Axkid Minikid, Move, One? Erfaringer

Kakaoo

Elsker forumet
Oktoberfruene 2018
❤️Mailykke 2022❤️
Vi skal kjøpe nytt bilsete til 3-åringen. Skal ha bakovervendt og på barnebutikken i nærheten hadde de stort sett Axkid. Noen med erfaringer med noen av disse? Hvordan er det med beinplass? One så jo praktisk ut, men svindyr :eek:

Skal tilbake i dag og prøve sete i bilen, men vil gjerne høre erfaringer :)
 
Veldig fornøyd med One. 4-åringen min sitter som en konge. Han er 19kg og rundt 105-110 cm lang nå :) har også minikid som ekstra sete. Der har han plass men må sitte mer bøyd med beina. Han liker selv best One!
 
Veldig fornøyd med One. 4-åringen min sitter som en konge. Han er 19kg og rundt 105-110 cm lang nå :) har også minikid som ekstra sete. Der har han plass men må sitte mer bøyd med beina. Han liker selv best One!
Takk for svar :) One ser jo veldig bra ut i butikken i hvertfall i fht benplass
 
Veldig fornøyd med One. 4-åringen min sitter som en konge. Han er 19kg og rundt 105-110 cm lang nå :) har også minikid som ekstra sete. Der har han plass men må sitte mer bøyd med beina. Han liker selv best One!
Må signere dette. Vår 5-åring sitter perfekt i One og er vel rundt 108 cm og 17 kilo nå. Det satt langt inne å punge ut så mye for et sete, men må si jeg synes det var verdt det. På ferie er det så lett å installere det i besteforeldrene sin bil og de klarer det også selv uten hjelp. Selve setet er relativt lett og vanvittig brukervennlig når det kommer til justering ett. Om vi vil at 1-åringen skal sitte i setet justerer vi det på null komma niks. Det eneste som er kjipt er at selene kan være litt tunge å stramme, men tror bare det er på de tidligste modellene.

Vi hadde Max Way Plus fra før som minsten bruker nå. Det koster omtrent halve prisen av One og er heller ikke et dårlig kjøp. Men etter å ha kjøpt et sete med isofix blir alt annet så tungvindt :hungover:
 
Minikid kan jo monteres med beinplass, så det er ikke noe å tenke på. Men ONE er definitivt vinneren om du har penger til det
 
Vi har minikid, og hvor mye benplass det blir kommer an på dybden på setet. Vi har den montert så langt ut som det går, og nå er det trangt for gutten på 4 som er 105 cm… One er i egen klasse mtp benplass, angrer på at vi ikke kjøpte den selv…
 
Og PS! Besafe kommer med en ny bilstol om 5 dager som går opp til 35 kg. Den ser veldig lik ut som axkid one.
 
Og PS! Besafe kommer med en ny bilstol om 5 dager som går opp til 35 kg. Den ser veldig lik ut som axkid one.
Dette så jeg ikke før nå :p fint med litt konkurranse med slike stoler! One er veldig fin synes jeg! Vi endre opp med å kjøpe den og er veldig fornøyd i hvertfall :D
 
Veldig fornøyd med One. 4-åringen min sitter som en konge. Han er 19kg og rundt 105-110 cm lang nå :) har også minikid som ekstra sete. Der har han plass men må sitte mer bøyd med beina. Han liker selv best One!

Hvordan er rygglengden på One i forhold til minikid? Vår treåring har minikid, med ryggen på øverste innstilling og må ha nytt sete. Er one lengre i ryggen?
 
Hvordan er rygglengden på One i forhold til minikid? Vår treåring har minikid, med ryggen på øverste innstilling og må ha nytt sete. Er one lengre i ryggen?

ja den går til 125 cm. Hvor langt er barnet ditt nå?
 
ja den går til 125 cm. Hvor langt er barnet ditt nå?

Vet ikke hvor lang han er, men han bruker 110 og 116 i klær. Er nok et stykke igjen til han er 125, men setet holder ikke så lenge fordi han er så lang i ryggen. Minikid går liksom også til 125 cm, men holder definitivt ikke så lenge for mitt barn. Hvor mange cm lengre i ryggen tror du one er, sånn omtrent?
 
Vet ikke hvor lang han er, men han bruker 110 og 116 i klær. Er nok et stykke igjen til han er 125, men setet holder ikke så lenge fordi han er så lang i ryggen. Minikid går liksom også til 125 cm, men holder definitivt ikke så lenge for mitt barn. Hvor mange cm lengre i ryggen tror du one er, sånn omtrent?

Skal holde mye lenger. Vi bruker 116 i klær stort sett, var på helsestajsonek nylig og ble mål til 108,5cm (men klær i 110 er for korte på armer og bein) og vi har mange hakk igjen før stolen er vokst ut i ryggen. Hvis det er minikid 2.0 dere har, så har den fått trekk for at den ikke varer til 125 cm.
Men ville egentlig vurdert besafe sitt nye sete også, besafe strech, nå, det varer lenger i kg :) her er gutten min 19kg og jeg frykter han blir for tung for One før 6 år. Men vi får se, de siste kiloene kan drøye også
 
Skal holde mye lenger. Vi bruker 116 i klær stort sett, var på helsestajsonek nylig og ble mål til 108,5cm (men klær i 110 er for korte på armer og bein) og vi har mange hakk igjen før stolen er vokst ut i ryggen. Hvis det er minikid 2.0 dere har, så har den fått trekk for at den ikke varer til 125 cm.
Men ville egentlig vurdert besafe sitt nye sete også, besafe strech, nå, det varer lenger i kg :) her er gutten min 19kg og jeg frykter han blir for tung for One før 6 år. Men vi får se, de siste kiloene kan drøye også

Takk for svar! Så bra at den skal holde mye lenger! Tenkte å prøve stretch også, og skulle egentlig gjerne ha prøvd Klippan, men ikke så lett når det kun selges via nettbutikk. Min veier 16-17 kg, one går vel til 22, hvis jeg husker riktig? Mulig kg-grensen kan bli et problem, ja. Har alltid tenkt at det er lengde som begrenser, men kanskje jeg tar feil.
 
Hvordan er rygglengden på One i forhold til minikid? Vår treåring har minikid, med ryggen på øverste innstilling og må ha nytt sete. Er one lengre i ryggen?
Har du a Minikid 1 eller 2? Sikker på at du får nakkestøtten langt nok ned (den skal være omtrent nedpå skuldrene).
 
Vi skal kjøpe nytt bilsete til 3-åringen. Skal ha bakovervendt og på barnebutikken i nærheten hadde de stort sett Axkid. Noen med erfaringer med noen av disse? Hvordan er det med beinplass? One så jo praktisk ut, men svindyr :eek:

Skal tilbake i dag og prøve sete i bilen, men vil gjerne høre erfaringer :)
Vi har One til vår (snart) toåring. Synes mini sitter veldig godt og håper å bruke setet leeenge. Lett å stille setet med god beinplass når vi strammer og så slide tilbake når vi skal kjøre feks. Fordelt over antall år man kan ha One, så er jo ikke prisen så gal.
Besteforeldrene får også til å montere det selv i sin bil, noe vi ser på som en stor fordel.
 
Back
Topp