Avsporing: ferie

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Har dere alle flere uker ferie om sommeren og året? Ref: bhg tråden.

Siden flere barn har 5 uker ferie om sommeren og 11 uker totalt på året.

Jeg har kun engang hat 3 uker sammenhengende ferie om sommeren, ellers har jeg 2 uker og 1 uke senere på sommeren.
Samt fri noen dager i påska og jula. Det er de fire ukene med ferie jeg har.

Last edited:
Har for første gang i år hatt 3 uker sammenhengende ferie. Vi kan ta 5 uker hele året. Har ellers litt i vinterferien, påskeferien, høstferien og juleferien. Har timeslønn så tar bare noen dager i slengen på de andre feriene. Ungene har i år 4,5 uke sommerferie, men pappaen er ufør og kan være hjemme med ungene når jeg jobber.

Jeg har fire uker sammenhengende på sommeren ( juli) og mannen har tre av de samme ukene. Så er det helligdagene da ( jul og påske). Har en uke jeg velger selv. Mannen har 2-3 uker juleferie og vinterferie.

Har 5 uker til sammen men vi deler oss ofte så kb slipper å være så mye alene.
Før har jeg hatt 8 uker. Så kb har alltid hatt minimum 8 uker ferie

Vi må ha tre uker sammenhengende, ellers har vi ti enkeltdager. Så nei vi har ikke 11 uker ferie, og tror heller ikke det er vanlig :)
Men vi er heldige å jobber turnus, det betyr kortere dager, fridager og fri litt i påsken og jul. Så mine barn har mye tid hjemme :)

I år har jeg sammenhengende ferie i 7 uker :wideyed:.

Pluss en uke i mai, og noen dager her og der. Og så blir det gjerne 3 uker ved juletider.

Det sier vel egentlig litt om hvor mye jeg jobber resten av året...

Ettersom jeg ikke hat jobbet etter permisjonen var ferdig pga en bilulykke, hvor jeg gjennom dette året har hvert sykemeldt og hatt to små operasjoner, har guttungen mye fri.
Har hatt ferie hele juni, og skal ikke tilbake før siste uka i august.
Han har også hatt fri alle feriene som har hvert gjennom året.
Nå skal jeg forhåpentligvis tilbake i jobb snart :D og da blir det annerledes.
Da får han fri når jeg har fri, men en del ekstra på sommeren, ettersom samboer jobber lite da.
Han et selvstendig så han er litt mer fleksibel :)

Tar 3 uker sammenhengende ferie på sommeren, resten taes i løpet av året når det passer.

I år har jeg permisjon. Sønnen har nesten 8 uker ferie denne sommeren.

Har 5 uker i året. 3 av dem er sammenhengende på sommeren. Resten når jeg vil, så lenge jeg gir beskjed tidlig nok til sjefen da :p

Både jeg og mannen har tre uker ferie om sommeren, men vi har bare to uker felles, og en alene med ungene hver oss, for å få det til å gå opp. Bhgn er stengt hele juli.

Jeg tar alltid 4 uker på sommeren, og har fri enten jul eller påske hvert år.
Og halve vinterferien og høstferien.

Men samboer er lærer og har jo fri/avspasering når det er skolefri, og da har ungene også mye fri uavhengig av meg ;-)

Jeg har 5 uker ferie, 3 av ukene skal vi ha sammenhengende. Så ser de helst at vi tar en uke på våren og en på høsten kan dele opp den ene uka. Vi har og fri i romjula da vi jobber det inn iløpet av året.

Jeg er lærer, så det er jo veldig greit i forhold til å være mor til skolebarn/barnehagebarn.

Her i bygda stenger barnehagen 4 uker i juli, så man har lite valg ang. ferie derfra uansett.

Til vanlig har vi tre uker på sommeren og noe nå og da ellers, dvs noen ganger nå vi jo dele oss opp mot for å få det til å gå opp.. Pga flytting og bhgbytte har toåringen åtte uker nå i sommer. Heldigvis er jeg i permisjon, ellers hadde det blitt vanskelig å vente på ny bhg

Er lærer, så har fri hele sommeren, og alle andre ferier :) Frøkna har ikke fri hele sommeren da, hun koser seg med korte dager i bhg noen av ukene jeg har fri :)

Jeg skal forhåpentligvis begynne som lærer neste år, og da vil jeg nok ha ungen hjemme så mye som mulig når jeg likevel har fri/ferie fra jobb.

Har 5 uker totalt.
Noen ganger 5 uker sammenhengende på sommeren, noen ganger 4 og noen ganger 3. Da har jeg enten 2-3 uker ferie i februar i tillegg eller noen dager i mai.

Men de siste årene har jeg hatt så mye som mulig på sommeren, siden eldste har 8 uker fri da.

Mannen har 5 uker ferie, men jobber turnus og derfor en del fri innimellom. Jeg er ufør og hjemme. Begge har fri 8 uker om sommeren og de har høstferie og vinterferie. De har også fri jul\påske\pinse o.l.

Er lærer, så har like lang ferie som barna.. Eller har fem uker ferie og fire uker avspasering :-)

Back
Topp