Avstemning: Bruker babyen smokk?

Bruker babyen smokk?

  • Ja

    Votes: 38 53,5%
  • Nei

    Votes: 15 21,1%
  • Jobber med saken...

    Votes: 18 25,4%

  • Antall som har svart
    71

HildeFraNordSør

Forumet er livet
August 2018
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Sensommerskattene 2023
Har ikke fått ham til å like den enda, og nå lurer jeg på om vi bare skal gi oss.
 
Med nr 1 måtte jeg jobbe for å få henne til å ta tutten. Griset den inn i mors melk og stappet i munnen. Måtte jobbe mye med det. Ser nå at det er dager hun liker tutt og dager hun ikke liker tutt og dette er nr tre. Men har brukt flere uker på at det har blitt en vane for baby å sutte på tutten.
 
Vår har ikke fått teken på smokk enda, som oftest blir han illsint hvis vi prøver oss på smokk, men av og til tar han den (langt i fra hver dag, og kun en kort stund de gangene han vil ha smokk). Vi er litt usikre på hvor lenge vi skal holde på, så langt klarer vi oss ganske bra uten. Dette er vårt fjerde barn, førstemann var 3mnd da han tok smokk, nr.2 og 3 var 1 uke gammel.
 
Fått ham til å sovne med den noen ganger de siste dagene faktisk! Men når han er lysvåken og klar for action skjønner han ikke helt poenget med den.
 
Har prøvd det meste, men hun skjønner liksom ikke hva hun skal gjøre med smokken. Det stilner som regel gråten en periode i det minste for hun blir mer opptatt av å bite på den :hilarious:
 
Tok den til slutt. Men hun vil helst bare ha Avent air.
 
Ja, men kun bibs. Irriterer vettet av meg at jeg kun finner de på nett
 
Jeg ga bare førstemann tutt og ble lei da jeg måtte opp titt og ofte om natten fordi han hadde mistet den. Synes også tutteslutt var utrolig vanskelig. Så med både andre og tredje baby har jeg ikke gitt tutt og det har gått helt fint, heldigvis!
 
Jeg hadde tenkt på å gi opp, men nå har han begynt å vise interesse for tommelen. :eek: Vil mye heller avvenne fra smokk enn tommel, så nå intensiveres det!
 
Har prøvd siden start, men hun brekker seg og spytter den ut, gang på gang.
 
Har prøvd siden start, men hun brekker seg og spytter den ut, gang på gang.
Min å.. Lager grimase, skjønner at det ikke kommer melk virker det som.. Og spytter den ut.. Skulle virkelig ønske hun kunne ta den siden hun har sånn sutte behov. Prøvd alle smokker på markedet tror jeg.
 
Vi fant endelig en hun tar :joyful: Suavinex sin anatomiske(det sier hvilken form den har) i latex :D
 
Hallai! Gutten min har htt et stort suttebehov fra dag 1, så smokken var varmt velkommen med en gang.

Jeg lurer på hvorfor man forsøker å få babyen til å ta smokk når de i utgangspunktet ikke vil ha den? Er det ikke bare bra at de ikke er avhengig av smokken? Bare nysgjerrig - siden det er flere som skriver om det :angelic: hos oss er det krise når smokken ikke er med så hadde tenkt at det bare var bra om de ikke trengte den:joyful:
 
Jeg lurer på hvorfor man forsøker å få babyen til å ta smokk når de i utgangspunktet ikke vil ha den? Er det ikke bare bra at de ikke er avhengig av smokken? Bare nysgjerrig - siden det er flere som skriver om det :angelic: hos oss er det krise når smokken ikke er med så hadde tenkt at det bare var bra om de ikke trengte den:joyful:
Det er mange grunner; kanskje mamma og/eller puppen trenger avlastning, kanskje pappa vil ha noen verktøy til å roe ned, kanskje man prøver å innføre flere søvnassosiasjoner (ting som babyen forbinder med søvn og som gjør den søvnig, for eksempel pupp, flaske, koseklut, bamse, senga, white noise, mørk belysning, nattasang, nattahistorie). I mitt tilfelle har han begynt å sutte på tommelen, så da vil jeg heller han skal bruke smokk, pga fare for feil tannstilling og at den er enklere å slutte med. Ellers enig med deg, hvis det ikke hadde vært for den tommelen hadde jeg gitt opp for lengst.
 
Hallai! Gutten min har htt et stort suttebehov fra dag 1, så smokken var varmt velkommen med en gang.

Jeg lurer på hvorfor man forsøker å få babyen til å ta smokk når de i utgangspunktet ikke vil ha den? Er det ikke bare bra at de ikke er avhengig av smokken? Bare nysgjerrig - siden det er flere som skriver om det :angelic: hos oss er det krise når smokken ikke er med så hadde tenkt at det bare var bra om de ikke trengte den:joyful:

Skjønner godt spørsmålet ditt. Vi hadde nok ikke prøvd å få hun til å ta smokk hadde det ikke vært for at hun brukte meg som smokk. Som når jeg la hun måtte hun ha puppen i munnen frem til hun sov godt. Mistet hun den eller jeg fjerna den for tidlig så våknet hun. Og hun ville ofte ha den store deler av natten. Så nå når vi har funnet en smokk hun tar så er leggingen og natten blitt mye bedre og puppene mine har fått litt mer pause. Enn så lenge er hun ikke avhengig av smokken, og bruker den stort sett kun i bil eller ved legging. Så kanskje det er fordelen med at vi ikke fant en hun tok før hun var 3,5mnd?! :D
 
Her er det kun Avent Air som godtas. Prøvde flere ulike før hu tok. Måtte jobbe litt før hu ville ha. Den brukes bare når hu skal sove eller sitte i bilstol. Det virker som hu roer seg bedre og raskere med smokk, så vi er veldig fornøyde med at hu vil bruke smokk.

Prøvde å bytte str (fra 0-6 mnd til 6-18mnd) når hu bikka 6 mnd, men den bryter hu seg av foreløpig.
 
Back
Topp