AVSTEMMING: Skiftjobbing vs en typisk 08-16 jobb.

Jeg jobber turnus, og noen ganger drømmer jeg om 8-16.
Men jeg slutter fort å drømme da jeg har enn vakt som går slik.
Vi står opp om morgen, spiser frokost, og har det kjempe koselig. Helt til jeg ser på klokken. Da hiver jeg ungen i bilen, raser av gårde, rett og slett kaster ungen inn i barnehagen, mens jeg slenger ett slengkyss og roper mamma er glad i deg, hade.
Kjører som enn gal til stasjonen, i håp om å få enn parkeringsplass. Kaster meg deretter andpusten på toget og tenker beundrende på alle de mammaene og pappaene som gjør dette hverdag. Da priser jeg meg lykkelig at i morgen skal jeg seinere på jobb

Jobber turnus og liker det.
Men nå som jeg er alene med ungene, er det et pusslespill. Noe som ikke er greit
hverken for ungene eller meg.

Jobber 24  eller 48 timers vakter. Må derfor ordne barnevakt ettermiddag og natt i tilegg til
barnehagen.
Vansklig å få til i helger, jul, påske osv.
Dessuten er det DYRT. Har 9000-10000 i barnepass utgiftet i månden.

Fordelen er at jeg har mye fri sammen med ungene

Har alltid jobbet skift eller turnus og sambo jobber skift, men jeg skulle gjerne jobbet 08-16 med fri helger og helligdager ja, spesielt nå etter vi har fått barn.

Jobber nattevakter, jobber 60% så mye mulighet for å jobbe ekstra og det gjør jeg når det passer.

Syntes det er mye mer pes å jobbe 8-16, stress om mornigen og på ettermiddagen. Slik som jeg jobber har jeg jo 9 netter sammenhengende fri hver 3. uke og det er veldig godt å kunne bruke den tiden på småen.

Jobber nattevakter, jobber 60% så mye mulighet for å jobbe ekstra og det gjør jeg når det passer.

Syntes det er mye mer pes å jobbe 8-16, stress om mornigen og på ettermiddagen. Slik som jeg jobber har jeg jo 9 netter sammenhengende fri hver 3. uke og det er veldig godt å kunne bruke den tiden på småen.

Jeg jobber turnus og mannen jobber skift. Vi kan ikke tenke oss noe bedre. Vi har masse fri og får vært mye sammen med lillemor. Jeg jobber stort sett bare netter. Og for både mannen og meg er det frivillig å jobbe i julen og påsken.

Jeg håper aldri jeg må jobbe 8-16 . Det samme sier mannen :)

8-16. Sambo jobber en uke tidlig (6.30-15.00) og en uke sein (14.45-23.30), og det går greit nå, før vi får barn, litt verre blir det etter jeg har født og engang skal tilbake på skole og jobb.

Skiftjobbing - Deilig å ha litt av hvert... ikke bare fast tidspunkt.. Får jo ogs¨å ekstra penger ved å jobbe kveld. (evt. natt) Kødder til søvnrytmen da...

"Normalarb. tid" - Greit å ha en tid å forholde seg til, minus er at det blir ensformig, og mindre betalt. Ellers er jo de fleste kontorer stengt kl 16... nedtur.. Må liksom ta fri for å gjøre ærend.

Jobber skiftarbeid, helt topp!
6ukers syklus. får muligheten til å ha ungene masse fra fra bhg :)

uke 1: jobber 6 dager
uke 2:FRI
uke 3:jobber 6 dager
uke 4:jobber 3 dager
uke 5: FRI
uke 6 : jobber 4 dager

når eg jobber natt og formiddag, leverer gubben i bhg, og eg henter.
når eg jobber ettermiddag har vi late morgener og seeeine leveringer
når eg har fri, har ungene fri (sånn  hvis eg ikkje skal noe spesielt)

forrige uke feks, fant vi på å kjøre til søstera mi i hallingdal, 6 timer kjøring hjemmefra. kjempekos, og noe eg ikkje kunne gjort om eg jobba dagtid ;)

Dollface skrev:
Jeg må bare pirke litt og presisere at det er veldig stor forskjell på skift- og turnusjobb da.. De fleste som jobber skift jobber sammen med de samme folka, de jobber ofte samme dager alle ukene de på jobb osv osv..
Turnusjobbing er bare wild guess ang hvem du jobber med, når du jobber de ulike ukene osv osv... I tillegg er den ofte tredelt - med nattevakter.

Jeg jobber 50% todelt turnus og har helgevakter 3. hver helg. Syns det er helt kurant, og det er deilig å kunne sove lenge av og til, eller rømme huset en kjedelig søndag... :P
50% stilling i en vanlig 8-16 jobb hadde sikkert også vært ok, fordi man får jo noen fridager innimellom.. men 8-16 HVER dag hadde jeg blitt gal av... Liker som sagt å kunne sove lenge av og til..

Signerer denne på det sterkeste ;)

Dollface skrev:
Jeg må bare pirke litt og presisere at det er veldig stor forskjell på skift- og turnusjobb da.. De fleste som jobber skift jobber sammen med de samme folka, de jobber ofte samme dager alle ukene de på jobb osv osv..
Turnusjobbing er bare wild guess ang hvem du jobber med, når du jobber de ulike ukene osv osv... I tillegg er den ofte tredelt - med nattevakter.

Jeg jobber 50% todelt turnus og har helgevakter 3. hver helg. Syns det er helt kurant, og det er deilig å kunne sove lenge av og til, eller rømme huset en kjedelig søndag... :P
50% stilling i en vanlig 8-16 jobb hadde sikkert også vært ok, fordi man får jo noen fridager innimellom.. men 8-16 HVER dag hadde jeg blitt gal av... Liker som sagt å kunne sove lenge av og til..

Bare at jeg jobber 50% med helgevakter hver 2 helg, og shopper vikarvakter opp til 100% :)

Jeg synes det er godt å jobbe turnus, men skjønner at det kan være vanskelig å få kabalen til å gå opp hvis begge gjør det eller en er alene med omsorgen for barna. Jeg jobber 50 % på natt. Har da ca 7 vakter i mnd med arbeid hver 4. helg. Med tilleggene får jeg utbetalt som 75% dagstilling, i tillegg til at det er gode muligheter til å jobbe ekstra hvis jeg har behov for det. Jeg synes det er godt å kunne sove litt lengre innimellom eller nyte stillheten hjemme og få alenetid mens jenta mi og sambo er i bhg/jobb. I tillegg får jeg gjort mer hjemme når jeg ikke har en 1-åring som skal hjelpe til med alt. Føler også at jeg får mye til med V når jeg ikke har mer enn 7 vakter i mnd.

Back
Topp