Bærbar pc på fanget

Hurlumhei

Forelsket i forumet
Jeg er fæl til å ligge på sofa med bærbar pc på fanget. Min noe overhysteriske mor mener at dette kan fære farlig pga stråling....??? Noen andre som har hørt dette evt tenker på det? Er dere forsiktig med å ha pc på fanget? Har jo ikke akkurat lyst til å bestråle pittelille selvlysende..... :eek:

Å, sånn pute har jeg :) Da kan jeg fortsette å late meg på sofaen mens jeg surfer på nettbutikker :p

Tja, det finnes de som mener at pc/mobil for nær de nedre regionene kan skade fertiliteten.
Ikke godt å si om det stemmer eller ikke, kan godt bare være hysteri.

Er det ikke værre at det blir veldig varmt?

Tja, det finnes de som mener at pc/mobil for nær de nedre regionene kan skade fertiliteten.
Ikke godt å si om det stemmer eller ikke, kan godt bare være hysteri.

Jeg har lært at det er pga. varmen, ikke stråling som sådan...:) Laptopen blir jo fort fryktelig varm under:)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg har også hørt at det er varmen som er farlig. Jeg har kjøpt sånt brett med vifte som avkjøler, så da føles det tryggere :-)

fikk høre det samme under graviditeten(av min stemor og ingen andre) men med en mann som vi kun fikk kontakt med på skype nesten så var det ikke så mye å gjøre det med :)
bare bruk den pc puta ;)

Legen min kom med ett par ting jeg burde unngå som gravid og det var for varme/lange bad, badstu og varm pc på magen ;) Men om jeg brukte pc-pute under eller hadde den på lårene gikk det fint :) Fosteret skal visst ikke ha det for varmt utenpå seg...

Som de andre sier så er det nok farligere med varmen enn stråling, men om du er redd stråling går det an å skru av trådløst nett, bluetooth osv, så slipper du unna en del. Her i huset har vi noe sånn som dette:

http://www.dinside.no/881666/netgear-powerline-av500

Bruker den først og fremst til diverse gadgeter samboeren har, men det funker fint på pc og :)

Så lenge det er varmen som er risikoen, så har jeg heldigvis en pc-pute som jeg har den på :) Da tror jeg kanskje jeg sliter mer med varme/lange bad, selv om det i mitt tilfelle er dusj. Jeg kan stå i eeeeevigheter i dusjen og skru vannet varmere og varmere. Samboer klikker nesten når han skal i dusjen, for da står termostaten på maks varme :p

Din mor har rett.
Både bærbar, tablets og smarttelefoner avgir relativt mye stråling. Leste i går at ipad/iPhone var verstinger og at Steve Jobs aldri ville tillat sine barn å bruke produktene.

Back
Topp