Avvik på to ultralyder hos to forskjellige gynekologer

89modellen

Betatt av forumet
Hei,
var på fredag hos gynekolog og alt var fint, han sa dette kommer til å gå bra.
Pga. at kvalmen ble borte bnoen dager gikkjeg igjen for å sjekke og da var det kun en annen egentlig pensjonsert gynekolog som hadde ledig, og han målte fosteret til en mm kortere enn fredag, fire dager etter fredag. Hvordan går det ann? Jeg blir urolig av sånt.

Han sa også at alt var fint og den bevegde seg også, han var veldig ekstremt surrete og hadde ikke mye kontroll, virket det som, kan dere berolige meg?

Hei,
var på fredag hos gynekolog og alt var fint, han sa dette kommer til å gå bra.
Pga. at kvalmen ble borte bnoen dager gikkjeg igjen for å sjekke og da var det kun en annen egentlig pensjonsert gynekolog som hadde ledig, og han målte fosteret til en mm kortere enn fredag, fire dager etter fredag. Hvordan går det ann? Jeg blir urolig av sånt.

Han sa også at alt var fint og den bevegde seg også, han var veldig ekstremt surrete og hadde ikke mye kontroll, virket det som, kan dere berolige meg?

Vet ikke hvor langt du er på vei, men når embryoet/fosteret er så lite på tidlig stadie så er det veldig vanskelig å få nøyaktige målinger :) Tror nok ikke du har noe å bekymre deg for. En mm har nok ikke mye å si. Og som du selv skriver så var det jo liv og røre i magen :)

Du misforstår litt, han sa den var en mmm kortere enn den var på sist ul hos en annen mann, og den siste gynekologen var jo helt gal..
Han mente da altså den var en mm kortere enn ul jeg hadde vært på fire dager før, den skal jovokse på fem dager,ikke krympe en mm.

Målinger kan jo bli gjort feil uansett. Den gamle gale gynekologen kan jo ha målt feil..
Men om du er så usikker og redd, så anbefaler jeg deg å få tatt en ny ul da. Vi kan bare svare det vi tror, men det er du som må ta grep om det :)

Back
Topp