bære barn ?

Minnie

Betatt av forumet
Hellu ladies,

har nettopp fått meg en vikarstilling i barnehage, det er småbarnsavdeling. Lurte på om det er greit å bære barna? tenker som f.eks å få dem opp og ned fra stellebord, vogn , etc..

Nå har jeg hatt en blødning og det har vært en blodansamling der også vet ikke om den er vekk, så ble frarådet samleie + trening...

what to do ? :confused:

Prat med legen din tenker jeg. Jeg har selv en 2åring nå, og jeg bærer rundt på henne om jeg må, men jeg har ikke vært plaget med noen blødninger

Jeg jobber på småbarnsavdeling og jeg løfter barna når jeg må. Men oppfordrer de som kan til å klatre selv opp/ned av stellebord, stoler osv (det gjør jeg uansett) Jeg har heller ikke hatt noen blødning skal sies. Legen min har sagt at jeg skal bare fortsette som før.. Men som sagt er jeg i fin form. Så du burde kanskje høre med egen lege som kjenner deg og din historie :)

er det ikke sånn at dere som jobber med så små skal gjøre `alt` dere kan for å unngå bæring? Det fikk vi beskjed om på foreldremøtet i bhg til sønnen vår hvertfall! hvis ikke må dere som jobber med så små bli ødelagt til slutt :o vanskelig når dem skal i vogn men ofte har stellebordene trapp du kan hjelpe dem opp på : )

men ja..om du har blødd ville jeg kontaktet lege :o :)

blæææ første vakt imorgen :p får prøve å plage legen min tidlig imorgen ! takk for svar ! :)

Jeg har hatt blødninger, og kan fint bære rundt på min sønn på 1,5 år. Legen min sa at man skal leve som normalt. Det å ligge i ro, og ikke være i aktivitet trodde man før at kunne fremprovisere noe som evt var begynnende, men det ser de nå at ikke har noe innvirkning. Er det fare for abort skjer det uansett... Men klart forskjell på å bære sitt egen barn innimellom og bære barn hele dagen...

Sent from my iPhone using BV Forum

For de små er jo bæring også trygghet, som er en viktig del av jobben (sett at man er frisk og rask) ;)
Men de som kan klatre selv har jo godt av treninga med å komme seg opp og ned selv i tillegg til at det sparer oss for belastning :)
Så mener jeg også at man bør tenke på hvordan man løfter, bøye knærne osv :)

Jeg jobber på småbarnsavdeling og er nå sykemeldt pga blødninger. Fikk streng beskjed om at jeg skulle være forsiktig med løft osv.

Back
Topp