Avvenning av nattamming

Vi tok først vekk måltidet hun hadde ca 21.30. Merket allerede etter første natt at hun fikk bedre matlyst. Så hadde vi det slik at hun ikke fikk mat før kl 01.00 i tre netter. Så hoppet vi i det og tok resten, da har vi satt 5.30 som en grense for mat. Det er et tidspunkt som passer for meg når jeg skal amme før jobb.

Vi hadde 1 natt hver hvor vi tok henne, var vel våken i ca 1 1/2 maks. Det har gått veldig greit og er glad vi gjorde det før jeg begynte på jobb :-)

Vi tok først vekk måltidet hun hadde ca 21.30. Merket allerede etter første natt at hun fikk bedre matlyst. Så hadde vi det slik at hun ikke fikk mat før kl 01.00 i tre netter. Så hoppet vi i det og tok resten, da har vi satt 5.30 som en grense for mat. Det er et tidspunkt som passer for meg når jeg skal amme før jobb.

Vi hadde 1 natt hver hvor vi tok henne, var vel våken i ca 1 1/2 maks. Det har gått veldig greit og er glad vi gjorde det før jeg begynte på jobb :-)
Gav dere henne noe annet isteden? Eller bare trøstet henne?

Eg var hjå mamma ei helg og ho tok A heile natta og bestemte når han skulle få pupp. Hadde avtalt 1 gong om natta. Detta funka veldig bra, og når gubben gjekk ut i perm tok han den "siste kampen". Tok ei natt og thats it :)

69

Eg var hjå mamma ei helg og ho tok A heile natta og bestemte når han skulle få pupp. Hadde avtalt 1 gong om natta. Detta funka veldig bra, og når gubben gjekk ut i perm tok han den "siste kampen". Tok ei natt og thats it :)

69
Så det tok ei helg å få det ned til ei amming pr natt og så ei natt for å bli kvitt den siste amminga? :p

Ja sånn ca. Gjekk frå 4 til 1 på helga :)

37
Hvordan var den helga? Fikk dere noe søvn? Sorry alle spørsmåla, men er litt puslespill å få til. Vet jo også at alle unger er forskjellige og at det kan bli helt annerledes for oss, men er kjekt å ha litt pekepinn :)

Hvordan var den helga? Fikk dere noe søvn? Sorry alle spørsmåla, men er litt puslespill å få til. Vet jo også at alle unger er forskjellige og at det kan bli helt annerledes for oss, men er kjekt å ha litt pekepinn :)

Å ja da! Første natta vekte mamma meg kl 04:30! Fekk jo sjokk! Andre natta hadde han våkna tre gonger men roa seg fort. Trur det var vikitg at ikkje eg gjordet det. Og at mamma hadde han også mykje av dagane pga er var på håndball cup.

29

Vi avvente for 2 uker siden. Første natta gråt han i 1 1/2 time, trøstet og ga vann. Etter det sov han fra 19-05.00, og det har han gjort siden! :)

Før vi avvente våknet han og fikk mat to ganger på natta.

Bestemte meg for å slutte. Og hun var uten hele natta. Og sov også lengre og bedre enn noengang før :-) tok bare en natt me andre ord.

Skal diskutere litt med sambo nå i helga hvordan vi skal gjøre det. Lurer litt på om vi skal avvenne med kveldspuppen først med at han legger. Det er han som må ta nettene også og akkurat nå trenger han den søvnen han kan få :)

Gikk ikke så bra dette. Første kvelden gikk bra, men de to siste kveldene var det bare å gi opp. Tenner og forkjølelse tuller det til så vi får vente til det roer seg litt:(

Gikk fra 3 dag-amminger og 1 nattamming mandag forrige uke, til ingen amming tirsdagen ;) Har gått kjempefint :D Ingen gråting!! :) Han kan fremdeles våkne en gang i 3-4 tiden på natten, men er bare ta han opp i to min så han forstår at han ikke er alene, så er alt greit :)

Gikk fra 3 dag-amminger og 1 nattamming mandag forrige uke, til ingen amming tirsdagen ;) Har gått kjempefint :D Ingen gråting!! :) Han kan fremdeles våkne en gang i 3-4 tiden på natten, men er bare ta han opp i to min så han forstår at han ikke er alene, så er alt greit :)
Så bra det har gått så bra!:D ofte går det bedre enn en frykter:)

Så bra! Vi driver nå og venner av med leggeamminga og det går desverre ikke helt stille for seg. Håper resten av natta går bedre når vi kommer så langt :p

Så bra! Vi driver nå og venner av med leggeamminga og det går desverre ikke helt stille for seg. Håper resten av natta går bedre når vi kommer så langt :p

Var vel egentlig leggeammingen som var den "vanskeligste", måtte bære litt lengre på ham enn normalt før han sovnet :) Men heldigvis uten lyd da...

Back
Topp