AVSTEMMING Kan jenter gå i?

enogtosmå

Gift med forumet
Kan jente babyer gå i lyseblått? Da mener jeg ting som hadde vært nøytrale om de hadde vært i hvitt f.eks.

ja her brukte vi en del av klærne etter gutten på jenta
eks lyseblå bukse så brukte vi en hvitbody eller en body eller genser med litt rosa, evt lysblå genser så hadde vi på en blondebukse eller noe
har et bilde av jenta som enkelte tror er guttungen

Ja, men man må jo regne med at andre ikke synes det og tar feil av barnets kjønn. Heller ikke alle som bytter ut hele garderoben til barnet og bruker litt av storebrors klær inni mellom. Lyse blå overdel og rosa underdel f.eks, eller man kan pynte henne med ett hårbånd eller ei spenne hvis hun har hår til det.

Jeg tenker iallefall å gjøre det på jenta. Men antageligvis noe "jentete" i tillegg. Rosa/lilla sokker/lue eller noe... 

Ja, det synes jeg. Hvis vi noen gang får ei jente så kommer jeg til å bruke en del av klærne vi allerede har etter gutta. Men kommer nok da til å kombinere det med litt jentefarger:) 

I går blei minstemann tatt for å være jente til tross for at han var kledd i blåe klær.. hehe

Ville ikke tatt på babyblå på ei jente. Men har brukt mye blått på mi, men da med lilla/rosa til.

Hvis jeg får jente neste gang så ville jeg nok brukt en del av sønnen min sine gutteklær men kombinert dem med noe veldig jentete og rosa:-) 

jenta mi går i blått både lyst og mørkt. bruker alle farger på henne.
bruker det meste på gutten min også, men rosa og lilla og slikt blir det nok lite av ;)

ser isje problemet me d om d e en nøytral farge som passe begge kjønn og motiv feks passe begge kjønn :) blir litt mer feil å ta rosa kler på en gutt men blått syns eg fint pase t jenter :)

**AM** skrev:
Ja, hvorfor ikke? Gjerne med en liten rosa/jentete detalje i tillegg...

Hahaha! Selvfølgelig! Kommer da helt an på klærne. Det er jo nydelig med en lyseblå bluse med en hvit cardigan over feks.

MariSafari skrev:
Hahaha! Selvfølgelig! Kommer da helt an på klærne. Det er jo nydelig med en lyseblå bluse med en hvit cardigan over feks.

Men nå var jo spørsmålet mitt om blå klær som hadde vært nøytrale om de hvar hvite. En bluse er ikke veldig nøytral synes jeg :P

Tusen takk for svar alle sammen :D

Ja. For jeg er litt antirosa

Turkis og mørkeblå blandet med rosa/lilla er jo nyyyydelig! Men babyblått med biler blir litt feil..

Hehe, jeg er av de som syns sånt er helt latterlig. Datteren min har hatt mye klær i blått, gutten har arvet en god del i rosa. Så lenge klærne holder ungen tørr og varm, er det meg rivende likegyldig hvilke farger de har. Og om noen skulle tro at de er motsatt kjønn av hva de er, vel - de skifter ikke kjønn av den grunn, så det bryr meg lite...

Ja går vel d=) jeg er veldig sånn at jeg kler jenta mi i "jentefarger", vil jo at folk skal se at det er en jente, er jo ikke alltid så lett med babyer. Men fant fort ut at det hjalp lite...flere som har spurt om det er jente eller gutt selv om hun har vært rosa fra topp til tå;)

ja:) det hadde vi! nydelig med lyseblå kjole, eller lyseblått til hvitt og lyserosa osv..:) eller vi hadde helt lyseblått og pynta opp med en liten blomst ellerno. men trengs jo ikke det heller.

Selvfølgelig kan de det.

Og ærlig talt er det da ikke krise om det er f.eks. biltrykk eller noe sånt på heller.
Sofie har arvet masse herlige ullbodyer fra nøstebarn etter onkelen sin. Alle var jo i guttete farger, men det har da ikke noe å si.

LeonoraD skrev:
Jeg hater rosaepidemien som er på jenter, så jeg bruker blått, grønt, brunt, svart, lilla. Noen ganger er hun helblå, andre ganger er hun blanding. Men selvsagt tar jeg meg ikke nær av at andre kan tro det er en gutt. Skjønner ikke hvorfor det skal være så viktig. :)

Signerer.
Sønnen min bruker alle slags farger, syns det er rart at noen farger skal være begrenset til kjønn.

Fragle1 skrev:

LeonoraD skrev:
Jeg hater rosaepidemien som er på jenter, så jeg bruker blått, grønt, brunt, svart, lilla. Noen ganger er hun helblå, andre ganger er hun blanding. Men selvsagt tar jeg meg ikke nær av at andre kan tro det er en gutt. Skjønner ikke hvorfor det skal være så viktig. :)

Signerer.
Sønnen min bruker alle slags farger, syns det er rart at noen farger skal være begrenset til kjønn.

sign

Back
Topp