Avvik på urinprøve

Becky87

Elsker forumet
Jeg var på første svangerskapskontroll i dag. Da hun som var på laberatoriet testa urinprøven, sa hun at det var ett avvik. Hun ringte inn til legen som sa det ikke gjorde noe. Jeg fikk ikke vite hva slags avvik det var, bare at det var +3 (?). Noen som har peiling på hva dette kan være? Jeg har jo hatt litt blødninger den siste uken, så kan det være blod i urinen som har slått ut?

det kan i grunnen være masse, men er sikkert bare protein i urinen eller noe, husker jeg hadde det i forrige svangerskap og det gjorde ingenting.
men de på labratoriet ringer ofte inn å sier ifra om sånnt, er sikkert enkelte det kan være farlig for, men i ditt tilfelle må den nok opp i mye mer enn +3 :-)

det kan godt være blod i urinen. jeg hadde +2 i hele sist svangerskap. dette var noe jeg også hadde før svangerskapet. har vert på ultarlyd for nyrene, men ingenting var galt. det er noen som har konstant litt blod i urinen uten at det er farlig. men dersom du ikke har hatt noe liknende før, og det er likt på neste kontroll så burde legen din sjekke opp i det for å utelukke at noe er galt.

lykke til!

Det kan som de andre sier være mye rart. Hadde ikke mye problemer med det sist, men jeg huker jeg bli urolig. De vanligste tinene de ser etter er proteiner, blodceller eller glukose.
Hadde det vært grunn til bekymring hadde nok legen sagt i fra eller sendt deg videre for testing. Dette går nok bra.

Back
Topp