AVTALER

Piril

Glad i forumet
Hvor viktig er det for dere at man holder avtaler?? Er det evt noen faktorer som spiller inn?? Viktighetsgrad av avtalen, hvem avtalen er med eller annet??

Det er jo ofte gjerne de samme hver gang...som bryter avtaler...noen er litt mer distre enn andre og man kan i bunn og grunn gå ut i fra at avtalen ikke blir holdt uansett...eller??...

Har dere en "avtale-brudd historie" å komme med, og hva ble evt konsekvensene av dette??

Jeg tar heldt lett på det. Jeg tar det for gitt, at folk har en god grunn (jeg driter en lang i grunnen) til at de gjør som de gjør, selv om det er i siste liten. Jeg gidder ikke kaste bort energi på å irritere meg over det.

Men så er jeg selv en som kan avlyse i siste liten, da som regel pga sykdom, selv om jeg ikke orker å forklare sannheten til den jeg avlyser med.

Om noen blir sure fordi jeg avlyser, så får det være deres problem.

Jeg HATER at andre bryter avtaler!![:'(]
Derfor er jeg nøye på å holde de selv. Om noe skulle dukke opp, melder jeg fra så fort som mulig, beklager meg og forklarer hva som er grunnen.

Har en kompis som er helt ekstrem! Er alltid noe som er viktigere enn meg som dukker opp...
Så hver gang vi avtaler noe har jeg i bakhue at han kommer til å avlyse! Utrolig irriterende.

Ingen spesiell historie.. Men var en gang jeg hadde en avtale med han om å spise lunsj ute. Stressa som en helt for å få timet det i forhold til M og soving osv.. Hadde ordnet bil for å komme meg til byen.
Satt på resturanten og ventet... en halvtime etter at han skulle vært der fikk jeg melding om at han ikke kom.. Hadde dukka opp noen håndverkere hjemme hos han.. Han visste de kom når vi avtalte.. men han trodde han ville få ''skvisa meg inn'' i mellom det og neste avtale.  Da ble jeg SUR!!

En avtale er en avtale!
Kan man ikke komme så sier man ifra. Om det er i siste liten, så er det så. Men man sier ifra!

Jeg er nazi på avtaler. [8D]

I utgangspunktet skal avtaler skal holdes.

Men, så er det sånn at det ikke alltid går i praksis selv om man gjerne vil. Jeg merker at jeg avlyser avtaler oftere etter at jeg fikk barn, enn før. I vinterhalvåret har vi ofte syke barn i hus, og da må dessverre avtaler avlyses fra tid til annen. Da sier jeg i fra så fort jeg vet om det.

Folk som avlyser avtaler i hytt og gevær gidder jeg ikke bruker spesielt mye tid på, men det er meg. Selvfølgelig kan ting dukke opp, men om katten plutselig må bades for trettisyvende gang på rad, så er løpet kjørt for fremtidige avtaler med meg. Da får vedkommende heller stikke innom på slump for å se om jeg er hjemme...

Værste jeg vet er folk som bryter avtaler.. i alle fall de som bryter i siste liten..

Hadde en god venninne før.. som alltid brøt avtalten... gjerne 5 min før vi skulle møtes.. Vi har den dag i dag ingen kontakt som følge av dette.. desverre...

Hender jo at man glemmer avtaler.. eller har avtaler som plutselig krasjer med noe annet.. er selvsagt lov å bryte den avtalten da.. Men jeg irriterer meg mer når det er den samme personen som alltid bryter

i dag hadde jeg avtale med en venninne om kaffe. sende sms kl 11 om hun var våken, og hvor vi skulle møtes. Fikk svar kl 12.30: sorry, ble bytur i dag istedenfor. Da tenker jeg at d er helt sikkert med noen andre venninner. så jeg gidder ikke å avtale noe nytt tidspunkt for å si d sånn.. heller ikke den løse familieavtalen vi har til helga.. da får de ta kontakt i så fall[:)]

ORIGINAL: Malleleo

i dag hadde jeg avtale med en venninne om kaffe. sende sms kl 11 om hun var våken, og hvor vi skulle møtes. Fikk svar kl 12.30: sorry, ble bytur i dag istedenfor. Da tenker jeg at d er helt sikkert med noen andre venninner. så jeg gidder ikke å avtale noe nytt tidspunkt for å si d sånn.. heller ikke den løse familieavtalen vi har til helga.. da får de ta kontakt i så fall[:)]

Skjønner jeg godt!

Dårlig gjort.

ORIGINAL: YsePyse

Jeg HATER at andre bryter avtaler!![:'(]
Derfor er jeg nøye på å holde de selv. Om noe skulle dukke opp, melder jeg fra så fort som mulig, beklager meg og forklarer hva som er grunnen.

Har en kompis som er helt ekstrem! Er alltid noe som er viktigere enn meg som dukker opp...
Så hver gang vi avtaler noe har jeg i bakhue at han kommer til å avlyse! Utrolig irriterende.

Ingen spesiell historie.. Men var en gang jeg hadde en avtale med han om å spise lunsj ute. Stressa som en helt for å få timet det i forhold til M og soving osv.. Hadde ordnet bil for å komme meg til byen. Satt på resturanten og ventet... en halvtime etter at han skulle vært der fikk jeg melding om at han ikke kom.. Hadde dukka opp noen håndverkere hjemme hos han.. Han visste de kom når vi avtalte.. men han trodde han ville få ''skvisa meg inn'' i mellom det og neste avtale.  Da ble jeg SUR!!

Ja det er ihvertfall irriterende...når man selv kanskje har sagt nei til andre ting og tillegg har stressa og virkelig lagt alt tilrette for å få det til...da er det ikke mye populært å få beskjed 5 min før asså....eller værre...ingen beskjed! Man må ringe til vedkommende og etterlyse dem! [:@] Da kommer villdyret fram i meg....

Back
Topp