Avvenning om natten, HJELP!

glamaria

Gift med forumet
I dag iverksettes "Operasjon avvenning om natten" :P
Gutten min er 9 mnd og spiser enda masse om natten, han sover også deler av natten i vår seng... Nå skal han avvennes både av pupp og vår seng og jeg ANER ikke hvordan jeg bør gjøre dette for at det skal være best for alle parter. Gutten sover på vårt rom og for de neste nettene flytter jeg ut av rommet slik at det ikke skal lufte så mye melk, så skal gubben ha ansvaret for natten. MEN skal jeg kutte ut alle måltidene på en gang eller skal jeg trappe ned? Han får mat ca kl 23, 02 og 05 (ja jeg vet, håpløst...). Skal han bare "sulte" fra kl 20 til kl 06? 

Dere som allerede er kommet i mål med avvenning om natten, har dere noen gode tips å komme med? Trenger også råd om hvordan gubben skal forholde seg til ungen, skal han ta ham opp av sengen? bære? holde i hånden? kose? ta over i vår seng? eller bare "være i rommet"? hjelp som jeg gruer meg... 

Vi kutta ut 3 puppen først, det var surving i 2-3 dager før han fant seg i det. Første natta skrek han i en halvtime, andre et kvarter og siste natta bare et par minutter.

Så venta vi noen uker før vi drøyde puppen kl 6 stadig nærmere 7. Da hadde vi smtidig økt til 4 posjoner grøt om dagen og han kutta ut 21 puppen av seg selv. Og bare noen uker etter forsvant 23 puppen og han sov natta gjennom :D

Lykke til!

Vi kutta bare ut nattmating, hadde et måltid på natta han da, var flaskebaby. men en dag var det plutselig borte, og han våknet og var urolig et par netter, men så var det over =) :)

Vi erfarte at det var lurt å kutte alt på en gang.. Altså alle nattmåltider. Hvordan kan han vite forskjell på mat kl.23 og kl.03 ? Han vil spise desto mer på dagen. Går nok helt fint:) Lykke til!

Back
Topp