Avtaler time med jordmor

Bkno2385630

Første møte med forumet
Hei dere som har barn fra før! :dummy:

Hvor tidlig ringer man å avtaler første time med jordmor? Jeg er i dag i uke 6.
 
Ring så fort som mulig. Noen steder er det veldig press på jordmor. Jeg fikk ikke time hos jordmor før i uke 24 med mine første. En venninne fikk ikke før i uke 30.
 
Hei dere som har barn fra før! :dummy:

Hvor tidlig ringer man å avtaler første time med jordmor? Jeg er i dag i uke 6.

Jeg har ikke barn fra før, men lurt å ringe inn så fort som mulig for å avtale tid da det kan være vanskelig å få time(lang ventetid) men når jeg ringte sa de at det var veldig fult, så vidt de klarte å få plass til meg, skal inn i uke 7. De ville egentlig ha meg inn før (for første svangerskapskontroll). :)
 
Last edited:
Jeg skal nå på fredag da er jeg 4+6 :) helt ok å få første time nå så er det unnagjort.
 
Tenker å bestille time til uke 10-12 engang, og tar da første svangerskapskontroll hos fastlegen. Er mitt barn nr4 og så lenge alt kjennes normalt og greit ut, så avventer jeg :happy: Har ikke planer om TUL, og der jeg bor er det ingen problemer med å få time hos jordmor etterhvert :D
 
Jeg tar første time til legen, så bestiller i neste uke. Da er jeg i uke 7. Gjorde det slik sist gang, så gjør det bare slik denne gangen også . Men kan være greit å kontakte helsestasjon tidlig, så er du inne i systemet.
 
Jeg tar første kontroll hos legen min i uke 9
 
Hatt første time med jordmor idag 4+6, fylt ut helsekort for gravide og hadde en veldig god og fin prat, anbefales :) neste time i slutten av april da skal jeg om alt går bra være i 12 svangerskapsuke.
 
Hatt første time med jordmor idag 4+6, fylt ut helsekort for gravide og hadde en veldig god og fin prat, anbefales :) neste time i slutten av april da skal jeg om alt går bra være i 12 svangerskapsuke.

Åh håper jeg får en jordmor som vi liker og er enkel å prate med:smiley-angelic001. Kjenner jeg gruer meg til den første timen. :nailbiting: Spesielt det å gå på vekten, føler jeg har gått opp bare på disse få ukene av å drikke myyye vann :hilarious::hilarious::hilarious:
 
Åh håper jeg får en jordmor som vi liker og er enkel å prate med:smiley-angelic001. Kjenner jeg gruer meg til den første timen. :nailbiting: Spesielt det å gå på vekten, føler jeg har gått opp bare på disse få ukene av å drikke myyye vann :hilarious::hilarious::hilarious:
Jeg grudde meg mye selv men det var ingenting å grue seg til. Fortalte veien til positiv test osv. vekta fikk jeg helt sjokk av, hahaaa. Ajjjajj! Det var egnt det verste men litt må man forvente med hormoner osv, jordmor ble ikke sjokka :p
 
Jeg grudde meg mye selv men det var ingenting å grue seg til. Fortalte veien til positiv test osv. vekta fikk jeg helt sjokk av, hahaaa. Ajjjajj! Det var egnt det verste men litt må man forvente med hormoner osv, jordmor ble ikke sjokka :p


Hehe,skal på tirsdag.:woot:det roet litt nervene nå å høre din opplevelse med jordmor :happy:
 
Back
Topp