lang født. Og det er jo ikke så stor forskjell på ringslynge og lommeslynge. Men har hørt om endel som syns den er vanskelig til nyfødt, liggende stilling, men som syns den er suuuuper når de kan sitte i den på hofta:)

Tenkte å selge babybjørn active og kjøpe en annen. Er det sånn at de andre kan ikke barnet sitte ut mot verden? Er de lange i selen? Mannen er stor, han passer ikke babybjørn classic

tjukka_igjen skrev:
Tenkte å selge babybjørn active og kjøpe en annen. Er det sånn at de andre kan ikke barnet sitte ut mot verden? Er de lange i selen? Mannen er stor, han passer ikke babybjørn classic

Om du ska kjøpe/investere i bæresele anbefaler en ikke baby Bjørn pga stillingen i hoftene til babyen. Ergo har faktisk bæresele som er tilpasset pappaer med ekstra lengde på seler og stropper. Har ikke prøvd den selv, men kommer godt ut i test. http://www.vidunderbarn.no/productdetails.php?product=423

Jeg hadde denne til lillegutt og var veldig fornøyd, enkel å bruke,men ikke så godt til nyfødt: http://bereglede.no/index.php?main_page=product_info&products_id=453 Til nyfødt ville jeg heller tatt et elastisk sjal. Jeg fikk ikke det helt til selv, mye knyting. Men skal prøve meg igjen med knøttet :)

eneste med manducaen e at det ikke ser ut til at ungene kan sitte forovervendt..og da er det jo litt kjedelig om du har en unge som e veldig nysgjerrige. 

har babybjørn..tenkte å spør ei venninne om å prøvelåne et sjal som hun hadde til sin datter-men som hun ikke brukte..ellers ingenting.

Back
Topp