Avvenning....

Krissi

Betatt av forumet
Har en på 21 mnd som fortsatt er glad i puppen. Spesielt om natten. I utgangspunktet syns jeg bare det er koselig å amme, men nå tror jeg ikke jeg orker mer. Er gravid og har så såre og ømme brystknopper at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Blir nesten uvell når hun holder på med puppen.
Har holdt ut i 16 uker dette svangerskapet, men nå begynner jeg å plages med å sove og, så tror dessverre avvenning er eneste løsning...

Problemet er at jeg får så dårlig samvittighet:-( Er det noen som har noen tips for å gjøre dette på best mulig og skånsom måte? Vil ikke at hun skal føle seg avvist.

Blir glad for alle svar:)
 
Hva med å gi vann? Og gi masse kos og klemmer og nærhet. Vi ammer ikke på natt, men skulle gjerne avvendt selv. Jeg er også gravid og har ei på 1 år og 3 mnd. Er ca like langt på vei som deg og gruer meg til hver amming. Håper litt på at det blir bedre, men det er kjempevondt å amme nå.
 
Er i samme situasjon her, snart 20 uker gravid, og mini elsker puppen. Har fått avvent at han skal legges med pupp, og på dagen, men sliter med natten. Jeg er så trøtt at det ikke har blitt til at jeg har tatt den kampen. Han blir ilter ut på natta hvis ikke puppen kommer frem, så jeg har valgt å få sove det lille jeg kan [emoji849]
 
Jeg avvendte min på da 21 mnd nå i august, av samme grunn. Er gravid med nr to og kjente at det rett og slett var nok. Var også litt opptatt av å avvenne tidsnok sånn at han ikke skal kjenne for mye på at babyen kommer og «tar over» puppen som han ikke får lenger.
Jeg ammet ikke på natten da, så der er det jo en stor forskjell. Men jeg ammet hver morgen og kveld. Det vi gjorde var å unngå de «situasjonene» hvor han pleide å få pupp. Så da måtte naturlig nok pappaen legge og stå opp med han i en periode. Så det tenker jeg egentlig er det beste, at pappaen tar han på natten i en liten periode og å snakke med barnet om at nå skal han slutte med puppen.
Første morgen min sønn kom inn i senga til meg igjen, så prøvde han seg litt på puppen, men jeg sa bare at den var tom og at han hadde jo slutta. Han prøvde seg på en liten sup ett par ganger også, men har godtatt det mye lettere enn jeg hadde trodd.
Lykke til! Det går ofte mye bedre enn man tror :)
 
Back
Topp