Avstand mellom søsken?

kvartleif

Blir kjent med forumet
Dere som har barn fra før, hvor stor avstand i alder blir det i søskenflokken?:love2

Fordeler du har opplevd, eller ser frem til med tett eller romslig avstand? :happy:

Her har vi 14 mnd mellom nr 1 og nr 2, og venter nå nr 3. De er nå litt over 2,5 år og 1år 4mnd, så det blir 3 år mellom nr 1 og nr 3, og 1 år 10mnd mellom nr 2 og nr 3:joyful:
Skal ikke lyve, det er veldig tungt til tider! Vi har hatt to kolikkunger med søvnvansker, eldste er nå i trassalderen og yngste begynner å komme i selvstendighetsalderen, men det positive veier definitivt opp for alt det vanskelige! Det er så koselig å se gleden de har av hverandre, følge med hvordan de tar vare på hverandre og hvor godt de leker sammen! Enn så lenge går de også på samme avdeling i bhg, det har vært veldig betryggende både for oss og dem:happy:

Her er de 5 og 2 når babyen kommer. Kjenner ikke til noe annet enn ett par år imellom så har ikke noe å sammenligne med men synes det til tider er slitsomt med mye krangling men også veldig mange fine øyeblikk og de har alltid en leke kamerat (enten de vil eller ei :laughing002 )

Blir en nyfødt, en på 14 og en på 17. hadde aldri trodd vi skulle bli fler men sånn ble det og det blir veldig hyggelig.

Mine barn er 23, 21 og 17 år.
Mannen sine er 11, 7 og 5 år.
Er kun min 17 åring som bor hjemme på fulltid og mannens 11 åring som er her andre/tredje hver helg. Hans to minste bor veldig langt unna så de ser vi bare 2-3 ganger i året. Mine to eldste har flyttet hjemmefra.
Jeg var fornøyd med relativt tett alder på de tre første. Nå er jeg mere klar for å bare ha en liten

Det blir 16 år, 8 år og 6 år mellom dem. De har et godt forhold alle sammen, men de som det er 2 år mellom holder selvsagt mest sammen siden de har like interesser Syns det er greit at de er såpass selvstendige nå før neste kommer.

Første vil være 4 år, har ingenting å sammenligne med men er glad for at eldste er såpass selvstendig. Er nok fordeler og ulemper med begge deler tror jeg :)

Venter nr. 3. Blir 3,5 år mellom første og siste. Og 1 år 4 mnd mellom nr 2 og nr 3. var ikke planlagt å ha de så tett, men blir nok både kaos og koselig :Heartred

Første vil vere 2,5 år når bønna her er ferdig ruga. Så vi ventar i spenning for korleis det vil bli mottatt :smiley-bounce012

Første vil være 3,5 år når babyen kommer ;) gleder oss og er spente på et søsken:dance008

Venter nr 2. Det blir nesten 10 år mellom de. Livet bare ble sånn ❤️

Fordelen er at jeg har hatt god tid og all oppmerksomhet på den første, hun har blitt godt fulgt opp og en har tid å være med på alt av tilstelninger/treninger ol.
Innen mageboeren starter med skole og aktiviteter, så er førstefødte blitt såpass gammel at hun mest sansynlig ikke vil ha meg med på treninger ol likevel, da skal vi vel bare brukes som taxi sjåfører og minibank :hilarious:
og ikke minst, førstefødte er selvstendig og klarer seg godt selv, så vi slipper to bleiebarn ol.

Har selv søsken med stor aldersforskjell og familie med samme. De første årene har de glede av hverandre, så kommer det kanskje en periode der det blit litt mindre, men så har de gleden av hverandre igjen i voksen alder. Forhåpentligvis :)

Venter nr 2. Det blir nesten 10 år mellom de. Livet bare ble sånn ❤️

Fordelen er at jeg har hatt god tid og all oppmerksomhet på den første, hun har blitt godt fulgt opp og en har tid å være med på alt av tilstelninger/treninger ol.
Innen mageboeren starter med skole og aktiviteter, så er førstefødte blitt såpass gammel at hun mest sansynlig ikke vil ha meg med på treninger ol likevel, da skal vi vel bare brukes som taxi sjåfører og minibank :hilarious:
og ikke minst, førstefødte er selvstendig og klarer seg godt selv, så vi slipper to bleiebarn ol.

Har selv søsken med stor aldersforskjell og familie med samme. De første årene har de glede av hverandre, så kommer det kanskje en periode der det blit litt mindre, men så har de gleden av hverandre igjen i voksen alder. Forhåpentligvis :)
Her venter jeg nummer 3 (samboers første), så her er barna 8 og 10 når babyen kommer :) forventer å bli minibank og taxisjåfør selv når baby er såpass stor at den trenger å følges opp på aktiviteter:hilarious: jeg har lyst på en til så vi får to tette nå, for jeg ser hvor godt det er for de eldste, må bare overtale mannen:angelic:

Min første vil være 11 år ved fødsel av denne. Tenker det er kjekt at han er såpass stor og selvstendig, kan hjelpe til litt etterhvert he he. Og blir ordentlig stor-e-bror.

Våre er 15år, 13 år, 10 år, 4,5 år og 19 mnd. Så de 3 eldste kom med 2 år mellomrom og 3 års mellomrom. De minste er det 2,5 år mellom. Og blir 2 år mellom mini og bebis. Blir nok slitsomt til tider når det gjelder søvn.

Mellom første og andre er det 2 år og 6 uker. Det har vært både fint og hektisk, med veldig lite søvn for meg. De har enormt mye glede av hverandre nå, selv om de også krangler mye. Viser veldig mye omsorg for hverandre.

Ønsket oss samme aldersforskjell nå, men den blir liiitt større. Det blir 2 år og 10 måneder mellom nr 2 og nr 3 om jeg går helt til termin.

Har en fra før. Han har nettopp fylt 1år, så blir rundt 18måneder i mellom de om alt går som det skal :)

Har 3 fra før. 16, 14 og 10. Også kommer nr 4 i nov/des. Det blir da 10år mellom minste og baby. Fordelen er vel at de andre er såpass store at dem klarer seg så godt sjøl. Og at det kommer til å bli god hjelp i dem når og hvis det trengs.

Back
Topp