Avvenning om natta

ilhaug

Flørter med forumet
Er det noen av dere som har tenkt å venne barnet av med pupp om natta?

Lene er våken 2-3 ganger enda, hun sover stort sett 3-5 timer i strekk før hun våkner, og det er til tider litt slitsomt, for mellom 6 og 8 er hun klar for en ny dag...

Hvordan har dere tenkt å gjøre det??
Skal mannen deres være "nattevakt" og ta støyten??
Gir dere da flaske med feks vann?? 

Hei!
Lille tulla vår her får flaske, og det var ganske enkelt å venne av med nattespising. Men den andre jenta mi ammet jeg, og da er det litt verre med avvenningen. Morsmelk varer ikke så lenge, og det er jo veeeldig kos å få pupp om natta. Prøvde å venne av i 5-6 mndr. alderen, men noen flaske med vann ville hun ikke ha! Da ble hun bare rasende.. Måtte heller bare la henne skrike litt og gå inn til henne hvert 10 min. og gi smukk og roe henne litt. Mannen min var den som mest gikk inn til henne. Tror det er lurest. Da gikk det noen dager, så var hun ferdig med nattespising, fikk bare mat tidlig om morgnen. Så lykke til!

takk for svaret
Ja ja, vi får vente litt til, så får mannen min høre på gråtingen, og jeg ligge i kjelleren...

Jippi
Vi klarte det med en gang....

Hun skriker ikke idet hele tatt om natten når jeg ikke gir henne pupp..

Inatt lå hun ca en halv time og pratet med seg selv, og sovnet.

ORIGINAL: ilhaug

Jippi
Vi klarte det med en gang....

Hun skriker ikke idet hele tatt om natten når jeg ikke gir henne pupp..

Inatt lå hun ca en halv time og pratet med seg selv, og sovnet.

så bra!!

Vi skal også til med avvenning nå snart. Er oppe mellom 2 og 6 ganger hver natt for å gi mat[:'(]

Hvordan gjorde dere det?

Helsesøstera mi mente pappaen skulle ta støyten og roe henne på natten, mens jeg skulle sove på et annet rom...

Egentlig gjorde vi ikke mye

Normalt våknet hun kl 2230-2400 første gang, jeg lot henne snakke seg til søvn, bare gikk opp til henne og fortalte jeg var der og strøk henne på kinnet.
Neste gang hun våknet var kl 4, da ga jeg henne litt pupp.

Neste natt hoppet jeg over det kl 4 også

Nå våkner hun kl 2, prater med seg selv i 10-15 min og sover videre til kl 0530... Da må vi stå opp eller gi pupp ( idag sovnet hun igjen, vi kunne stå opp 0730)

Back
Topp