Båndtvang på katter

KristineJ

Elsker forumet
Hva synes dere om at det diskuteres at det skal bli båndtvang på katter?

Selv synes jeg det bare er sykt at dette er blitt ett tema, katter bør da løpe fritt og jakte ute
og det de måtte gjøre ute, og holde de i bånd er helt sykt.

[:'(]

Men synes det godt kan bli krav om at alle katter skal være steriliserte da, det før båndtvang!

ORIGINAL: Mrs.B

ORIGINAL: Persillen

Men synes det godt kan bli krav om at alle katter skal være steriliserte da, det før båndtvang!

Kan ikke gjøre annet enn å le, jeg.

Tydeligvis mennesker som har null peiling på katter som finner på alt dette. Båndtvang på katter... hehe

Her i nabolaget har kattene halsbånd, ingen som irriterer seg over det [:-]

ORIGINAL: bondekone

ORIGINAL: BlessItBe

er forskjell det og å gå med katt i bånd som med hund

Åå, er det det de mener?????????? Lykke til sier nå bare jeg...

ORIGINAL: LillMi

nå er ikke jeg et kattemenneske og liker ikke å få besøk av fremede katter i mitt hus, så gjerne for meg! Hvis det ikke finnes noen andre gode løsninger vell og merke!

Er egentlig enig. For det er alt for mange katter, og noe må jo gjøres.

Og chip eller øremerking.

ORIGINAL: Mesaana

Og chip eller øremerking.

Og flere plasser man kan ta med kattene for å lese av chip. [:)] Og mer viten om det, slik at folk ikke tar til seg katter som ikke har halsbånd, men som er chippet. Min har halsbånd med telefonnr mitt, enda han har chip.

ORIGINAL: GULLUNGEpåVEI

Men ikke akkuratt anbefalt! Bedre med en idbrikke i nakken enn å henge etter halsbåndet i et tre[&:]

Nå er dette slike halsbånd som blir anbefalt, som skal gli av hvis de setter seg fast.
Men om de funker vet ikke jeg, har ikke katt vi [8D] Bruker å passe katta til de vi leier hos og hun har på seg et sånt et...

ORIGINAL: GULLUNGEpåVEI

Men ikke akkuratt anbefalt! Bedre med en idbrikke i nakken enn å henge etter halsbåndet i et tre[&:]

Kommer an på halsbåndet da. Her går de i sånne som går opp hvis de dras i slik at katten ikke blir kvalt. Forrige katta mi brukte flere halsbånd i måneden, hun var alltid oppi trær og under gjerder hun. [:)]

ORIGINAL: Tonje89

Greit at de vil merke katter og ha et register liksom, men båndtvang??[>:] Tror ikke min pus hadde gått med på det[8D]

Våre katter er ID merket altså chipet. Halsbånd kommer de ikke til å ha pga det er jo kvelingsfare ved det. Så er enig med deg Tonje 89. Mine katter hadde nekta gå i bånd. Da ho katta var sterilisert måtte hun få lufte seg litt, Dyrlegen anbefalte å vite hvor hun var da. Da tok vi på ho bånd. Det var IKKE populært!

At de mener kattene må ha bjelle er helt sykt...
De er "rovdyr" som spiser mus og fugler.. Og vi kan da ikke bestemme at de ikke får det.. Det ligger jo i naturen...

Hadde bjelle på første katten da han var liten, men fant fort ut at dette var jo dumt, for da fikk han jo ikke ordna seg mat (joda, han får mat inne, men naturen nok en gang!!)

ORIGINAL: alltidlente

jeg er for sterile katter i bånd !!!!

jepp[8D] jeg også! evt får folk lage luftegård til dem. .

her i nabolaget er kattene til stor plage hvertfall.. grr[&:]

Hahahahaha bånd på katter..??
ahahahahahaha det er noe av det dummeste jeg har hørt i hele mitt liv,de som har kommet på dette kan ikke vite mer enn hva en katt er for noe !!!
Herregud,hahahahhaha no så utrolig latterlig.

ORIGINAL: Hoppande TeltPlugg

Eg syns heller di burde ha kastrering/steriliseringstvang å IDmerking på ALLE katta.

Å ikkje berre vil di ha båndtvang.. di vil og svartelista katta på lik linja me andre skadedyr så da faktisk blir lovå skyta di[:(]

HVA ???????????????????
Hvem er det som vil dette ????

NEEI, bånd på katter er dyreplageri, katten min hadde aldri takla å stått i band vertfall[&:]

Halsbånd er skummelt å ha på katter, de løper i skogen og klatrer i trær, og kan faktisk risikere å bli ufrivillig hengt i sitt eget halsbånd!! Det skjedde faktisk med en hund jeg kjente[:(]

Register er ingen dum ide, og jeg er absolutt for sterilisering og, da det er ALT for mange kattunger, som ender med at mange får et dårlig liv[:'(]

Katteeiere har alt for lenge vært fraskrevet ansvar, så at noe må bli gjort er det ingen tvil om, om noe kommer til å bli gjort er langt ifra sikkert, og at båndtvang er litt drøyt er jo sikkert, men noe må bare bli gjort.

Katter for andre enn katteeiere er for veldig mange, skadedyr.

ORIGINAL: LillMi

nå er ikke jeg et kattemenneske og liker ikke å få besøk av fremede katter i mitt hus, så gjerne for meg! Hvis det ikke finnes noen andre gode løsninger vell og merke!

sign!

Back
Topp