Båtferie med små barn?

Skrulletulla

Gift med forumet
Noen som har erfaringer??

Vi har snakket om å kjøpe oss båt,og ta sommerferien i den til sommeren.. Gutten er da litt over 3 år og jeg er gravid (termin 5 okt) er en båtferie helt på tryne da? Elr kan det blir midt i blinken??

Vi tenkte å dra fra Kr.sand og østover til Grenland [;)]

Takk for svar [:)]

grattis!! [:D]
Sladreekspressen kom fra containerkaia før helga [8D][:D]

Bare husk redningsvest, så.. [:)]
Jeg er altfor paranoid til det, jeg hadde fått mareritt om natta om at ungene kom seg ut av kahytten om natta og falt over bord og alle andre, absurde scenarioer.. 

Båtferie med små barn er supert! Vi har selv en seilbåt, og har fartet i samme område som du beskriver! Barna stortrives med båtlivet og det er utrolig koselig både på dagen sammen med barna og om kvelden når barna sover i båten og vi voksne koser oss på land (har babycall - hvis noen måtte lure[;)]).

Man er jo også veldig flexibel med båt, og kan ligge alene på en holme, sammen med andre barnefamilier, eller reise innom de superkoselige sørlandsbyene nedover kysten!

Jeg sier bare Go for it![:D][:D][:D]

tror d kommer mye ann på 3åringen.....er han rolig nok til å være i ro på en båt over lang tid? husk hvertfall redningsvest på han!!

ORIGINAL: Slafselarve

Jeg er altfor paranoid til det, jeg hadde fått mareritt om natta om at ungene kom seg ut av kahytten om natta og falt over bord og alle andre, absurde scenarioer.. 

Man må ikke være hysterisk, da passer man ikke til båtferie[;)]  Men barna går alltid med vest, og faller de i vannet lærer de å bli mer forsiktige når de går på fjellet[:D][:D][:D]

når det gjelder å komme seg ut om natta, må man jo sørge for at de ikke klarer det... så enkelt er det egentlig[8|]

ORIGINAL: Niceday

tror d kommer mye ann på 3åringen.....er han rolig nok til å være i ro på en båt over lang tid? husk hvertfall redningsvest på han!!

Han er en veldig rolig gutt og elsker båter.. hehe

ORIGINAL: Dollface

grattis!! [:D]
Sladreekspressen kom fra containerkaia før helga [8D][:D]

hehehe.. takker [:)]

huffda.. [&:]

jeg låser cabinen [8D][;)]

Men om han bruker bleier, husk at papirbleier og redningsvest er en livsfarlig kombinasjon!

ORIGINAL: Trikken

Man må ikke være hysterisk, da passer man ikke til båtferie[;)]  Men barna går alltid med vest, og faller de i vannet lærer de å bli mer forsiktige når de går på fjellet[:D][:D][:D]

når det gjelder å komme seg ut om natta, må man jo sørge for at de ikke klarer det... så enkelt er det egentlig[8|]

Nei, sier du det, du... [8|]

ORIGINAL: *Stella*

Men om han bruker bleier, husk at papirbleier og redningsvest er en livsfarlig kombinasjon!

Til sommeren er han tørr.. [:)][;)] håper jeg [&:]

ORIGINAL: *Stella*

En redningsvest er ingen barnevakt! men en trygghet om barnet faller uti vannet... Likevel er det viktig å velge riktig vest. Helly-hansens kids safe ("babyvest opp til 15 kg) har kommet best ut i tester og snudde barnet i 10 av 10 tilfeller, samt god avstand fra vann til munn... Den er litt klumpete å gå med kanskje, men mine barn protesterer ikke... Når barnet er så lite at det bruker bleier, må det jo ofte passes godt på uansett... Mine barn bruker papirbleier og vest, og vi er oppmerksomme på at det kan endre oppdrift og flyteegenskaper på vesten, og vi passer godt på dem på sjøen[:D]

ORIGINAL: Trikken

hvor gamle er dine barn?? vært på båtferie gravid før? Tenk hvis jeg skulle få vodnt i ryggen,bekkenløsning elr et eller annet,og ikke klarer å sove i båten.. hehe [&:] misslykket

Back
Topp