Båttur

Frøknaa :)

Gift med forumet
Oktoberlykke 2019
Novemberbarna 19
Augustlykke 2022 ❤️
Er det noen som vet om det er skadelig å være med på båttur når man er 6mnd på vei? Det er ikke noen rolig fergetur, blir fort mye hopping bortover bølgene:oops: Forutsetter at bekken og korsrygg ikke er vonde på den tiden. Jeg pleier å stå, så mye av dunkene blir dempet med å bøye beina i takt med bølgene, men kan humpingen være skadelig for babyen?

Tror ikke det kan være skadelig. Jeg får ikke lov til det, men det er pga faren for prematur fødsel. Går sikkert bra ellers :) men på slutten var det et kjerringråd før å kjøre på humpete veier for å sette i gang fødselen ;)

Er det noen som vet om det er skadelig å være med på båttur når man er 6mnd på vei? Det er ikke noen rolig fergetur, blir fort mye hopping bortover bølgene:oops: Forutsetter at bekken og korsrygg ikke er vonde på den tiden. Jeg pleier å stå, så mye av dunkene blir dempet med å bøye beina i takt med bølgene, men kan humpingen være skadelig for babyen?
Er det rib-tur i høy fart og mye sjø det er snakk om, så hadde jeg glatt stått over. Ville feks heller ikke ha hoppet mye så langt på vei i et svangerskap, så etter å ha erfart at babyer kan finne på å bli født for tidlig uten noe forvarsel, hadde ikke jeg våga det (selv om jeg vanligvis elsker å kjøre båt i litt fart :-) ). Tror nok jeg hadde spart det til neste sommer. Men hør med helsepersonell om du sterkt ønsker :-)

Som septokt19 sier, er det rib så styr unna, for du har god kontroll, men brått har du ikke kontroll. Jeg hadde ikke turt :)

Er det rib-tur i høy fart og mye sjø det er snakk om, så hadde jeg glatt stått over. Ville feks heller ikke ha hoppet mye så langt på vei i et svangerskap, så etter å ha erfart at babyer kan finne på å bli født for tidlig uten noe forvarsel, hadde ikke jeg våga det (selv om jeg vanligvis elsker å kjøre båt i litt fart :) ). Tror nok jeg hadde spart det til neste sommer. Men hør med helsepersonell om du sterkt ønsker :)
Som septokt19 sier, er det rib så styr unna, for du har god kontroll, men brått har du ikke kontroll. Jeg hadde ikke turt :)
Det er ikke rib, men skjærgårdjeep. Det er såpass mye bølger på havet ved hytta at hvis jeg skal bli med resten av familien på båttur til de nærmeste byene eller fisketur blir det nesten garantert mye humping. Jeg får se an formen, og heller ta bilen fjorden rundt :( Litt kjipt, for jeg elsker båtturer.

Det er ikke rib, men skjærgårdjeep. Det er såpass mye bølger på havet ved hytta at hvis jeg skal bli med resten av familien på båttur til de nærmeste byene eller fisketur blir det nesten garantert mye humping. Jeg får se an formen, og heller ta bilen fjorden rundt :( Litt kjipt, for jeg elsker båtturer.
Jeg hadde personlig tatt bil (i gravid tilstand altså, ikke ellers) rundt da ja. Skal du mellom byer er det jo ofte et stykke utaskjærs med en del sjø. Ikke verdt risikoen for bare en sommer, tenker jeg da :-) Håper du får goooooode sjødager uansett hva du velger :Heartred

Jeg skjønner ikke at det skal være skadelig, nei. Så lenge ryggen og bekkenet ditt tåler det. Husk å bruke reddningsvest.

Jm jeg har på helsestasjonen, lurte på om vi skulle på ferie i pr og når vi sa nei så lurte hu på om. Vi hadde mulighet til å komme oss ut på vannet, så når vi sa vi hadde båt sa hu kos dere kom dere utpå;) så er nok ikke så farlig. Men går ho Ann og kjøre rolig man må jo ikke gasse mest på:)

Back
Topp