Bæresele til tung baby

Beths

Elsker forumet
Augustmødrene 2014
Noen av dere som har relativt tunge babyer som har prøvd ut ulike bæreseler? Klarer virkelig ikke bestemme meg. Det står mellom Tula, Ergobaby Adapt og Lenny Lamb nå. Har brukt caboo bittelitt men nå nærmer baby seg 8 kilo så da trenger vi noe annet føler jeg. Har fått anbefalt Angelpack tidligere men leser at det passer best for små babyer.
 
Vi har Ergobaby 360. Den går opp til 15kg/3år, noe som holder i massevis tenker jeg, for etter det får ungen gå selv. Veldig fornøyd med bæreselen. Lett å bruke og flere ulike sittestillinger. Jenta vår er rundt 8 kg, og vi brukte den senest for to dager siden.
 
Jeg har både Tula free to grow ig ergobaby 360. Jeg foretrekker Tula, mye bedre å få på seg!

Han min er 9kg, funker bra. MEN jeg kan se for meg at ergobaby er bedre når vi kan begynne å bære på ryggen! Samt at den har en funksjon så du også kan bære på hofta!
 
Last edited:
Bruker Tula free to grow på jenta mi som er litt over 6 kilo og foreløpig føler jeg ikke behov for noen annen sele eller sjal[emoji846]
 
Sniker fra juni :)

Vi har Lenny Lamb LennyUp, og den er så god! Lille er ikke så tung enda (7,5 kg), men kjenner knapt at jeg bærer ungen siden det er så mange gode strammemuligheter. Har også Manduca, men den har vi skrinlagt etter at vi fikk LennyUp.
 
Velg noe med strammrmuligheter, så dubikke bærer all vekt på skuldre. Og velg bæresele som også kan snues så du kan bære på rygg. :)
 
Har også Ergobaby 360. Veldig fornøyd med den, synes vekten fordeler seg godt sånn at ikke skuldrene blir overbelastet. :)
 
Noen gram fra 10 kg og synes Ergobaby 360 funker helt fint :)
 
Er også fornøyd med Ergobaby 360, men mini er ikke så stor enda så vet ikke hvordan den er når han blir større og tyngre.
 
Elsker ergobaby 360 :) hender jeg putter toåringen oppi og danser rundt fordi han er litt misunnelig på minstemann :) babyen er ca 9 kg
 
Bruker ergobaby 360. Mini er 8.1kg. Funker fint. Liker bæreselen veldig godt. Kjennes robust ut. Liker at den kan bæres på fire forskjellige måter. Kanskje dra innom en baby butikk og teste ut selene?
 
Bruker ergobaby 360. Mini er 8.1kg. Funker fint. Liker bæreselen veldig godt. Kjennes robust ut. Liker at den kan bæres på fire forskjellige måter. Kanskje dra innom en baby butikk og teste ut selene?

4?? [emoji849] jeg kan bare 3 [emoji28] foran, bak, hofte og?
 
Utover er ikke anbefalt fordi det ikke er ergonomisk :) bare sånn obs

Ikke helt korrekt. Det er ikke anbefalt fordi det ikke beskytter barnet mot all stimuli som kommer. Men feks å sitte i en ergobaby utover er ikke feil for kroppen, men bør begrenses pga stimuli.
 
Ikke helt korrekt. Det er ikke anbefalt fordi det ikke beskytter barnet mot all stimuli som kommer. Men feks å sitte i en ergobaby utover er ikke feil for kroppen, men bør begrenses pga stimuli.

Nei det blir ikke ergonomisk. Beina blir ikke sittende i m form og ryggen får ikke c kurve
 
Nei det blir ikke ergonomisk. Beina blir ikke sittende i m form og ryggen får ikke c kurve

Du skal vente me utovervendt posisjon til barnet er gammelt nok. Minimum 6 mnd er kravet, men kanskje lengre for ditt barn. Barnet skal da kunne sitte selv, og en C-form vil ikke være like nødvendig. Og jo, beina blir i en M-form på min seler. Men det er fåtallet av seler som støtter den funksjonen! Om du sjekker med norsk bæregruppe på fb, så sier de at d ikke er noe galt i å sitte i ergobaby utover, men at d skal begrenses pga stimuli for barnet. Derimot sier de også at alle barn er forskjellige, og at det som er galt for en unge kan være korrekt for en annen unge. Du kan med korrekt bæretøy, for korte perioder sitte utovervendt.
 
Du skal vente me utovervendt posisjon til barnet er gammelt nok. Minimum 6 mnd er kravet, men kanskje lengre for ditt barn. Barnet skal da kunne sitte selv, og en C-form vil ikke være like nødvendig. Og jo, beina blir i en M-form på min seler. Men det er fåtallet av seler som støtter den funksjonen! Om du sjekker med norsk bæregruppe på fb, så sier de at d ikke er noe galt i å sitte i ergobaby utover, men at d skal begrenses pga stimuli for barnet. Derimot sier de også at alle barn er forskjellige, og at det som er galt for en unge kan være korrekt for en annen unge. Du kan med korrekt bæretøy, for korte perioder sitte utovervendt.

C kurve er veldig nødvendig. Når man har barnet fremover så går ryggen den andre veien, noe som kan være veldig skadelig, ikke nødvendigvis akkurat i det sekundet du har babyen der, men senere i livet
 
Back
Topp