Bær..

Karma27

Forumet er livet
De anbefaler (anbefalte?) jo at vi koker frosne bær, på grunn av noe bakterie-greier.. MEN, jeg har jo frosne bær i for å slippe isbiter.. Må jeg da koke bærene, og så fryse de igjen?? Når man lager smoothie altså.. Jeg fikk så lyst på smoothie.. Og jeg vil jo ikke drikke noe selv som gravid, eller gi til ettåringen, hvis det ikke er trygt? Noen som vet?
 
Tror de trakk det tilbake? Eller at det bare gjaldt et bestemt merke i alle fall :p men nå husker jeg ikke. Husker bare at i forrige svangerskap (som ikke er så lenge siden da yngstegutten er 9 mndr) så var det noe greier som du nevner her m å koke fyrste bær.. Men at det svant ut i ingenting, var visst ikke farlig likevel :p
Men jeg husker liksom ikke ordentlig så mulig du ikke skal høre på meg. Dog tror jeg det ville være kjent for alle hvis det virkelig var et problem Hehe
 
Er det ikke på grunn av listeria bakterien man skal koke bær? Den kommer vel fra jor og tåler kulde, men ikke varmen. Kan hende jeg er på bærtur altså, men det var min umiddelbare tanke :-/
 
Er det ikke på grunn av listeria bakterien man skal koke bær? Den kommer vel fra jor og tåler kulde, men ikke varmen. Kan hende jeg er på bærtur altså, men det var min umiddelbare tanke :-/

Er ikke listeria det som er i oster ? :p eller tar jeg helt feil nå XD
 
Jo, men ost kommer vel fra kua og kua spiser gress [emoji4] det kan finnes i mange andre ting også.
 
Grunnen til at man skulle koke frosne bær var at det var oppdaget hepatitt A (eller C?) i flere bær fra ulike steder i Europa. Frosne bær fra Norge trengte ikke kokes. Vet ikke om dette lenger er nødvendig, vil jo tro de har klart å finne smittekilden og fjernet den nå..?
 
Syns det høres noe hysterisk ut..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp