Avvikle ferie under svangerskapspermisjon??

Peanuttimagen

Betatt av forumet
Vi har tenkt å ta 100% lønn i 46 uker. Jeg har termin 17.Juni 2010, men permisjonen starter vel tre uker før, da i mai. Far skal ha 10 uker permisjon.

1. Har jeg krav på ferie både i 2010 og i 2011? Jeg har jobbet 100% i over et år før permisjonen starter...

Jeg vet jeg kan avvikle ferien min i 2010, slik at permisjonen min blir stoppet under ferien og starter opp igjen når ferien er over slik at jeg da får forlenget permisjonen min med 4 uker + 1 dag i 2010.

2. Hvis jeg har krav på ferie både i 2010 og 2011, kan far da ta ut sine permisjonsuker mens jeg tar ut min ferie, for deretter at min permisjon fortsetter etter "stopp" pga mitt uttak av ferie?

Hvis det er dette man har krav på, vil jo det si at man med 100% lønn i 46 uker totalt kan være hjemme med barnet i 54 uker og 2 dager. Altså 46 uker perm og 8 uker+2 dager ferie med uttak av ferie både i 2010 og 2011?

Hvis det er sånn at NAV betaler deg i permisjonstiden, så opparbeider du deg IKKE full ferie for 2011, men for min del så betaler jobben( de får noe igjen fre NAV) og jeg får 5 uker ferie i 2010 og 5 uker i 2011.

Jeg tror det er jobben som betaler for meg i permisjonstiden, så får de igjen penger av NAV. Det er ihertfall sånn det fungerer når jeg er sykemeldt, også utover 16 dager...

Jeg jobber i kommunen, så tror det er sånn de gjør de der.. Noen som vet sikkert?

ORIGINAL: VenterPrins

Vi har tenkt å ta 100% lønn i 46 uker. Jeg har termin 17.Juni 2010, men permisjonen starter vel tre uker før, da i mai. Far skal ha 10 uker permisjon.

1. Har jeg krav på ferie både i 2010 og i 2011? Jeg har jobbet 100% i over et år før permisjonen starter... Du har krav på ferie i både 2010 og 2011 ja.

Jeg vet jeg kan avvikle ferien min i 2010, slik at permisjonen min blir stoppet under ferien og starter opp igjen når ferien er over slik at jeg da får forlenget permisjonen min med 4 uker + 1 dag i 2010.

2. Hvis jeg har krav på ferie både i 2010 og 2011, kan far da ta ut sine permisjonsuker mens jeg tar ut min ferie, for deretter at min permisjon fortsetter etter "stopp" pga mitt uttak av ferie? Joda, du kan fint ha ferie mens pappaen har sin fedrekvote men husk at du kan kun ta ut 4 uker + 1 dag ferie i HELE permisjonen sånn at om du tar ut alle disse ukene i 2010 kan du ikke utsette permisjonen med mer ferie i 2011. Da må du ta ferie ETTER at permisjonen er ferdig.
Hvis det er dette man har krav på, vil jo det si at man med 100% lønn i 46 uker totalt kan være hjemme med barnet i 54 uker og 2 dager. Altså 46 uker perm og 8 uker+2 dager ferie med uttak av ferie både i 2010 og 2011? Stemmer ikke helt, se svaret mitt ovenfor. Du kan ha så mye ferie ja, men ikke I permisjonen (med utsettelse av permisjonen altså). Du kan med andre ord fint utsette permisjonen med 4 uker og 1 dag i 2010, overføre de resterende 4 dagene til 2011 og så ta ut 5 uker og 4 dager ETTER at permisjonen er over. (forutsatt at arbeidsgiver går med på dette.. )

Jeg har akkurat fått bekreftet fra jobben min at jeg får ta ut 6 uker ferie inni permisjonstiden min i 2010. Måtte overføre 1 uke fra 2009. DIsse 4 ukene og 1 dag gjelder når NAV står for utbetalingene. Det beste er å høre med jobben din. Når NAV står for utbetalingene tjener man heller ikke opp full ferie når man har permisjon. Gjennom min jobb vil jeg også tjene opp 5 uker ferie i 2011.

Back
Topp