Avvenning nattmåltid

Becca1983

Betatt av forumet
Noen som har noen forslag til å venne av med nattmåltid??

Jeg har lyst å slutte å amme om natten. Er ikke så lenge til jeg beynner i jobb igjen, og da skal jeg jobbe natt, og må av og til ha barnevakt når sambo er borte på jobb.

Lille gull pleier å våkne i 4-5 tiden og vil da ha pupp. Prøvde i natt, men da ga jeg meg når klokken var 6.30... Endte med at han fikk pupp.

ca midt på natten får hun et måltid om ho vil enda. er 8 mnd. men noe mer enn det syntes jeg begynner å bli unødvendig nå siden ho begynner å bli såpass stor.
får da vann istede om ho våkner. virker som ho må drikke en del for å bli fornøyd. holder ikke med en god svelg men ganske mange. da roer hun seg og sovner igjen[;)]

Tilbyr han vann, men det bare smaker han så vidt på og skubber bort flasken. Han er veldig gla i vann på dagtid, men nekter å drikke om natten.

Pappaen har tatt han flere netter no, og da har det gått fint, men med en gang jeg tar han skriker han i timesvis...

Jeg syns det var veldig bra at du klarte drøye måltidet til 06.30. Da er det jo egentlig morgen, og han kan få frokost!

Når jeg avvente Malene satt jeg med henne på fanget, sang for henne, og prøvde å få henne til å sovne igjen uten å få mat. Tok det gradvis, og hadde et mål for hver natt.
F.eks hun pleide å våkne 3 for mat, og bestemte meg for at de 2 første nettene skulle det drøyes til 5, og så når det gikk bra drøyde vi til 6. Da fikk hun stå opp, og vi lagde grøt til henne ca 06.30.

Vi prøvde å gi henne vann på flaske, men hun ble illsint når hun oppdaget at det ikke var melk, så det sluttet vi med å gi henne. Etter noen netter uten mat kommer dere inn i en ny sirkel der han vil spise mer på dagtid, og derfor ikke trenge nattmaten.

Lykke til! Hos oss tok det ca 4 netter til hun sov til 06/07 uten nattmat.

Ja han fikk pupp kl 6.30 Da sovnet han med engang og sov til kl 9[&:] Var jo deilig det men kommer litt utav rutinene men men...

Jeg mener og at han får i seg nok mat i løpet av dagen til å klare å sove natten gjennom! Han spiser jo like mye som meg i løpet av en dag!

Min gutt er omtrent like gammel som din, og her har jeg sluttet å amme om natten. Jeg begynte å jobbe torsdag denne uka.
Han har pleid å våkne én gang, men har da fått kun vann med litt 6 mnd saft i - og nå kun vann.

I natt våknet han ikke, og sov til 7.30!
Da fikk han pupp, og sov til 10.

Så jeg tror på at om de KUN tilbys vann vil det gå seg til etterhvert - for de trenger strengt tatt ikke nattmat i denne alderen om de spiser godt på dagen.

Nei de trenger jo ikke mat når de er blitt så store...

Det går seg nok til[;)]

Back
Topp