Syns denne hadde endel gode tips
https://www.emmapickettbreastfeedin...-how-do-you-stop-breastfeeding-an-older-child
Her gikk det egentlig veldig naturlig, men jeg sluttet etterhvert å tilby, det var vel det eneste jeg gjorde bevisst. Men nå har min alltid vært glad i fast føde og gladelig spist til tross for fri tilgang på pupp, så hadde på en måte ikke det hengende over oss. Vi trappet ned til morgen/kveld. På dagtid sa jeg iblant "vente til etter middag" eller sa det som det var om jeg var opptatt og det fungerte. På natta snakket vi litt om at puppen måtte sove nå, men at han kunne få sove i armkroken til mamma. Vi gjorde nattavvenninga når pappaen var bortreist, slik at han ikke ble forstyrra, og det fungerte veldig fint! Erstattet ammestundene med annen kos og nærhet, lese bok eksempelvis er min glad i. Ihvertfall var det veldig riktig for min, det var ikke nødvendigvis morsmelka som var det viktigste nå som han var så stor, men nærheten og kosen bare vi hadde sammen, så var nøye på at han ikke skulle føle seg avvist selv om jeg begynte å begrense puppen. Vi fortsatte å amme morgen og kveld et halvt år til ca, men da ble det tomt pga ny graviditet, ammet til jeg var 8-9 uker på vei med neste.